تصاویری که چینی‌ها سانسور کردند
کد خبر: ۱۷۸۴۸۶
تاریخ انتشار: 2020 May 05    -    ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
پیشتر هم عکس یخچال غیراستاندارد و کهنه موسسه ویروس شناسی ووهان از وب سایت این موسسه حذف شده بود.

"موسسه ویروس شناسی ووهان" چین عکس‌هایی از کار پژوهشگران خود را با خفاش از وب سایت خود حذف کرده است.

به نقل از وب سایت نشریه "سان" بریتانیا، موسسه ویروس شناسی ووهان اخیرا عکس‌هایی را که پیشتر از کار محققان خود روی خفاش‌ها روی وب سایت خود قرار داده بود، حذف کرده است.

در این تصاویر پژوهشگران بدون رعایت اصول بهداشتی و پوشیدن لباس‌های محافظ در حال تحقیق روی خفاش هستند. در عکس دیگر محققان در غاری در جستجوی خفاش‌ هستند و در تصویر دیگر در حال جمع آوری خفاش در طبیعت.

اقدام موسسه ویروس شناسی ووهان پس از آن صورت می‌گیرد که طی روزهای گذشته دولت ایالات متحده آمریکا با متهم کردن چین به پخش ویروس کرونا، از تحقیق روی این موضوع خبر داده است.

اخیرا ترامپ در اظهاراتی مدعی شد ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان به بیرون درز کرده و او شواهد این مساله را دارد اما نمی‌تواند اعلام کند.

پیشتر در برخی رسانه‌های غربی ادعاهایی درباره درز ویروس کرونا از موسسه ویروس شناسی ووهان منتشر شده بود. دولت چین این ادعاها را رد کرده است.

پیشتر نیز موسسه ویروس شناسی ووهان پس از بازتاب گسترده تصویر یخچال غیراستاندارد و کهنه این موسسه در رسانه‌های جهان، اقدام به حذف تصویر یخچال از وب سایت خود کرده بود.

این دومین بار است که موسسه ویروس شناسی ووهان که متهم به درز ویروس کرونا شده، اقدام به حذف و سانسور تصاویری از وب سایت خود می‌کند.

در عکس‌های تازه حذف شده محققان بدون داشتن لباس‌های محافظ و رعایت پروتکل‌های معمول کار روی ویروس‌های خطرناک در آزمایشگاه، در حال کار و تحقیق و یا جمع‌آوری خفاش هستند.

طبق اطلاعات قریب به یقین منشا ویروس کرونا جدید، خفاش‌های منطقه‌ای در چین است.

تصاویری که چینی‌ها سانسور کردند
عکس کار کردن محققان موسسه ویروس شناسی ووهان روی خفاش ها بدون لباس های محافظ

 

تصاویری که چینی‌ها سانسور کردند

عکس جمع آوری و بسته بندی خفاش ها

 

تصاویری که چینی‌ها سانسور کردند

عکس جستجوی خفاش ها در غار

 

تصاویری که چینی‌ها سانسور کردند

عکسی که پیشتر موسسه ویروس شناسی ووهان به خاطر بازتاب گسترده جهانی از سایت خود حذف کرده بود. این یخچال کهنه محل نگهداری ویروس های خطرناک در این آزمایشگاه بوده است.

عصرایران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار