معجزه رنگ آمیزی در روان درمانی
کد خبر: ۱۷۸۳۲۷
تاریخ انتشار: 2020 June 05    -    ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
رنگ آمیزی را نوعی روان درمانی می‌دانند و روان درمانگر‌ها می‌توانند از این کار در روش هنر درمانی بهره بگیرند. این کار به شما این فرصت را می‌دهد که از دنیای اطراف خود دور و در خلاقیت خود غرق شوید. در ادامه به فواید رنگ آمیزی خواهیم پرداخت و می‌خواهیم ببینیم این سرگرمی ساده و لذتبخش چگونه می‌تواند سلامت ما را بهبود ببخشد.

فواید رنگ آمیزی؛ با ۷ مزیت شگفت انگیز رنگ آمیزی آشنا شوید 

فواید رنگ آمیزی؛ با ۷ مزیت شگفت انگیز رنگ آمیزی آشنا شویدبه گزارش «تابناک با تو»؛ رنگ آمیزی را نوعی روان درمانی می دانند و روان درمانگرها می توانند از این کار در روش هنر درمانی بهره بگیرند. فواید تمرین هنر و رنگ آمیزی بسیار زیاد است و این کار به شما این فرصت را می دهد که از دنیای اطراف خود دور و در خلاقیت خود غرق شوید.

در ادامه به فواید رنگ آمیزی خواهیم پرداخت و می خواهیم ببینیم این سرگرمی ساده و لذتبخش چگونه می تواند سلامت ما را بهبود ببخشد.

۱- رنگ آمیزی می تواند به کاهش اضطراب و نگرانی کمک کند

فواید رنگ آمیزی؛ با ۷ مزیت شگفت انگیز رنگ آمیزی آشنا شوید

تحقیقات نشان داده رنگ آمیزی طرح های هندسی و ماندالاها می تواند به شما کمک کند اضطراب و نگرانی خود را کمتر کنید. علت این مسأله ممکن است این باشد که ما وقتی روی کارهای ساده تمرکز می کنیم، مغز مان آرام می گیرد و اضطراب و نگرانی ما هم کاهش پیدا می کند.

بنابراین دفعه ی دیگری که احساس نگرانی یا اضطراب کردید، کافی است با مداد رنگی هایتان سراغ یک تصویر مخصوص رنگ آمیزی روید. رنگ آمیزی می تواند تأثیری مانند مدیتیشن داشته باشد.

۲- رنگ آمیزی ممکن است به شما کمک کند عملکرد مغزی خود را تقویت کنید

فواید رنگ آمیزی؛ با ۷ مزیت شگفت انگیز رنگ آمیزی آشنا شوید

رنگ آمیزی می تواند مغز شما را ورزش دهد چون برای انجام آن به هر دو نیمکره ی مغز خود نیاز دارید، هم سمتی که مربوط به خلاقیت است و هم سمتی که با منطق در ارتباط است.

وقتی رنگ ها را انتخاب می کنید و خلاقانه فکر می کنید، از آن نیمکره ی مغزتان که مربوط به خلاقیت است استفاده می کنید. از نیمکره ی مربوط به منطق تان هم وقتی استفاده می کنید که تمرکز و ایده سازی می کنید.

۳- رنگ آمیزی می تواند به شما کمک کند تمرکز خود را افزایش دهید

فواید رنگ آمیزی؛ با ۷ مزیت شگفت انگیز رنگ آمیزی آشنا شوید

برای اینکه بتوانید گوشه ای بنشینید و روی طرحی که مقابل تان قرار دارد تمرکز کنید، بدون آنکه حواس تان دائماً به تلفن همراه و شبکه های اجتماعی پرت شود، به تمرکز احتیاج دارید. هنگام رنگ آمیزی باید در برابر وسوسه ی چک کردن تلفن همراه خود و دیگر وسایل تکنولوژیک که حواس ما را به خود پرت می کنند مقاومت کنیم، چون می خواهیم تمرکز کردن را یاد بگیریم.

تحقیقات بیان می کند تمرین هنر ممکن است به تقویت مهارت حل مسأله کمک کند، شاید به این خاطر که در خلق هنر هر دو نیمکره ی مغز به کار گرفته می شوند، مسأله ای که می تواند به شما کمک کند متفاوت و خارج از چارچوب ها فکر کنید.

۴- رنگ آمیزی می تواند تأثیراتی شبیه به مدیتیشن داشته باشد

فواید رنگ آمیزی؛ با ۷ مزیت شگفت انگیز رنگ آمیزی آشنا شوید

رنگ آمیزی می تواند به شما کمک کند در لحظه تمرکز کنید و از چیزهایی که حواس را به خود پرت می کنند و دیگر افکار (احتمالاً منفی) دور شوید. این بدان معنی است که رنگ آمیزی می تواند شما را به لحظه ی حال آورد و کمک کند همچون مدیتیشن، ذهن خود را آرام کنید.

مدیتیشن فواید زیادی برای زندگی روزمره دارد، از بهبود خواب گرفته تا تقویت حافظه. این فقط یکی از دلایلی است که ثابت می کند داشتن یک کتاب رنگ آمیزی احتمالاً برای زندگی شما بسیار مفید است.

۵- رنگ آمیزی می تواند به شما کمک کند تمرین ذهن آگاهی کنید

فواید رنگ آمیزی؛ با ۷ مزیت شگفت انگیز رنگ آمیزی آشنا شوید

ذهن آگاهی یک تکنیک است که کمک می کند در زمان حال بمانید و اجازه ندهید افکار نگران کننده در مورد آینده یا خاطرات گذشته به شما غلبه کنند. از آنجایی که رنگ آمیزی باعث می شود روی چیزی که در حال انجامش هستیم تمرکز کنیم، این کار ممکن است دست کم برای مدتی کوتاه، افکارمان را پاک کند و ما را به لحظه ی کنونی که در حال رنگ آمیزی هستیم آورد.

تحقیقات بیان می کند ذهن آگاه یا در لحظه ی حال بودن می تواند میزان اضطراب را کاهش دهد و از رنگ آمیزی اغلب برای کمک به مقابله با اضطراب استفاده می شود. بنابراین اگر این توانایی را ندارید، رنگ آمیزی می تواند روش خوبی برای تمرین ذهن آگاهی باشد.

۶- از رنگ آمیزی می توان برای کمک به از بین بردن افکار منفی استفاده کرد

فواید رنگ آمیزی؛ با ۷ مزیت شگفت انگیز رنگ آمیزی آشنا شوید

هنر را یک روش درمانی عالی برای افرادی می دانند که دچار ضربات روحی هستند و از مشکلات روانی رنج می برند. در خصوص رنگ آمیزی، تمرکزی که برای پر کردن اشکال و انتخاب رنگ به خرج می دهیم، ممکن است کمک کند بتوانیم کار رنگ آمیزی را جایگزین افکار منفی ای کنیم که ذهن ما را پر کرده اند.

به جای آنکه اجازه دهید یک فکر منفی تمام روز شما را به خود درگیر کند، با تمرین هنر و رنگ آمیزی، به ذهن خود آرامش دهید.

۷- رنگ آمیزی و هنر ممکن است اعتماد به نفس شما را افزایش دهد

فواید رنگ آمیزی؛ با ۷ مزیت شگفت انگیز رنگ آمیزی آشنا شوید

رنگ آمیزی را دیگر فعالیتی مخصوص کودکان نمی دانند، چون هر چه می گذرد رنگ آمیزی محبوبیت بیشتری در میان بزرگسالان پیدا می کند. علت این مسأله شاید آن باشد که پرداختن به هنر می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد. این چیزی است که تحقیقات بیان می کند.

هنر می تواند آثار مثبت زیادی بر ما داشته باشد و رنگ آمیزی می تواند روش بسیار خوبی برای برخورداری از فواید هنر در زندگی روزمره ی خود باشد.

منبع: روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار