تنها نقطه سالم دنیا بدون فاصله‌گذاری اجتماعی
کد خبر: ۱۷۸۶۵۷
تاریخ انتشار: 2020 May 07    -    ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳
رادیو ملی آمریکا گزارش داد که تنها مکان سالم تاکنون محلی است که پروژه موزاییک (MOSAIC) در آنجا انجام می‌شود. پروژه‌‌ی موزاییک یا رصدخانه‌‌ی چندرشته‌­ای مطالعه‌‌ی آب‌‌و‌‌هوای قطب شمال، بزرگترین پروژه تحقیقاتی بین المللی است که آثار گرمایش زمین و اثرات گلخانه‌ای را در قطب شمال مورد بررسی قرار می‌دهد. موزاییک حاصل همکاری میان چندین مؤسسه‌‌ی پژوهشی قطبی بین‌المللی آلمان، روسیه و آمریکا است...

تنها نقطه دنیا بدون کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی

تنها نقطه دنیا بدون کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعیاختصاصی«تابناک با تو»؛ اینک ویروس کرونا همه‌ی نقاط دنیا را درگیر خود کرده است و هیچ نقطه‌ای از سیاره‌ی زمین از این بیماری کشنده در امان نیست، اما یک منطقه هنوز وجود دارد که از کرونا ویروس‌جدید گریخته است.

رادیو ملی آمریکا گزارش داد که تنها مکان سالم تاکنون محلی است که پروژه موزاییک (MOSAIC) در آنجا انجام می‌شود. پروژه‌‌ی موزاییک یا رصدخانه‌‌ی چندرشته‌­ای مطالعه‌‌ی آب‌‌و‌‌هوای قطب شمال، بزرگترین پروژه تحقیقاتی بین المللی است که آثار گرمایش زمین و اثرات گلخانه‌ای را در قطب شمال مورد بررسی قرار می‌دهد. موزاییک حاصل همکاری میان چندین مؤسسه‌‌ی پژوهشی قطبی بین‌المللی آلمان، روسیه و آمریکا است. برای انجام این مأموریت تحقیقاتی از کشتی یخ‌‌شکن پلاراسترن آلمانی استفاده و تحقیقات در قلب دریای قطب شمال انجام می‌شود.

کریس مارسای همکار تحقیقاتی از دانشگاه جورجیا می‌گوید: وقتی روی پل کشتی می‌ایستم جز یخ‌هایی که از هر جهت به سوی افق امتداد یافته‌اند چیزی نمی‌بینم.

مارسای عناصری را که از سطح اقیانوس به جو رسوب می‌کنند را بررسی می کند و می‌گوید: بعضی از آنها مانند آهن و روی که پلانکتون‌ها از آن تغذیه می‌کنند خوب هستند و بعضی دیگر مانند سرب بد هستند. او همچنین بعضی اوقات مسئولیت مشاهده خرس‌های قطبی را بر عهده دارد.

تنها نقطه دنیا بدون کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی

هنگامی که مارسای برای انجام مأموریت سه ماهه خود به منطقه رفت کرونا فقط در چین شیوع داشت و هیچ یک از افراد حاضر در کشتی مبتلا به ویروس نبودند. وی اظهار داشت: ما می‌توانیم کارهای روزانه خود را انجام دهیم و در هنگام خوردن وعده های غذایی کنار هم بنشینیم و در طول شب با یکدیگر گفتگو کنیم.

این مرد و همکارانش قرار بود ماه گذشته کشتی را ترک کنند اما پروازها به دلیل همه‌گیری کرونا لغو شد. وی توضیح داد که اکنون تنها برنامه‌ی آنها،  خلاص شدن از یخ‌ها و دیدار با کشتی دیگر است تا تیم تغییر کنند؛ سپس ورودی‌های جدید تحت قرنطینه و معاینه قرار خواهند گرفت.

مارسی اظهار داشت: برخی افراد نگران خویشاوندان و دوستان خود هستند، اما برخی دیگر احساس خوش‌شانسی می‌کنند که سوار کشتی هستند و از ویروس مصون مانده‌اند و تا حد امکان اقدامات لازم را انجام می‌دهند تا به آن مبتلا نشوند. 

تنها نقطه دنیا بدون کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار