پرنسس‌هایی که قوانین سلطنتی را زیر پا گذاشتند
کد خبر: ۱۷۸۱۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2020 May 04    -    ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
سرنوشت پرنسس‌ها در خانواده‌های سلطنتی با هم فرق می‌کند، از میان آنها برخی مسیر طبیعی و حق خود در رسیدن به تاج و تخت سلطنتی محافظت می‌کنند و برخی دیگر پروتوکول‌های سلطنتی را زیر پا می‌گذارند و زندگی خود را آنطور که می‌خواهند بنا می‌کنند. با وجود این که آنها قدیمی و اصیل هستند، اما برخی از پرنسس‌ها بدون در نظر گرفتن شأن و اعتبارخانواده‌های خود دست به کارهای عجیبی زده‌اند...

پرنسس‌هایی که قوانین سلطنتی را زیر پا گذاشتند

پرنسس‌هایی که قوانین سلطنتی را زیر پا گذاشتنداختصاصی«تابناک با تو»؛ سرنوشت پرنسس‌ها در خانواده‌های سلطنتی با هم فرق می‌کند، از میان آنها برخی از مسیر طبیعی و حق خود در رسیدن به تاج و تخت سلطنتی محافظت می‌کنند و برخی دیگر پروتوکول‌های سلطنتی را زیر پا می‌گذارند و زندگی خود را آنطور که می‌خواهند بنا می‌کنند. با وجود این که آنها قدیمی و اصیل هستند، اما برخی از پرنسس‌ها بدون در نظر گرفتن شأن و اعتبارخانواده‌های خود دست به کارهای عجیبی زده‌اند.

مارگارت
مارگارت خواهر کوچک ملکه الیزابت دوم است. او بنیانگذار عصیان و سرپیچی در خانواده سلطنتی بریتانیا در عصر جدید است، به طوریکه بسیاری از قوانین سخت سلطنتی را شکست. پرنسس مارگارت با دستیار پدرش کاپیتان پیتر تاونسند رابطه عاشقانه برقرار کرد.

کاپیتان ۱۶ سال از مارگارت بزرگتر، متأهل و صاحب دو فرزند بود. بنا به قوانین سلطنتی، کاپیتان از نظر اجتماعی مناسب نبود و از سوی دیگر این نخستین تجربه‌ی رمانتیک پرنسس بود که می‌توانست پر از خطا و اشتباه باشد.

پرنسس‌هایی که قوانین سلطنتی را زیر پا گذاشتند

در سال ۱۹۵۳ میلادی، تاونسند از همسرش جدا شد و از پرنسس ۲۲ ساله خواستگاری کرد، از آنجا که سن مارگارت کمتر از ۲۵ سال بود باید بنا به قوانین کاخ، موافقت ملکه را الزاماً دریافت می‌کرد، به دلیل سخت بودن این تصمیم و فشارهای ناشی از آن، ملکه الیزابت دوم از مارگارت خواست تا چند سال صبر کند و سپس تصمیم بگیرد. 

مارگارت و تاوسند با درخواست ملکه موافقت کردند و تصمیم گرفتند وقتی مارگارک ۲۵ ساله شد با هم ازدواج کنند. در این صورت مارگارت باید کناره‌گیری می‌کرد و از همه‌ی مزایایی که یک پرنسس برخوردار بود دست می‌کشید، سرانجام از ازدواج عقب‌نشینی کرد و آن دو تصمیم گرفتند برای همیشه از هم جدا شوند.

بعد از مدتی مارگارت با یک عکاس به نام آنتونی آرمسترانگ جونز در سال ۱۹۷۶ میلادی ازدواج کرد، اما بعد از دو سال رسماً از او جدا شد و بدین ترتیب مارگارت نخستین مطلقه در خانواده سلطنتی عصر جدید شد.

پرنسس ایرین از هلند
داستان زندگی پرنسس ایرین خواهر ملکه‌ی سابق هلند (ملکه بیاتریکس) در داخل خانواده‌ی سلطنتی هلند جنجالی شد. او رسوایی بزرگی برای خانواده‌اش به بار آورد، زیرا تصمیم گرفت به جای پروتستانی بودن، کاتولیک بشود تا این‌گونه بتواند با دوست اسپانیایی خود لوس‌هوگو‌دوگ پارما ازدواج کند. تصمیم پرنسس باعث شد خانواده او در جشن ازدواجش در روم ۱۹۶۴ شرکت نکنند. و از آنجا که بدون اجازه پارلمان ازدواج کرد از چارچوب خانواده سلطنتی خارج شد. ایرین در سال ۱۹۸۰ میلادی همراه فرزندش و پس از جدایی از همسرش به هلند برگشت.

پرنسس‌هایی که قوانین سلطنتی را زیر پا گذاشتند

پرنسس مارتا لوئیز از نروژ
مارتا لوئیز دختر هارولد پنجم پادشاه نروژ و همسرش ملکه سونیا است. او بسیاری از پروتوکول‌های پادشاهی را زیر پا گذاشته و سبک زندگی خود را خارج از بایدها و نبایدهای سلطنتی انتخاب کرده است. برخی او را به دلیل سوءاستفاده از عنوان پادشاهی در جهت تحقق کسب و کارهای تجاری‌اش مورد انتقاد قرار داده‌اند. او نیز اعلام کرد که از جایگاه سلطنتی خود کناره گیری می‌کند.

چندی پیش نیز این پرنسس نروژی پس از انتشار عکس‌هایش با یک سیاهپوست آمریکایی به نام «دوریک ویریت» فالوئر‌های خود را شگفت زده و خبر نامزدی خود را با او اعلام کرد. او در پاسخ به کسانی که سیاه پوست بودن نامزدش را مورد انتقاد قرار داده‌بودند گفت: شما حق ندارید درباره آنچه من می‌خواهم تصمیم بگیرید و یا انتخاب‌های من را قضاوت کنید. من همسری انتخاب نمی‌کنم که شما خوشتان بیاید و یا مطابق چیزی باشد که در ذهن شما می‌گذرد.

پرنسس‌هایی که قوانین سلطنتی را زیر پا گذاشتند

کریستیانا دی‌بوربون از اسپانیا
پادشاه اسپانیا فیلیپ ششم، خواهرش کریستیانا دی‌بوربون و همسرش ایناکی اوردانگارین را به دلیل فساد مالی و سوء استفاده از قدرت و فرار مالیاتی، از القاب سلطنتی خلع کرد. این اتفاق از جمله رسوایی‌های بزرگ دربار اسپانیا بود.

پرنسس‌هایی که قوانین سلطنتی را زیر پا گذاشتند

 

پرنسس‌هایی که قوانین سلطنتی را زیر پا گذاشتند

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
0
1
دایا نا
پاسخ ها
بنفشه
| |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
دایانا چه کار کرده بیچاره ؟
تازه پرنسس نبود دوشس بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار