درختی که آدرس پستی دارد + عکس
کد خبر: ۱۷۸۸۲۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2020 May 08    -    ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹
در گزارش زیر با درختی آشنا می‌شوید که تا به حال واسطه بیش از صد ازدواج بوده است.

اگر شما نامه را به آدرس این درخت بلوط پست کنید، به سوراخ روی این درخت در جنگل Dodauer Forst در آلمان خواهد رسید. در صدسال گذشته، هزاران نفر به این درخت نامه نوشته اند و صد‌ها نفر به آرزوی خود برای پیدا کردن عشق زندگیشان، رسیده اند. این درخت بلوط که درخت بلوط داماد گفته می‌شود بیش از ۵۰۰ سال دارد.

افسانه‌ها می‌گویند این درخت را پسر قبیله سلتیک بعد از اینکه به یک درخت در جنگل بسته شده بود و بعد توسط یک دختر مسیحی آزاد شده بود، برای شکرگزاری کاشته است. مورخان معتقدند این افسانه واقعی نیست و توسط مبلغان مسیحی ابداع شده است. اما حادثه‌ای که به درخت این نام را داده و سنت نوشتن نامه‌های عاشقانه افسانه نیست.

بیش از صد سال پیش، دختری به نام اورت وجود داشت که عاشق پسر شکلات ساز بود. پدر دختر با این رابطه مخالف بود بنابراین آن‌ها به صورت پنهانی با هم نامه رد و بدل می‌کردند و نامه هایشان را در سوراخ تنه درخت قرار می‌دادند. سرانجام پدر دخترک تسلیم شدند و آن‌ها در ۲ ژوئن ۱۸۹۱ زیر این درخت باهم ازدواج کردند. داستان درخت دهان به دهان پخش شد و مردم به امید پیدا کردن عشق زندگیشان شروع به نوشتن نامه کردند و آن را در سوراخ این درخت قرار دادند. درخت بسیار محبوب شد و در سال ۱۹۲۷ سازمان پست آلمان یک آدرس پستی مخصوص به درخت اختصاص داد بنابراین مردم از سراسر کشور می‌توانستند نامه هایشان را برای درخت بفرستند.

شهرت درخت روز به روز بیشتر شد و نامه‌هایی از سراسر جهان برای آن فرستاده می‌شد. سوراخ درخت در ارتفاع سه متری از زمین قرار دارد و با یک نردبان چوبی می‌توان به آن رسید. این یک صندوق پستی عمومی است که هرکسی می‌تواند آن را باز کند، بخواند، بردارد و یا جواب دهد. در چند دهه درخت نقش دلال ازدواج را پیدا کرد. بلوط داماد تا به حال واسطه بیش از صد ازدواج بوده است. کارل هاینز مارتینز، کارمند بازنشته پست که بیش از ۲۰ سال نامه‌ها را به این درخت تحویل می‌داده، خودش همسرش را از طریق نامه‌ای که به این درخت نوشته بوده پیدا کرده است. این درخت هنوز پنج تا شش نامه در روز دریافت می‌کند.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
1
9
خوش به حال مردمشان بخاطر دارا بودن همچبن دولتهایی
ازکمترین وساده ترین نکات روزمره, مردمشان نهایت لذت رومیبرند
اگه اینجاباشه, مطمنادارایی مالیات میخواد
شهرداری انواع عوارض
اتحادیه حق کسب
تامین احتماعی حق بیمه مبخواد
ومرده شورخانه هم پیش عوارض
و.....
پاسخ ها
Tik Tak
| |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
دوست عزیز . هرجا روی آسمان همین رنگ است . از ما هم که در یک کشورجهان اول به اصطلاح متمدن زندگی میکنیم . انواع و اقسام مالیات و عوارض و حتی جریمه تاخیرهای نقره داغ کن میگیرن . به هیچ جا هم دستت بند نیست . کمی خود تحقیری رو کنار بزاریم.
ناشناس
| |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
ساده دل ناشناس مالیات چندبرابری آنهارا با ما مقایسه می کنی؟! همین اگه تو ایران باشه خود امثال شماها به اسم خرافات نابودش می کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار