این علائم پوستی را جدی بگیرید
کد خبر: ۱۷۷۹۹۶
تاریخ انتشار: 2020 April 29    -    ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
در برخی از بیماران مبتلا به کرونا عارضه‌های پوستی قرمز رنگ مشاهده شده است که این علائم بیشتر از روی تنه شروع می‌شود و همراه با خارش و به صورت کهیر است.

داوود پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری درباره عوارض پوستی ناشی از کرونا، گفت: همان طور که بسیاری از بیماری‌های ویروسی ممکن است با ضایعات پوستی قرمز رنگ و یا جوش‌هایی همراه باشند، ویروس کرونا نیز در برخی از مبتلایان همراه با تظاهرات پوستی است اما نوع ضایعات پوستی خاصی که مشخص کننده ابتلا به کرونا باشد هنوز شناخته نشده است.

این متخصص بیماری های عفونی افزود: در برخی از مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ تظاهرات پوستی دیده شده که امکان دارد این عارضه‌ها ناشی از عوارض دارویی باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه بسیاری از مبتلایان به ویروس کرونا ممکن است برای درمان از چند نوع دارو استفاده کنند، نقش تداخلات و حساسیت‌های دارویی را در ایجاد تظاهرات پوستی محتمل دانست.

طبرسی با بیان اینکه مصرف داروهای ضد ویروس، آنتی بیوتیک‌ها و داروهای ضدالتهاب ممکن است باعث عوارض پوستی شود، تاکید کرد: در بسیاری از موارد ممکن است عارضه‌های پوستی بر روی بدن مبتلایان کرونا نه به علت ویروس، بلکه به خاطر عوارض دارویی ایجاد شده باشد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری درباره میزان شیوع تظاهرات پوستی در بین مبتلایان به کرونا در کشور اظهار کرد: عارضه های پوستی در بین مبتلایان کشور شیوع زیادی ندارد.

محمدعلی نیلفروش زاده دبیر انجمن متخصصان پوست ایران هم در این رابطه به گزارش‌های اورژانس‌های بیمارستانی مبنی بر مراجعه بیماران کرونا با علائم پوستی اشاره و اظهار کرد: این قبیل بیماران، در ابتدا هیچ علامت دیگری نداشته‌اند و بعداً سایر علائم بیماری در آنها ظهور پیدا کرده است.

وی درباره مشخصات علائم پوستی کرونا، گفت: این علائم بیشتر از روی تنه شروع می‌شود و قرمز رنگ همراه با خارش و به صورت کهیر است و به ندرت ضایعاتی شبیه آبله مرغان دیده می‌شود.

دبیر انجمن متخصصان پوست ایران، تاکید کرد: نکته‌ای که نباید فراموش کرد این است که علائم پوستی بیشتر همراه با علائم عمومی مثل تب، سرفه، سردرد، خستگی و…، بروز می‌کند و یا بعد از علامت پوستی، سایر علائم در بیمار مبتلا خودنمایی می‌کند اما، گزارش‌هایی داشته‌ایم مبنی بر اینکه تعدادی از بیماران کرونا بدون علائم عمومی و همراه با علائم پوستی مراجعه کرده‌اند.

بهداشت نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار