گربه ارسالی پوتین به ژاپن قرنطینه شد+عکس
کد خبر: ۱۷۸۱۵۲
تاریخ انتشار: 2020 May 01    -    ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵
یک گربه از نژاد سیبریایی به نام "میر، که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به نوریشیسه ساتاکه فرماندار استان آکیتا در شمال ژاپن هدیه داده بود، به دلیل شیوع ویروس کرونا قرنطینه شد.

خود فرماندار استان آکیتا ضمن اعلام این مطلب گفت برای محافظت از این گربه در برابر کرونا تصمیم گرفتند وی را قرنطینه کنند، چون ممکن است ویروس کرونا از انسان به گربه‌ها نیز منتقل شود. وی گفت: "اکنون ما چنین کاری کرده ایم تا در هر صورت "میر، با کسی غیر از اعضای خانواده ما تماس نداشته باشد. ما بسیار امیدواریم که وضعیت فعلی به پایان برسد، چون خطر عفونت باعث می‌شود مردم و حیوانات رنج یبرند. "

​وی همچنین خاطرنشان کرد: گربه روسی با شش گربه دیگر که در خانه وی زندگی می‌کنند، دارای روابط خوبی است و رفتار آرام و اشتهای خوبی دارد. آقای ساتاکه اضافه کرد: "این یک موجود خاص برای من است. روح من وقتی که چهره اش را می‌بینم استراحت می‌کند. "

پوتین پس ازهدیه گرفتن یک توله سگ از نژاد ژاپنی آکیتا اینو به عنوان تقدیر از مساعدت روسیه به ژاپن پس از زلزله سال ۲۰۱۱، این بچه گربه را در ماه فوریه ۲۰۱۲ به فرماندار استان آکیتا تقدیم کرد، چون قبل از آن آقای ساتاکه گفته بود گربه را بیشتر از سگ دوست دارد.

گربه ارسالی پوتین به ژاپن قرنطینه شد!+عکس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار