چه ویژگی‌هایی باعث جذابیت چهره در نگاه دیگران می‌شود؟
کد خبر: ۱۷۸۸۳۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2020 May 09    -    ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
زیبایی امری نسبی ست، اما طبق تحقیقاتی که انجام شده، اکثر مردم ویژگی‌های خاصی را به عنوان زیبایی در نظر می‌گیرند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره کرده ایم. آیا تا به حال برایتان پیش آمده که فردی به سمت‌تان بیاید و به شما بگوید: «چهره ات برایم آشناست. من تو را جایی ندیده ام؟» تحقیقات نشان داده که اگر چهره شما برای طرف مقابل تان آشنا باشد، او به سمت شما جذب می‌شود.

چه ویژگی‌هایی باعث جذابیت چهره در نگاه دیگران می‌شود؟«تابناک باتو» زیبایی امری نسبی ست، اما طبق تحقیقاتی که انجام شده، اکثر مردم ویژگی‌های خاصی را به عنوان زیبایی در نظر می‌گیرند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره کرده ایم.

 

چه ویژگی‌هایی باعث جذابیت چهره در نگاه دیگران می‌شود؟

شباهت

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که فردی به سمت‌تان بیاید و به شما بگوید: «چهره ات برایم آشناست. من تو را جایی ندیده ام؟» تحقیقات نشان داده که اگر چهره شما برای طرف مقابل تان آشنا باشد، او به سمت شما جذب می‌شود. چهره‌های آشنا به سادگی تجریه و تحلیل می‌شوند، از این رو افراد به چهره‌های آشنا بیشتر جذب می‌شوند، به آن‌ها اعتماد بیشتری دارند و حس مثبتی را از آن‌ها می‌گیرند. البته این موضوع با گذر زمان دچار تغییراتی شده، اما حتی اگر ما انسان‌های مدرن این حقیقت را انکار کنیم، باز هم در نهایت به سمت چهره‌هایی که برایمان آشنا هستند، بیشتر جذب می‌شویم. در تحقیقی، به عده‌ای از افراد عکس‌هایی از ستاره‌ها را نشان دادند و از آن‌ها خواستند تا جذاب‌ترین هایشان را شناسایی کنند. نتیجه این تحقیق آن شد که افراد، چهره‌هایی را که به شهر یا کشورشان تعلق داشتند، بیشتر می‌پسندیدند.

نسبت خویشاوندی

آیا شما چهره‌ای را بهتر از چهره خانواده تان می‌شناسید؟ تحقیقات ثابت کرده که افراد به چهره‌هایی که شبیه به خودشان یا خانواده یشان هستند، بیشتر جذب می‌شوند. البته این را بگوییم که این جذب شدن، آگاهانه نیست بلکه ما به طور ناخودآگاه این رفتار را از خودمان بروز می‌دهیم. جالب است بدانید که اگر فردی بفهمد ارتباط خویشاوندی به فرد دیگری دارد، به سمت او جذب نمی‌شود؛ بنابراین این فرایند تنها به صورت ناآخودآگاه شکل می‌گیرد.

بیبی‌فیس

افرادی که صورت بیبی فیسی دارند، بیشتر از اطرافیان شان مورد توجه قرار می‌گیرند. تحقیقات نشان داده که مردان به زنانی که صورتی گرد، چشم‌های درشت، بینی کوچک، مژه‌های درشت، ابرو‌های کمانی و چانه‌های ریزی دارند، بیشتر جذب می‌شوند. البته فقط چهره کودکانه نیست که دیگران را جذب می‌کند بلکه اگر فرد کمی رفتار‌های کودکانه مانند معصومیت نیز داشته باشد، توجهات بیشتری را به سمت خود جلب می‌کند. البته هر شخصی سلیقه خاص خودش را دارد. به عنوان مثال ممکن است که یک فرد معصومیت را به عنوان یکی از ویژگی‌های زن مورد علاقه اش نپسندد، اما از آنجا که اولین چیزی که تاثیر خودش را می‌گذارد ظاهر است، خانم‌هایی که صورت بیبی فیس دارند، در نگاه دیگران جذاب ترند.

سادگی

شاید فکر کنید که هر چه بیشتر به صورت تان برسید و بر آرایش تان بیفزایید جذاب‌تر می‌شوید، اما تحقیقات ثابت کرده که این تصور اشتباه است. از آنجا که مغز صورت‌های ساده را راحت‌تر تجزیه و تحلیل می‌کند، بیشتر هم به سمت آن جذب می‌شود. به عنوان مثال زمانی که شما می‌خندید، مغز فردی که در مقابل شماست، دو نقطه را در دو طرف لبان تان در نظر می‌گیرد و با یک خط کمانی آن‌ها را بهم متصل می‌کند. از آنجا که این تصویر ساده و آشناست، فرد مقابل با آن ارتباط راحت تری برقرار می‌کند. حالا این سادگی را برای کل صورت در نظر بگیرید، هر چه این سادگی بیشتر باشد، قدرت جذب نیز بیشتر است؛ بنابراین مغز نسبت به چهره‌های ساده جذابیت بیشتری نشان می‌دهد.

چه ویژگی‌هایی باعث جذابیت چهره در نگاه دیگران می‌شود؟

ریش

تحقیقات ثابت کرده که خانم‌ها به آقایانی که ریش دارند بیشتر جذب می‌شوند. در تحقیقی، تصاویری از چندین مرد به خانم‌ها داده شد تا آن‌ها را بر اساس میزان جذابیت رتبه بندی کنند. در نهایت خانم‌ها بیشتر به آقایانی که ریش داشتند نسبت به آن‌هایی که صورت شان را اصلاح کرده بودند، رای دادند. در واقع آن‌ها اعتراف کردند که برای یک رابطه بلند مدت، مردانی که ریش دارند را بیشتر می‌پسندند. دلیل آن هم واضح است، موی صورت برای مردان نشانه قدرت، مردانگی، تسلط و توانمند بودن است.

تقارن

تقارن نقشی مهم در جذابیت صورت دارد. اگر چه هنوز دانشمندان دلیل آن را کشف نکرده اند، اما این طرز فکر ریشه در گذشته دارد. در گذشته، مردم اعتقاد داشتند که تقارن نشانه سلامتی ست. از این رو اگر فردی صورتش متقارن نبود، می‌گفتند که حتما دچار بیماری هایی، چون ورم لوزه، آبله‌مرغان یا اوریون است و برعکس، اگر صورتش تقارن داشت، او را سالم می‌پنداشتند. البته بعد‌ها به این نتیجه رسیدند که بیماری هیچ ربطی به تقارت صورت ندارد، اما با این وجود این ویژگی هنوز هم تاثیر زیادی بر زیبایی و جذابیت صورت دارد.

لبخند

حتما شما هم می‌دانید که چهره‌های خندان جذابیت بیشتری دارند. در واقع شما می‌توانید با لبخندتان دیگران را به سمت خود جذب کنید. البته این باور در جامعه شکل گرفته که تنها لبخند زدن زنان جذاب است و آقایان با همان صورت خشن و جدی زیباتر به نظر می‌رسند، در صورتی که لبخند بر جذابیت هر چهره ای، چه مرد باشد چه زن، می‌افزاید. در یک تحقیق، تصاویری از چهره‌های مختلف به عده‌ای نشان داده شد تا به آن‌ها رای دهند. در نهایت، چهره‌هایی که لبخند بر لب داشتند بیشترین رای را نسبت به آن‌هایی که هیچ حالتی در چهره شان نداشتند یا عبوس بودند، دریافت کردند.

برترین ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
0
6
همه اینا درست ولی اخرش "علف باید به دهن بزی شیرین بیاد "
ایرانی
|
United Kingdom
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
2
5
جذاب بودن مردان ریشو را اصلا موافق نیستم . شاید فقط در حدود 1 تا 2 درصد مردها باریش جذاب تر باشند. ولی عملا 98 تا 99 درصدمردان بدون ریش و سبیل مرتب تر و جداب تر هستند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
3
3
ریش نه ...
کی اینو گفته .بوی ریش حال به هم زن است .

تاثیر لباس و شغل الان، اولین حرف را می زند .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار