ماجرای قدردانی از سرباز فداکار
کد خبر: ۱۷۸۴۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 May 04    -    ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری از سرباز فداکاری که در اقدامی خیرخواهانه پس انداز خود را برای تامین اقلام اساسی خانوارهای روستایی نیازمند هزینه کرده بود، قدردانی کرد.

مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری از سرباز فداکاری که در اقدامی خیرخواهانه پس انداز خود را برای تامین اقلام اساسی خانوارهای روستایی نیازمند هزینه کرده بود، قدردانی کرد.

«خیام رحمانی» سرباز وظیفه در روستای سروآباد در استان کردستان، حقوق سه ماه سربازی خود را برای خرید یک گوشی پس انداز کرد، اما در اقدامی خیرخواهانه آن را برای تامین اقلام اساسی خانوارهای روستایی نیازمند هزینه کرد.

در پی انتشار این خبر مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در تماس با این سرباز فداکار مبلغ پنج میلیون تومان برای تهیه گوشی به وی پرداخت کرد.

این سرباز وظیفه درباره اقدام خیرخواهانه خود اظهار داشت: سه ماه پیش که به مرخصی رفته بودم گوشی تلفن همراهم شکست و تصمیم گرفتم به جای اینکه آن را تعمیر کنم حقوق ماهانه سربازی را برای خرید یک گوشی جدید پس انداز کنم.

وی افزود: حقوق ماهیانه من با مدرک کارشناسی حقوق ۸۰۰ هزار تومان است که بعد از سه ماه پس انداز توانستم مبلغ ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای خرید یک گوشی جدید تهیه کنم تا بعد از دوران خدمت بتوانم یک گوشی جدید خریداری کنم.

رحمانی که روزهای پایانی خدمت سربازی خود را می گذراند، یادآور شد: بعد از شیوع ویروس کرونا (اوایل اسفند) مردم برای حفظ سلامتی خود و جلوگیری از شیوع این ویروس به توصیه‌های مسوولان بهداشتی توجه کرده و در خانه قرنطینه شدند. همین موضوع باعث کاهش درآمد بسیاری از مردم و فشار بر خانوارهای نیازمند بویژه در روستاها شد.

وی اضافه کرد: در روستای ژریژه که مشغول خدمت سربازی بودم هر روز با مردم این روستا که در شرایط سخت اقتصادی بسر می‌بردند روبرو شده و دلم برای آنها می‌سوخت لذا تصمیم گرفتم حقوق ماهیانه‌ام را که برای خرید گوشی پس انداز کرده بودم را صرف خرید مواد غذایی برای خانوارهای نیازمند کنم.

این سرباز وظیفه ادامه داد: با هماهنگی مسوولان حوزه بسیج بیش از ۸۰ بسته غذایی به ارزش ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تامین و در بین خانوارهای نیازمند و بی بضاعت روستا توزیع کردم تا ذره‌ای از درد و گرفتاری این خانواده‌های نیازمند را کاهش داده باشم.

این سرباز فداکار و مهربان گفت: هر چند الان برای خریدن یک گوشی با مشکل روبرو هستم و پولی برای خرید ندارم اما خوشحالم که حداقل توانستم وظیفه خودم را در قبال مردم بی بضاعت و نیازمند روستای محل خدمت خود ادا کرده باشم و امیدوارم خداوند متعال از این حرکت و اقدام خشنود و راضی باشد.

حالا مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در تماسی با این سرباز فداکار ضمن قدردانی از این اقدام خیرخواهانه، مبلغ پنج میلیون تومان برای تهیه گوشی به وی پرداخت کرده است.

ایرنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
0
0
وقتی مالی نداشته باشی و هر چه در توانت هست را در راه خدا بدهی اون ارزش داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار