هشدار اینترپل به شگرد فروشندگان مواد مخدر در شرایط کرونا
کد خبر: ۱۷۸۵۹۱
تاریخ انتشار: 2020 May 07    -    ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
اینترپل اعلام کرد، باندهای جنایی از کارگران تحویل فست فود برای جابجا کردن مواد ممنوعه به افرادی که در خانه‌ها قرنطینه شده‌اند استفاده می‌کنند و در بیانیه ای اظهار داشت: کوکائین، ماری جوانا، کتامین و اکستازی از جمله داروهایی است که در ایرلند، مالزی، اسپانیا و انگلیس در جعبه‌های پیتزا یا سایر ظروف فست‌فود جابجا می‌شود.

هشدار اینترپل درباره شگرد فروشندگان مواد مخدر در شرایط کرونا

هشدار اینترپل درباره شگرد فروشندگان مواد مخدر در شرایط کرونااختصاصی«تابناک با تو»؛ اینترپل روز پنجشنبه اعلام کرد که باندهای تبهکار در برخی نقاط جهان از کارگران تحویل فست فود برای جابجا کردن مواد ممنوعه به افرادی که در خانه‌ها قرنطینه شده‌اند استفاده می‌کنند. اینترپل در بیانیه ای اظهار داشت: کوکائین، ماری جوانا، کتامین و اکستازی از جمله موادی است که در کشورهایی از جمله ایرلند، مالزی، اسپانیا و انگلیس در جعبه‌های پیتزا یا سایر ظروف فست‌فود  جابجا می‌شود.

اینترپل با صادر نمودن اعلان بنفش به ۱۹۴ تن از اعضای خود درباره روش کار جدید قاچاقچیان مواد مخدر و سوءاستفاده از موتورسیکلت، دوچرخه و یا اتومبیل در جا به جایی مواد در روزهای کرونایی هشدار داده است.

با توجه به اینکه مصرف کنندگان و سوداگران مواد مخدر همچون سایر اعضای جامعه در بسیاری از کشورها قرنطینه بوده‌اند، برخی از آنها از این زمان حداکثر استفاده را می‌کنند تا  به سرعت سود کسب کنند، آنها یا وانمود می کنند پیک غذارسان هستند و یا برخی از کارگران تحویل غذا نادانسته مورد سوءاستفاده آنان قرار می‌گیرند.

اینترپل مالزی گفت: یک کارگر تحویل غذا در گنبک کوالالامپور با پلیس تماس گرفت و از آنها خواست تا درباره بسته غذایی مشکوکی که مسئولیت تحویل آن را داشته تحقیق کنند. پلیس می‌گوید این جوان مسئول بوده تا یک نان هندی مسطح را به مقصد برساند اما بسته در حدود ۱۱ کیلوگرم بوده است.

هشدار اینترپل درباره شگرد فروشندگان مواد مخدر در شرایط کرونا

در اسپانیا هفت نفر که وانمود می‌کردند کارگر تحویل غذا هستند پس از پیدا شدن مواد مخدر در جیب‌های مخفی کیف‌های غذایی در آلیکانته و والنسیا دستگیر شدند.

در ایرلند پلیس هشت کیلوگرم کوکائین و دو هفت تیر را که در جعبه‌های پیتزا پنهان شده بود پیدا کرد.

اینترپل می‌گوید: تعطیلی کشورها باعث افزایش سفارش مواد غذایی به خانه‌ها شده است، که همین امر پوشش ایده آلی برای جابه جایی مواد مخدر را برای مصرف کنندگان و فروشندگان آن فراهم می‌کند.

گفتنی است اعلان‌های بین المللی ابزارهای مبارزه با جرائم هستند و هرکدام بنا به تفاوت موضوع با یکدیگر فرق می‌کنند و با رنگ‌های قرمز، نارنجی، سبز، بنفش، مشکی، زرد و آبی منتشر می‌شوند. اعلان بنفش در زمینه شگردهای جدید مجرمان صادر می‌شود؛ به طوری که شگرد جدید توسط پلیس کشور عضو به دبیرخانه اینترپل اطلاع داده می‌شود بلافاصله برای آگاهی پلیس دیگر کشورهای عضو اعلان بنفش صادر می شود.

هشدار اینترپل درباره شگرد فروشندگان مواد مخدر در شرایط کرونا

هشدار اینترپل درباره شگرد فروشندگان مواد مخدر در شرایط کرونا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار