خاک خوردن نشانه کدام بیماری است؟
کد خبر: ۱۷۸۹۰۱
تاریخ انتشار: 2020 May 22    -    ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعات نشان داده است که کمبود برخی ریز مغزی‌ها و نبود آهن موجب «سندرم پیکا» در بدن می‌شوند. در واقع مقایسه بین افرادی که دارای الگو رژیم غذایی سالم با ناسالم هستند کاملا دیده می‌شود. افرادی که با کمبود آهن مواجه می‌شوند، دچار این سندرم خواهند شد. افرادی که به این نوع سندرم مبتلا هستند باید دارای رژیم غذایی مناسب و سالمی باشند.

خاک خوردن نشانه کدام بیماری است؟

خاک خوردن نشانه کدام بیماری است؟به گزارش «تابناک باتو» ـ سندرم پیکا در تمام گروه‌های سنین دیده می‌شود، اما عمدتا در زنان باردار و کودکان، افراد عقب ماندهی ذهنی و همچنین افرادی که دارای مشکلات روحی و روانی هستند، بیشتر بروز می‌کند.

این افراد به دلیل هوس غذایی که نسبت به مواد خوراکی پیدا می‌کنند، مجبور به پر خوری می‌شوند تا مشکل خود را رفع کنند.

بعضی از مطالعات نشان داده است که کمبود برخی ریز مغزی‌ها و نبود آهن موجب «سندرم پیکا» در بدن می‌شوند. در واقع مقایسه بین افرادی که دارای الگو رژیم غذایی سالم با ناسالم هستند کاملا دیده می‌شود. افرادی که با کمبود آهن مواجه می‌شوند، دچار این سندرم خواهند شد.

خاک خوردن نشانه کدام بیماری است؟

افرادی که به این نوع سندرم مبتلا هستند باید دارای رژیم غذایی مناسب و سالمی باشند. البته افراد مبتلا باید بدانند که این مورد حالت عادی نبوده و فکر نکنند که با خوردن بی رویه مواد غذایی ناسالم می‌توانند با بیماری خود مقابله کنند. معمولا مواد غذایی ناسالمی که مصرف می‌کنند دارای ارزش غذایی نبوده یا ممکن است به میزان خوبی مفید نباشد. افراد مبتلا به سندرم پیکا معمولا تنها به یک نوع ماده غذایی تمایل پیدا می‌کنند، خوراکی‌هایی مانند قند، نشاسته، نمکی یا غیره.

افراد با خوردن بی رویه برخی مواد غذایی ناسالم خود را از مواد مغذی محروم می‌کنند. همچنین با خوردن این مواد غذایی احساس سیری خواهند کرد. این افراد باید با آگاهی بیشتر از بیماری خود مانع بروز چنین رفتار اشتباه و نادرست شوند.

سندرم پیکا عوارض خطرناکی مانند مصرف دائمی مواد غیرخوراکی دارد. برای مثال خوردن خاک برای نوجوان ۱۲ یا ۱۳ ساله غیرطبیعی است، اما در کودکان ۵ ساله معمولا رخ می‌دهد. حتی موجب بروز برخی اختلالات سلامتی هم می شود. مصرف دائمی مواد غیرخوراکی و مضر ممکن است با اختلالاتی همچون یبوست، انسداد روده، اسهال، خونریزی روده، سایش شدید دندان ها، از دست دادن دندان یا مسدود شدن راه تنفسی همراه باشد.

دیده شدن مواد عجیب در مدفوع می تواند از علائم و نشانه های مهم این نوع بیماری باشد. در صورتی که از ابتلا کودک خود به سندروم پیکا مطمئن نیستید به مدفوع او توجه کنید، اگر کودک به خوردن اقلامی مانند شیشه، سنگ یا مو عادت داشته باشد، این موارد در مدفوع او قابل تشخیص خواهد بود.

خاک خوردن نشانه کدام بیماری است؟

این نوع بیماری به خصوص در کودکان با رفتار تربیتی درست خانواده و داشتن الگو تغذیه ای صحیح رفع خواهد شد. اما در بزرگسالان ابتدا باید بیماری زمینه ای خود مانند مشکلات روانی رفع شود تا بتوانند با این بیماری مقابله کنند.

بهداشت نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار