نرخ هر کیلو مرغ ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان است
کد خبر: ۱۷۸۶۷۹
تاریخ انتشار: 2020 May 07    -    ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
اسداله نژاد از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده ۷ هزار تومان و مرغ گرم ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان است.

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ، از ثبات قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۷ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی های سطح شهر ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان است.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش بینی می شود که تغییرات محسوسی در بحث قیمت رخ ندهد.

اسداله نژاد درباره آینده بازار مرغ گفت: با توجه به تعادل نسبی عرضه و تقاضا و کاهش حجم دپو مرغ در واحدها پیش بینی می شود که قیمت مرغ هفته آینده تا حدی به نرخ منطقی خود نزدیک می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به آنکه شرکت پشتیبانی امور دام قیمت مرغ Shrink Packing شده را از ۱۳ هزار تومان به ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش داده است و طی روزهای آتی ابلاغ می کند، از این رو این موضوع در افزایش قیمت مرغ و کاهش زیان مرغداران بی تاثیر نیست.


تامین بخش اعظم نهاده های دامی مرغداران از بازار آزاد

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی درباره آخرین وضعیت بازار نهاده های دامی بیان کرد: توزیع نهاده های دامی با نرخ مصوب از سوی پشتیبانی امور دام در حجم محدود از طریق بازارگاه در اختیار مرغداران قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه مرغداران ۶۰ تا ۷۰ درصد نهاده مورد نیاز خود را از بازار آزاد خریداری می‌کنند، گفت: مرغداران هر کیلو ذرت را با نرخ ۲ هزار و ۴۰۰ تومان و کنجاله سویا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار آزاد خریداری می کنند که اختلاف معناداری با کارگروه تنظیم بازار دارد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در پایان تصریح کرد: قیمت مصوب فعلی مرغ مربوط به سال گذشته است و از آن تاریخ به بعد به سبب افزایش هزینه های تولید حداقل ۲۵ درصد به قیمت تمام شده تولید اضافه شده است که انتظار می رود کارگروه تنظیم بازار هر چه سریع تر نرخ جدید را اعلام کند.

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار