هزینه نگهداری خون بند ناف چقدر است؟
کد خبر: ۱۷۸۳۷۰
تاریخ انتشار: 2020 May 03    -    ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
ذخیره خون بند ناف یک سرما‌یه‌گذاری مهم برای آینده سالم فرزندان است؛ پدر و مادرهایی که مایل به ذخیره خون بند ناف هستند باید در هفته ۳۶ بارداری برای ثبت نام اقدام کنند. هزینه نگهداری خون بند ناف در سال جدید اعلام شده است.

ذخیره خون بند ناف یک سرما‌یه‌گذاری مهم برای آینده سالم فرزندان است؛ پدر و مادرهایی که مایل به ذخیره خون بند ناف هستند باید در هفته ۳۶ بارداری برای ثبت نام اقدام کنند. هزینه نگهداری خون بند ناف در سال جدید اعلام شده است.

https://behdasht.news/images/news/151618/thumbs/151618.jpg

ذخیره خون بند ناف یک سرما‌یه‌گذاری مهم و ضمانتی برای آینده سالم فرزندان است. خون بندناف که پس از تولد در بندناف و جفت باقیمانده و دور ریخته می‌شود، غنی از سلول‌های بنیادی است. سلول‌های بنیادی خون بندناف همانند سلول‌های بنیادی خون‌ساز مغز استخوان قادر به ساخت انواع سلول‌های دیگر به ویژه سلول‌های خونساز هستند.

بنابراین اگر امکان جمع‌آوری و ذخیره‌سازی این سلول‌ها فراهم شود، همواره منبعی غنی از سلول‌های بنیادی خون‌ساز را در اختیار داریم که می‌توانند در بیماری‌هایی که منشاء خونی داشته و موجب اختلال در فعالیت مغز استخوان و سیستم ایمنی می‌شوند مورد استفاده قرارگیرند و شانس بهبودی بیمار را به مراتب افزایش دهند.
همچنین در سال‌های اخیر کاربردهای فراوانی در بیماری‌های غیر خونی علی الخصوص بیماری‌های با منشا عصبی هم برای این سلول‌ها کشف شده است.

بنابراین اگر قصد دارید سلامتی آینده نوزاد خود را بیمه کرده و بهترین پس‌انداز طول دوران زندگی را به او هدیه دهید، فرصت اندک ذخیره خون بند ناف را از دست ندهید. پدر و مادرهایی که مایل به ذخیره خون بند ناف هستند باید در هفته ۳۶ بارداری باید برای ذخیره سازی خون بند ناف اقدام کنند.

آخرین آمار جمع‌آوری نمونه خون بندناف

تاکنون ۱۲۶ هزار نمونه خون بند ناف در بانک خون بند ناف فریز شده است. مرتضی ضرابی مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان در این باره، گفت: باوجود شیوع ویروس کرونا در کشور، ارائه خدمات بانک خون بند ناف رویان همچنان بی‌وقف ادامه دارد و متخصصان رویان تمام تلاش خود را به کار می‌بندند تا این خدمت همچنان به خانواده‌ها ارائه شود. در ایام تعطیلات اخیر دفاتر نمایندگی بانک خون بندناف رویان فعال بودند و خدمات جمع‌آوری و ذخیره‌‌سازی خون بند ناف بانک خون را به متقاضیان ارایه می‌کردند.


وی گفت: فقط در بازه زمانی تعطیلات نوروز ۹۹ همکاران ما موفق به جمع‌آوری حدود ۷۱۱ نمونه خون بندناف در کشور شدند که از این تعداد حدود ۶۵۷ نمونه خون بند ناف پس از بررسی و تایید کیفیت با موفقیت ذخیره‌سازی شد.
درمان ۷۰ تا ۸۰ بیماری با استفاده از سلول های بنیادی قطعی است


امیرعلی حمیدیه رییس مرکز جامع پیوند سلول های بنیادی در گفت وگو با فارس درباره امکان درمان بیماری ها با سلول های بنیادی گفت: آینده پزشکی، پزشکی بازساختی و ژن درمانی و مهندسی بافت است.
وی گفت: اگر امروز درمان ۷۰ تا ۸۰ بیماری با استفاده از سلول های بنیادی قطعی شده است؛ در آینده ای نه چندان دور شاید تعداد بیماری های درمانی قابل درمان با سلول های بنیادی به ۲۰۰ بیماری مختلف برسد.


هزینه نگهداری خون بند ناف در سال 99 چقدر شد؟
در پیگیری از بانک خون بند ناف رویان هزینه نگهداری نمونه خون بند ناف در سال 99 هم اعلام شد. براساس اعلام این مجموعه، هزینه نگهداری نمونه خون بند ناف در سال در سال اول به همراه آزمایش‌ های اولیه‌ ای که روی نمونه خون بند ناف انجام می‌شود به این صورت است: شهر تهران: هزینه عقد قرارداد، ۳۷,۰۰۰,۰۰ ریال و شهرهای دارای دفاتر نمایندگی: هزینه عقد قرارداد ۳۲,۴۵۰,۰۰۰ ریال و حق دفتر نمایندگی ۴,۵۵۰,۰۰۰ ریال. از سال دوم مبلغ یک میلیون و ششصد هزار ریال (۱,۶۰۰.۰۰۰ ریال) با احتساب نه درصد مالیات بر ارزش افزوده، هزینه شارژ سالیانه و نگهداری نمونه خون بندناف در بانک خون بندناف رویان که از خانواده دریافت خواهد شد.


هزینه نگهداری خون بند ناف در سال گذشته چقدر بود؟
عبدالحسین شاهوردی رئیس پژوهشگاه رویان در این باره گفت: هزینه‌های نگهداری خون بند ناف در سال ۹۸ تغییر کرد و مبلغی گران شد. از ابتدای فروردین ماه ۹۸ هزینه پایه نگهداری نمونه خون بند ناف حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در تهران و حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در شهرهای دارای نمایندگی است که البته تخفیف‌هایی برای ذخیره‌سازی خون بندناف فرزند دو قلو یا قل دوم هم وجود دارد.
شاهوردی افزود: پس از سال اول هر سال مبلغی به عنوان شارژ سالیانه نگهداری خون بند ناف اخذ می شود که از سال ۹۸ این مبلغ حدود ۱۶۰ هزار تومان به ازای هر سال تعیین شده بود.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار