کرونا الکلی‌هایِ روسیه را وادار به ترک کرد
کد خبر: ۱۷۸۲۴۳
تاریخ انتشار: 2020 May 02    -    ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
۴۵ درصد از مردم روسیه نیز گفته‌اند در دوران قرنطینه خانگی نوشیدن مرتب مشروبات الکلی را به عنوان یک عادت روزانه کنار گذاشته‌اند.
با وجودی که شیوع ویروس کرونا در جهان به قیمت جان ده‌ها هزار انسان تمام شده و ده‌ها میلیون شغل نیز از بین رفته است، اما ویروس کرونا سبک زندگی مردم را نیز تغییر داده و در مواردی منجر به شکل‌گیری سبک‌های سالم زندگی شده است.
 
کرونا الکلی‌هایِ روسیه را وادار به ترک کرد

به نقل از سی‌ان‌ان ترک، در روسیه و همزمان با اوج گرفتن موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا سبک زندگی مردم تغییر یافته و نوشیدن و فروش مشروبات الکلی نزدیک به ۵۰ درصد کمتر شده و نیمی از الکلی‌های روسیه گفته‌اند مصرف مشروب خود را طی دوران اخیر کاهش داده و یا به صفر رسانده‌اند.

این در حالی است که برخی شایعات بی‌اساس از ابتدای پاندمی ویروس کرونا این گمانه را مطرح می‌کردند که مشروبات الکلی و مواد مخدر ریسک ابتلا به بیماری "کووید ۱۹" را کاهش می‌دهد؛ شایعه غلطی که بار‌ها از سوی مراجع علمی بین‌المللی رد شده است.

یک نظرسنجی انجام شده از شهروندان روسیه طی روز‌های گذشته حاکی است شهروندان این کشور به ویژه شهروندان بالای ۵۰ سال با شیوع ویروس کرونا سبک زندگی سالم‌تری را دنبال می‌کنند و نوشیدن مشروبات الکلی و خوراکی‌های شیرین را کنار گذاشته‌اند.

۴۵ درصد از مردم روسیه گفته‌اند پس از آغاز قرنطینه سراسری در این کشور عادات خرید آن‌ها تغییر کرده و سبد خرید آن‌ها متفاوت شده است.

۳۸ درصد از مردم روسیه گفته‌اند پس از شیوع ویروس کرونا دیگر مواد غذایی شیرین نمی‌خورند و ۳۵ درصد نیز گفته‌اند با شیوع کرونا دیگر کالباس و دیگر گوشت‌های فرآوری شده، نمی‌خورند.

همچنین ۴۵ درصد از مردم روسیه نیز گفته‌اند در دوران قرنطینه خانگی نوشیدن مرتب مشروبات الکلی را به عنوان یک عادت روزانه کنار گذاشته‌اند.

طی هفته‌های گذشته فروش نوشیدنی الکلی "وُدکا" (یک نوشیدنی الکلی تقریبا سنگین محبوب روس‌ها) بیش از ۴۱ درصد کاهش یافته است.

۶۷ درصد از شهروندان بالای ۵۵ سال روسیه در نظرسنجی گفته‌اند با شیوع ویروس کرونا در روسیه تلاش دارند برای در امان ماندن از خطرات احتمالی، سبک زندگی سالم‌تری را تجربه کنند.
 
عصرایران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار