کشف بقایای یک قورباغه ۴۰میلیون ساله+عکس
کد خبر: ۱۷۸۴۹۳
تاریخ انتشار: 2020 May 05    -    ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
محققان بقایای یک قورباغه 40 میلیون ساله را در قطب جنوب کشف کردند و این نشان می‌دهد که این منطقه زمانی دارای آب و هوای بسیار گرمتری بوده است.

به نقل از دیلی‌میل، محققان بقایای یک قورباغه ۴۰ میلیون ساله را در قطب جنوب کشف کردند و این نشان می‌دهد که این منطقه زمانی دارای آب و هوای بسیار گرمتری بوده است.

کارشناسان تأکید می‌کنند، بواسطه کشف جدیدی که صورت گرفته می‌توان به این موضوع پی برد که قطب جنوب در گذشته از طیف متنوعی از حیوانات پشتیبانی می‌کرده است.

این کشف همچنین از این ایده حمایت می‌کند که آنتارتیکا زمانی از جنگل پوشانده شده بود؛ آنتارتیکا یا قاره سفید که در قطب جنوب واقع شده است، سردترین نقطه زمین محسوب می‌شود.

بقایای موجود از قورباغه ۴۰ میلیون ساله در جزیره سیمور، انتهای شبه جزیره قطب جنوب در منطقه‌ای که به نوک جنوبی آمریکای جنوبی نزدیک است پیدا شد.

این تیم که توسط توماس مورس از موزه تاریخ طبیعی سوئد سرپرستی می‌شد، جمجمه و استخوان ران یک قورباغه را پیدا کرده که گمان می‌رود جزئی از خانواده Calyptocephalellidae است.

این دوزیستان کوچک هنوز هم در آمریکای جنوبی، بیشتر در مناطق دشت شیلی، جایی که درجه حرارت گرم و مرطوب است، یافت می‌شود.

حدود یک ماه پیش نیز محققان با تکیه بر شواهد علمی که به تازگی کشف شده اظهار داشتند، در قطب جنوب ۹۰ میلیون سال پیش یک جنگل بارانی وجود داشته است.

کشف بقایای یک قورباغه ۴۰میلیون ساله

کشف بقایای یک قورباغه ۴۰میلیون ساله

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار