کارهای جالب و خلاقانه مردم جهان در دوران قرنطینه
کد خبر: ۱۷۸۴۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 May 05    -    ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳
در دوران کرونا هیچ چیزی عادی پیش نمی‌رود. چیزهایی که به آنها عادت داشتیم چرخش اساسی کرده‌اند، با این حال بیشتر ما در حال تکرار روتین روزمره خود هستیم. در ساعات قرنطینه خانگی، بیشتر افراد را یا در آشپزخانه پیدا می‌کنیم یا جلوی تلویزیون در حال تماشای سریال‌ها و فیلم‌های مورد علاقه‌شان و یا آدمهایی که وقت زیادی از روز را با کتابها و فیلم‌های آموزشی سر می‌کنند...

کارهای جالب و خلاقانه مردم جهان در دوران قرنطینه

کارهای جالب و خلاقانه مردم جهان در دوران قرنطینهاختصاصی«تابناک با تو»؛ در دوران کرونا هیچ چیزی عادی پیش نمی‌رود. چیزهایی که به آنها عادت داشتیم چرخش اساسی کرده‌اند، با این حال بیشتر ما در حال تکرار روتین روزمره خود هستیم. در ساعات قرنطینه خانگی، بیشتر افراد را یا در آشپزخانه پیدا می‌کنیم یا جلوی تلویزیون در حال تماشای سریال‌ها و فیلم‌های مورد علاقه‌شان و یا آدمهایی که وقت زیادی از روز را با کتابها و فیلم‌های آموزشی سر می‌کنند و  تصمیم دارند تا تمام شدن اوضاع کرونایی و دوران قرنطینه با اشتیاق آنها را مطالعه کنند. اما در این گزارش داستان افرادی را به اشتراک خواهیم گذاشت که تجربیات آنها بی نظیر و غیر متعارف بوده است. بیایید شروع کنیم!

۱. هر روز یک مدل موی جدید برای سگ 

هانا فکر کرد بهترین راه حل برای مقابله با تغییراتی که همه‌گیری کرونا بر زندگی او تحمیل کرده این است که موهای سگ خود هانک از نژاد نیوفلند را به شکل خنده داری کوتاه کند.

کارهای جالب و خلاقانه مردم جهان در دوران قرنطینه

این نوع سگ ها به داشتن ابعاد بزرگ و موهای بلند و ضخیم شناخته می‌شوند و همین امر باعث می‌شود که تغییر مدل موی سگ یک تجربه لذت بخش باشد.

کارهای جالب و خلاقانه مردم جهان در دوران قرنطینه

آیا می‌توانید حدس بزنید که هانک شبیه کدام کاراکتر تلویزیونی شده است؟ هانا یک صفحه اینستاگرام ایجاد کرده است تا تجربه عجیب خود در سازگاری با قرنطینه همراه با سگ خود هانک را مستند کند!

کارهای جالب و خلاقانه مردم جهان در دوران قرنطینه

۲. کلاه تاجی‌شکل پلیس هند برای ترغیب مردم به قرنطینه

راجش بابو یک افسر پلیس در حال گشت زنی در خیابان های چنای، پایتخت ایالت تامیل‌نادو هند است تا اطمینان حاصل کند که مردم قرنطینه را رعایت می‌کنند. اما او کار خود را به روشی سنتی انجام نمی‌دهد، بلکه راجش و دوستان پلیس وی با کلاه ایمنی به صورت تاجی‌شکل به بیرون رفتند تا به مردم تأکید کنند تا امور بهداشتی مرتبط با کرونا و قرنطینه را رعایت کنند.

کارهای جالب و خلاقانه مردم جهان در دوران قرنطینه

ایده کلاه ایمنی تاجی‌شکل توسط یکی از هنرمندان این شهر به نام B Gowtham در جهت آگاهی از اهمیت بازیافت و حفاظت از محیط زیست داده شده‌است. 

کارهای جالب و خلاقانه مردم جهان در دوران قرنطینه

۳. تغییر لباس جالب یک پستچی 

یک پستچی ۳۹ ساله از روستای وست بولدن انگلستان در دوران کرونا لباس معمول خود را کنار گذاشت و لباس جالب و غیرمعمولی به تن کرد تا بسته های پستی را به اهالی روستا برساند.

ماتسون بیش از چهار سال است که در این حرفه مشغول به کار است و او آن را به عنوان حرفه‌ای شگفت انگیز می‌بیند. او تمام ساعات کاری را در خارج از منزل می‌گذراند و با روستائیان که بیشتر آنها همسایه و دوستان وی هستند در تماس مداوم است. با این حال، به دلیل ادامه شیوع ویروس کرونا، ادامه کار برای تحویل بسته به روستائیان کار را برای ماتسون دشوار کرده است.

کارهای جالب و خلاقانه مردم جهان در دوران قرنطینه

ماتسون دیگر با همکارش پل بیرون نمی رود و دیگر نمی‌تواند در کنار مشتریان خود بایستد و مکالمه کند. بنابراین ماتسون راهی برای کاهش فشار روانی خود یافت. پس از گرفتن چراغ سبز از رئیسش او شروع به پوشیدن مجموعه متنوعی از لباس های عجیب و غریب از شخصیتهای کارتونی تا سرباز فیلم‌های تاریخی کرد.

کارهای جالب و خلاقانه مردم جهان در دوران قرنطینه

خوشحالی چهره‌های مردم پس از دیدن او در این لباس‌ها از میزان ترس و استرس او در چنین شرایط عجیبی کم می‌کرد، حالا چیزی که او را نگران می‌کند این است که بعد از تمام شدن کرونا نتواند لباس‌های عجیب و غریبش را بپوشد.

۴. ربات‌ها در ژاپن به جای دانشجویان به مراسم فارغ‌التحصیلی رفتند

همه‌گیری کرونا تأثیر عمده‌ای بر روند آموزش در سراسر جهان داشته است. براساس اعلام سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد یونسکو، حدود ۹۱.۳ درصد از کل دانش آموزان در ۱۸۸ کشور جهان تحت تأثیر تعطیلی مدارس هستند که این امر دانشجویان دانشگاه‌ها را نیز مستثنی نمی‌کند. علاوه بر تعطیل شدن دانشگاه‌ها و به تعویق افتادن امتحانات پایان سال، مراسم فارغ التحصیلی نیز به دلیل بیماری همه گیر لغو شد. اما این دانشجویان در ژاپن روش بی نظیر خود را برای اطمینان از برگزاری مراسم فارغ التحصیلی‌شان به کار بردند.

کارهای جالب و خلاقانه مردم جهان در دوران قرنطینه

دانشکده تجارت توکیو مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان خود را در یک هتل برگزار کرد. اما به دلیل عدم توانایی دانشجویان برای حضور در این مراسم، ربات های کنترل از راه دور جایگزین دانشجویان شدند. ربات‌ها لباس فارغ التحصیلی سنتی متشکل از یک روپوش و یک کلاه مربعی را پوشیدند و مدرک فارغ التحصیلی را دریافت کردند. برای واقعی تر شدن این امر، دانشجویان از طریق تماس ویدیویی با تبلت به مراسم راه یافتند.

کارهای جالب و خلاقانه مردم جهان در دوران قرنطینه

 

۵. کمک جالب قرنطینه به جفت‌گیری دو پاندا در باغ وحش هنگ کنگ

طبق اعلامیه مطبوعاتی باغ وحش اوشن پارک هنگ کنگ، یینگ‌یینگ و لِه‌لِه، دو پاندای ۱۴ ساله از سال ۲۰۱۰ میلادی قصد جفت‌گیری با یکدیگر را داشتند اما هرگز موفق به انجام این کار نشده بودند. 

کارهای جالب و خلاقانه مردم جهان در دوران قرنطینه

در اواخر ماه مارس، یینگ‌یینگ، پاندای ماده علائمی از خود نشان داد که حاکی از آمادگی او برای جفت گیری بود و لِه‌لِه، پاندای نر نیز شروع به جا گذاشتن علامت‌های بویایی در اطراف محل زندگی خود کرد. مقامات این باغ وحش خاطرنشان کردند که این یک رفتار متداول در فصل تولید مثل است که بین ماه‌های مارس و مه رخ می‌دهد. به گفته این مقامات، در نهایت این دو پاندا موفق به جفت‌گیری شدند. این باغ وحش از ماه ژانویه به دلیل شیوع کروناویروس که هم‌اکنون حدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار مبتلا در سراسر جهان برجای گذاشته، تعطیل شده بود.

 

۶. شرکت در مراسم ازدواج از راه دور 

آقای و خانم لو یک زوج اهل سنگاپور هستند، آنها از مادر داماد در یکی از روستاهای چینی ووهان دیدار کردند. قرار بود مراسم عروسی بعد از این بازدید به ووهان شهری که ویروس کرونا برای اولین بار در آن ظاهر شد انجام شود، بنابراین آنها تصمیم گرفتند برای جلوگیری از انتشار ویروس خود را قرنطینه کنند.

کارهای جالب و خلاقانه مردم جهان در دوران قرنطینه

اندکی قبل از تاریخ برگزاری مراسم،  لغو آن کار دشواری بود. بنابراین این زوج احساس کردند بهترین راه حل برای خروج از این معضل حضور در این مراسم از طریق پخش مستقیم است. این تغییر ناگهانی چیزی از مراسم عروسی را تغییر نداد و مهمانان در سالن هتل حضور پیدا کردند. آقا و خانم لو از یک مراسم ازدواج جالب بهره‌مند شدند و می‌توانند خاطره‌ی آن را برای فرزندان و نوه‌های خود تعریف کنند.

 

۷. پوشیدن لباس بتمن برای تشویق مردم به ماندن در قرنطینه

همه‌گیری کرونا به یک فاجعه برای کره زمین تبدیل شده است و راهی برای پیروزی در این نبرد وجود ندارد مگر با تلاش تیم های پزشکی و دانشمندان در سراسر جهان. آنها ابرقهرمانان واقعی اکنون هستند. اما در مکزیک شخصی که شبیه ابرقهرمان بتمن لباس پوشیده است، در خیابانها راه می‌رود تا مردم را به ماندن در خانه‌هایشان ترغیب کند. او مردم را به حفظ فاصله اجتماعی و جلوگیری از ترک خانه به جز در مواقع ضروری فرا می‌خواند. او می‌گوید: سلام در خانه بمانید و ابرقهرمانی باشید که به مهار کرونا کمک خواهد کرد، من به تنهایی نمی توانم این کار را انجام دهم.

کارهای جالب و خلاقانه مردم جهان در دوران قرنطینه

۸. کوتاه کردن مو به بدترین شکل ممکن برای مهار کودک بازیگوش

عدم خروج از خانه مگر اینکه لازم باشد برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مهم است. اما چگونه کودکی که عادت داشت بیشتر وقت خود را در خیابان با دوستانش بگذراند قرنطینه در خانه را پذیرفت؟ به خصوص اگر آن کودک بازیگوش باشد و هر طور که شده خودش را به بیرون از خانه برساند. یک پدر فیلیپینی برای جلوگیری از فرار فرزندش از خانه در روزهای قرنطینه، موهای او را به زشت‌ترین شکل ممکن کوتاه کرد و این طور که پیداست پسرک از مدل موهایش راضی نیست.

کارهای جالب و خلاقانه مردم جهان در دوران قرنطینه

۹. حفر صدها قبر برای ترساندن مردم در اوکراین

اگرچه شهر دنیپرو تا تاریخ تکمیل حفاری شاهد هیچ گونه مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا نبود اما مقامات محلی این شهر بیش از ۶۰۰ قبر را در این شهر حفر کردند. شهردار این شهر بوریس فیلاتوف اظهار داشت: این مرحله پس از آن صورت گرفت که شهروندان نسبت به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بی تفاوت بودند، او در حساب فیس بوک خود نوشت: شهر در حال آماده سازی برای بدترین سناریو است، ما ۶۰۰ قبر را برای قربانیان بالقوه کرونا حفر کردیم و هزار کیسه جسد خریداری کردیم.

کارهای جالب و خلاقانه مردم جهان در دوران قرنطینه

اگر اظهارات مقامات برای تشویق مردم به ماندن در خانه‌هایشان کافی نباشد، تصاویر هولناک این قبور که در رسانه های اجتماعی به سرعت پخش شد، حتماً آنها را به سمت رعایت قرنطینه سوق می‌دهد.

کارهای جالب و خلاقانه مردم جهان در دوران قرنطینه

واکنش مردم به اقدامات این مقامات بسیار متفاوت بوده است. برخی بر این باورند که باعث ترس مضاعف برای مردم است و برخی آن را برای اقناع مردم برای ماندن در قرنطینه لازم و ضروری بر می‌شمرند.

۱۰. بازآفرینی صحنه‌های محبوب فیلم‌های مورد علاقه

یک زوج به نام‌های نوربرت و فانی که علاقه‌ی زیادی به بازیگری داشتند، سعی کردند تا با حداقل امکاناتی که در دسترس داشتند، صحنه‌های سمبلیک و محبوب فیلم‌های مورد علاقه‌شان را بازآفرینی کنند. 

کارهای جالب و خلاقانه مردم جهان در دوران قرنطینه

کارهای جالب و خلاقانه مردم جهان در دوران قرنطینه

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عاطفه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
0
1
زن و شوهر ه از همه باحال تر بود بعلاوه پلیس هندی و آخر سر هم پستچی انگلیسی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار