طرز تهیه سوپ کدو حلوایی ؛ پیش غذایی سبک و مقوی
کد خبر: ۱۷۸۴۰۶
تاریخ انتشار: 2020 May 08    -    ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
سوپ کدو حلوایی از جمله سوپ های مقوی و ساده ایست که هم به عنوان پیش غذا و هم غذای اصلی میتوان آن را سرو کرد. این سوپ از جمله سوپ های فنجانی است؛ بدان معنا که برای خوردن آن نیازی به قاشق نیست و میتوانید آن را درون فنجان های پهن و کم ارتفاع نیز سرو نمایید.

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی ؛ پیش غذایی سبک و مقوی

به گزارش «تابناک با تو»؛ سوپ کدو حلوایی از جمله سوپ های مقوی و ساده ایست که هم به عنوان پیش غذا و هم غذای اصلی میتوان آن را سرو کرد. این سوپ از جمله سوپ های فنجانی است؛ بدان معنا که برای خوردن آن نیازی به قاشق نیست و میتوانید آن را درون فنجان های پهن و کم ارتفاع نیز سرو نمایید. در ادامه این مطلب طرز تهیه سوپ کدو حلوایی را به شما آموزش خواهیم داد:

مواد لازم برای تهیه سوپ کدو حلوایی:

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی ؛ پیش غذایی سبک و مقوی

کدو حلوایی: پوست کنده و خرد شده
پیاز و سیر به میزان دلخواه
آب یا عصاره مرغ
شیر و خامه به نسبت برابر
کره: اندکی

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی ؛ پیش غذایی سبک و مقوی

ابتدا کدو حلوایی پوست کنده، سیر و پیاز را به همراه آب یا عصاره مرغ درون قابلمه ریخته و روز گاز قرار دهید. اجازه دهید این مخلوط به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد تا کدو حلوایی کاملا نرم شود. با کمک یک گوشتکوب برقی یا میکسر سوپ را یکدست کنید و در نهایت نمک و فلفل سوپ را اندازه کنید. شیر یا خامه یا هر دوی آنها را به صورت نصف نصف به مخلوط اضافه کنید و اجازه دهید که بجوشد.

برای طعم دار کردن بیشتر سوپ میتوانید از پودر کاری یا زنجفیل استفاده نمایید و برای تزئین آن از اندکی پاپریکای دودی و گشنیز استفاده نمایید. در نظر داشته باشید که به خاطر قوی بودن عطر و طعم هر کدام از این ادویه ها بهتر است یکی را به انتخاب خود به سوپ اضافه نمایید و از اضافه کردن همه آنها با هم خودداری نمایید.

سوپ کدو حلوایی از جمله سوپ هایی است که برای مدت نسبتا طولانی در یخچال قابل نگهداری است و میتوانید بعد از طبخ آن را به مدت ۴ تا ۵ روز در یخچال نگه دارید و در صورت تمایل آن را برای مدت سه ماه در فریزر بگذارید و سپس با روش دلخواهتان مجددا آن را گرم نمایید.

اگر سوپ شما بیش از اندازه غلیظ شده میتوانید با اضافه کردن کمی آب آن را رقیق نمایید. اگر هم بیش از اندازه رقیق است میتوانید آن را با حرارت بالا روی اجاق بگذارید تا بجوشد و اندکی شیر یا آب موجود در آن تبخیر شود.

در انتهای کار میتوانید سوپ خود را با کمی خامه، جعفری خرد شده و تکه های نان تست برشته شده تزئین نمایید.

منبع: روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار