پلاسمادرمانی روی بیماران شدید و خفیف کرونا
کد خبر: ۱۷۷۹۵۰
تاریخ انتشار: 2020 April 29    -    ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حدود ۱۵۰ بیمار در استان‌های مختلف از بیماران شدید و خفیف پلاسمادرمانی شدند.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حدود ۱۵۰ بیمار در استان‌های مختلف از بیماران شدید و خفیف پلاسمادرمانی شدند.

«قاسم جان بابائی» معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست خبری با اصحاب رسانه که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: مراقبتی که کادر پرستاری ما در خصوص رژیم غذائی و حمایت تنفسی خوب انجام می‌دهند، موثرترین راه است. همچنین، مطالعات پلاسما درمانی، در ایران در وسیع ترین حجم انجام گرفت. حدود 150 بیمار در استان های مختلف از بیماران شدید و خفیف پلاسمادرمانی شدند.

این بزرگترین کار تحقیقاتی در پلاسما درمانی در جهان است و مرهون میزان بالای اهدای خون در کشور و مردم است. این در کشورهای دیگر فقط با چند بیمار آزمایش شد. پلاسما درمانی درمان ارزان حساب می شود. زیرا ما در اهدای خون جزو کشورهای برتر هستیم. امیدوارم بزودی نتایج آن حاصل شود و ما این خدمت را به مردم ارائه دهیم.

وی گفت: برای متوفیان کرونا مانند همه جای دنیا، دو کد تعریف کردیم؛ کسانی که تست آنها قطعی است و کسانی که تست آنها منفی است ولی محتمل به ابتلا بودند؛ این دستور وزیر بهداشت است.

همچنین معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: خوشبختانه شرایط امیدوار کننده‌ای را در کشور شاهد هستیم. مراجعات سرپائی، بستری، مرگ و میر و بیماران بدحال ما در حال کاهش است. ظرفیت خالی تخت های ما افزایش یافته است. امیدواریم به شرایطی مانند قبل از کرونا بازگردیم که البته، منوط به عملکرد جمعی و مردم است.

وی افزود: ما نسبت به خیلی از کشورها شرایط بهتری داشتیم. دستاوردهای خوبی از کرونا حاصل شد. بسیاری از لوازم و تجهیزات پزشکی تنفسی، دیالیزی و تشخیصی در ایران جهش تولید داشتند. این می تواند ما را خودکفا و توانمند در صادرات و تولید کند.

جان بابایی بیان کرد: دو هفته پیشتر فعالیت مطب ها ابلاغ شد. درصد زیادی از بیماران ما باید مرتب به پزشک مراجعه کنند. نباید بیماران غیرکرونایی ما آسیب ببینند. من درخواست می کنم بیماران با اخذ وقت قبلی از ازدحام در مطب ها جلوگیری کنند، اما حتما به پزشکانشان مراجعه داشته باشند. همچنین، ابلاغ کرده ایم که بیمارستان های غیرکرونایی در سیمای استان ها معرفی و اعلام شوند. همچنین دستور داده ایم که درمانگاه های بیمارستان های غیرکرونایی آغاز به کار کنند.

ایلنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار