۱۳ کودک در اهواز به کرونا مبتلا شدند/ ۳ نوزاد در آی. سی. یو
کد خبر: ۱۷۷۸۰۷
تاریخ انتشار: 2020 April 27    -    ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: متأسفانه ۱۳ بیمار کودک مبتلا به کرونا ویروس در بیمارستان ابوذر اهواز داریم که سه نفرشان نوزاد و در بخش آی. سی. یو بستری هستند.

سید محمد علوی پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه با سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان و نشست خبری، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا جلسات با کمترین تعداد نفرات ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

وی افزود: در ابتدا نام این ویروس، کرونا ویروس ووهان بود و بعدها با تداوم شیوع سازمان جهانی بهداشت نام آن را کووید ۱۹ گذاشت چون نمی‌خواست نام کشور یا ملتی را داشته باشد که باعث تفرقه بین مردم شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه تمام کشورهای دنیا به طور تقریبی به این ویروس مبتلا شده‌اند و اکنون دیگر پاندمی است، تصریح کرد: کرونا ضربه‌های سنگینی به حوزه اقتصادی، اجتماعی فرهنگی و روابط بین کشورها وارد کرد و هیچ عاملی تاکنون این طور نبوده است و حتی رئیس سازمان بهداشت اعلام کرد که این اتفاق در ۵۰ سال اخیر برای سازمان بی‌سابقه است.

علوی یادآور شد: کرونا ویروسی است که حیات اجتماع بشریت را تهدید می‌کند و میزان اطلاعات ما در خصوص آن خیلی زیاد نیست و این کار را سخت می‌کند؛ یعنی ندانسته‌های ما بیشتر از دانسته‌ها است.

وی عنوان کرد: آمریکا با بیشترین اطلاعات ولی بیشترین مرگ‌ها را هم دارد که نشان می‌دهد در مقابل این ویروس باید اقدامات خیلی بیشتر از قبل را انجام دهیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: هرچه اطلاع‌رسانی به خصوص در فضای مجازی افزایش پیدا کند، اطلاعات صحیح و علمی‌تری به دست مردم رسیده و در زمینه مبارزه با ویروس کرونا موفق‌تر می‌شویم.

علوی در خصوص رعایت نکردن اصناف و بازگشایی آنها گفت: برخی از اصناف با وجود ثبت‌نام در سامانه ولی به تعهدات خود عمل نکردند؛ با این وجود بازرسی‌های مستمر از بخش اصناف انجام می‌شود.

وی ادامه داد: رفتار مردم با قوه قهریه قابل اصلاح نیست و باید برای حفظ سلامتی خود نکات بهداشتی را بیش از قبل رعایت کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز تأکید کرد: مردم باید بدانند که دیدوبازدید باعث هدیه کردن عفونت به افراد مورد ملاقات می‌شود؛ افراد با بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فرزندان و یا اولیا خود را گرفتار می‌کنند.

علوی خبر داد: متأسفانه ۱۳ بیمار کودک مبتلا به کرونا ویروس در بیمارستان ابوذر اهواز داریم که سه نفرشان نوزاد و در بخش آی. سی. یو بستری هستند.

وی عنوان کرد: خدمات پیشگیرانه و تشخیصی در ۵۰۰ خانه بهداشت توسط بهورزان، در ۹۰ پایگاه سلامت شهری و روستایی توسط مراقبان بهداشت و در ۲۰۰ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی تحت نظارت پزشکان انجام می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: بر اساس تصمیم هیئت دولت مساجد، مصلاها، زیارتگاه‌ها، حرم مقدس امام رضا (ع) و سایر امامزاده‌ها تا آخر اردیبهشت‌ماه امسال تعطیل اعلام شد چرا که در اجتماعات انتقال ویروس زیاد است.

علوی اضافه کرد: به طور مثال برای مشهد ناوگان حمل‌ونقل، هتل‌ها، مراکز استقرار مسافران و همه خدمات جانبی امکان انتقال بیماری را بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هرچقدر حجم و مساحت مکان نسبت به جمعیت کم باشد، انتقال بیشتر صورت می‌گیرد، گفت: سال ۷۳ بسیج ملی فلج اطفال را داشتیم که تا سال ۷۷ تداوم داشت و بسیج با بیشترین حجم همکاری قطره فلج اطفال را خانه به خانه به فرزندان این کشور رساندند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه «تب» یکی از علامت‌های ویژه و بارز ابتلای افراد به ویروس کرونا است، عنوان کرد: در سطوح مختلف از جمله مراقبت سندرمیک با ابزاری مثل تب‌سنج، گندزدایی، ضدعفونی سطوح مختلف اصناف، ردیابی ارتباط بیماران مبتلا شده با افراد سالم، ضدعفونی کردن منازل افراد مبتلا که منبع عفونت است، فعالیت داریم.

علوی یادآور شد: در غربالگری خودمان باید موارد بیماری را از دل جامعه بیرون بیاوریم؛ در کشور ما که بستر بهداشتی و نظام شبکه (سطح‌بندی ارائه خدمات در مراکز بهداشت و درمان روستایی و مراکز جامع سلامت شهری) وجود دارد، بدون فعالیت گسترده با همان پرونده الکترونیک دسترسی به آن آسان‌تر است.

وی اظهار کرد: در مناطق صعب‌العبور هم مأموران بهداشت به وظیفه خود عمل می‌کنند و خدمات‌رسانی‌ها یکسان است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز به آموزش چهره به چهره عشایر اشاره کرد و افزود: بیماری بیشتر در اجتماع و نقاط بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی شیوع پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، دو مورد مهم مفاد تفاهم‌نامه انعقاد شده بین سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با بهداشت استان، کمک به انعکاس عملکرد نهادهای سلامت‌محور خدمات رسان و نقش‌آفرینی مؤثر رسانه‌ها در کاهش التهاب روانی ناشی از ویروس کرونا است.

حال ۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در قم وخیم است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در حال حاضر ۱۷۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی قم بستری هستند که حال عمومی ۵۰ نفر از آن‌ها مناسب نیست.

محمدرضا قدیر ظهر امروز در گفت: وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و تا ساعت ۱۴ امروز هشتم اردیبهشت ماه، ۴۶ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا پذیرش شدند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۲ نفر از این تعداد در بخش‌های بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم یادآور شد: در شبانه روز گذشته، ۱۳ نفر از کل بیماران بستری در بخش‌ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

وی گفت: در حال حاضر ۱۷۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی قم بستری هستند که حال عمومی ۵۰ نفر از آن‌ها مناسب نیست.

قدیر خاطرنشان کرد: همشهریان عزیز نباید نسبت به کرونا بی‌تفاوت شوند و باید بدانیم که افراد ناقل و بدون علامت همانند بمب ساعتی ممکن است قم را با طغیان مجدد کرونا روبه‌رو کنند.

وی تصریح کرد: باید با رعایت فاصله گذاری فیزیکی، کم کردن تماس‌ها و کم کردن مراجعات حضوری در مسیر قطع زنجیره ویروس گام برداریم.

شناسایی ۷۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پرشکی شیراز با اشاره به بررسی هزار و ۳۹۵ نمونه در آزمایشگاه های تشخیصی کروناویروس در استان طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: از این تعداد، ۷۸ مورد مثبت اعلام شده است.
به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عبدالرسول همتی با اشاره به آخرین آمار مربوط به وضعیت کروناویروس در استان فارس اظهار داشت با شناسایی موارد جدید، آمار مبتلایان در استان فارس به سه هزار و ۴۳۹ مورد افزایش یافت.

وی ادامه داد: از مجموع ۷۸ مورد جدید شناسایی شده طی روز گذشته تاکنون، ۴۱ مورد مربوط به شیراز؛ آباده و کوهچنار هر کدام چهار مورد؛ مهر دو نفر؛ مرودشت، فراشبند، زرقان، ارسنجان، خرامه و سروستان هر کدام یک نفر بوده و مابقی آمار نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و داننشکده های علوم پزشکی استان فارس بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین با ابراز تاسف از مرگ سه نفر از مبتلایان طی ۲۴ ساعت گذشته که مربوط به مبتلایان شیراز، آباده و پاسارگاد بوده اند، از افزایش آمار موارد مرگ و میر در استان به ۸۲ نفر خبر داد.

همتی به آمار موارد بهبود یافته اشاره کرد که تاکنون ۷۷۶ مورد بوده و افزود: هزار و ۹۸۲ نفر از مبتلایان نیز در قرنطینه خانگی بوده و سلامت آنان به صورت منظم پیگیری می شود.

وی در ادامه از خانواده ها خواست تا مسایل مهمی مانند واکسیناسیون، به ویژه در کودکان زیر پنج سال را جدی گرفته و در این زمینه وقفه ای صورت نگیرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پرشکی شیراز هم اکنون بیش از هزار و پانصد مرکز واکسیناسیون در استان فعال بوده که در بخش های جداگانه از مراکز مربوط به پذیرش مراجعان مشکوک به کووید ۱۹، پذیرای افراد برای انجام واکسیناسیون هستند.

پذیرش ۴۶ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از پذیرش ۴۶ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۲۲ نفر از این تعداد در بیمارستان بستری شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته و تا ساعت ۱۴ امروز هشتم اردیبهشت ماه، ۴۶ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا پذیرش شدند، گفت: ۲۲ نفر از این تعداد در بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته، ۱۳ نفر از کل بیماران بستری در بخش‌ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار کرد: در حال حاضر ۱۷۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی قم بستری هستند که حال عمومی ۵۰ نفر از آنها مناسب نیست.

وی تصریح کرد: همشهریان عزیز نباید نسبت به کرونا بی‌تفاوت شوند و باید بدانیم که افراد ناقل و بدون علامت همانند بمب ساعتی ممکن است قم را با طغیان مجدد کرونا روبه‌رو کنند.

قدیر تأکید کرد: باید با رعایت فاصله فیزیکی، کم کردن تماس‌ها و کم کردن مراجعات حضوری به مراکز عمومی، برای قطع زنجیره ویروس گام برداریم.

افزایش آمار مبتلایان کووید ۱۹ در خراسان شمالی به ۶۲۹ نفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام‌شده، تا ظهر ۸ اردیبهشت، ۶۲۹ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سید احمد هاشمی از افزایش آمار مبتلایان کووید ۱۹ در خراسان شمالی به ۶۲۹ نفر خبر داد و در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار کرد: در شهرستان‌های بجنورد ۲۹۴ نفر، شیروان ۷۶ نفر، فاروج ۳۸ نفر، مانه و سملقان ۴۷ نفر، جاجرم ۲۸ نفر، گرمه ۲۳ نفر، راز و جرگلان ۱۵ نفر و اسفراین ۱۰۸ نفر به‌طورقطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.️

وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه‌روزی انجام پذیرفته تاکنون ۳۹۷ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بابیان اینکه هنوز جامعه درگیر مبارزه با کرونا است، بر پرهیز از تجمعات و ترددهای غیرضروری تأکید کرد و گفت: در صورت رعایت نکردن مسائل بهداشتی، امکان جهش آمار مبتلایان وجود دارد.

وی افزود: آزمایش ۹۹۶ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش‌شده است و هم‌اکنون ۱۱۲ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

هاشمی با اشاره به اینکه مشاهده‌شده در حواشی شهر در روز تعطیل، بسیاری از خانواده‌ها در باغ‌ها تجمع می‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر تجمع‌ها ادامه یابد، شاهد افزایش مبتلایان به کرونا ویروس و آمار مرگ‌ومیر خواهیم بود.

وضعیت کرمان سفید نیست/ آمار کرونا اوج گرفت
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از شناسایی ۱۵ مورد جدید کرونا در استان کرمان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی شفیعی عصر دوشنبه در نشست خبری مجازی در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در کرمان اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته از ۱۲۰ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های سطح استان کرمان ۱۵ مورد جدید شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ مورد از موارد جدید مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان و یک مورد هم مربوط به دانشگاه علوم پزشکی سیرجان است، افزود: از این تعداد هشت نفر آقا و هفت نفر خانم هستند.

شفیعی عنوان کرد: متأسفانه علیرغم اینکه طی هفته گذشته مورد فوتی در استان نداشتیم در ۲۴ ساعت گذشته دو مورد فوت جدید ناشی از کووید ۱۹ گزارش شده است و بر این اساس ۵۰ نفر در اثر ابتلاء به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته هشت مورد با حال خوب ترخیص شدند، مجموع بهبودیافتگان ۳۳۹ نفر است.

وی مجموع کل موارد مبتلا به کووید ۱۹ از ابتدای آغاز اپیدمی تاکنون در استان کرمان را ۶۴۶ مورد عنوان کرد.

شفیعی با اشاره به اینکه وضعیت سفید در کرمان مشاهده نمی‌شود، اظهار کرد: روند کاهشی در آمار وجود ندارد و چند

مبتلایان به کرونا در استان همدان کمتر از نصف متوسط مبتلایان کشور
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ازای هر صد هزار نفر در استان کمتر از نصف میانگین مبتلایان کشور به ازای این جمعیت است.

دکتر رشید حیدری مقدم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدانگفت: به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در کشور میانگین مبتلایان به کرونا ۱۰۰ نفر و در استان همدان ۴۶ نفر است.

او با تاکید بر اینکه کاهش بیماران مبتلا به کرونا در استان به معنی کنترل بیماری نیست افزود: ممکن است در روز‌های آینده تعداد مبتلایان به کرونا از روند میانگین روزی ۱۰ تا ۱۲ نفر جدید بیشتر شود و آمار مبتلایان استان افزایش بیشتری یابد.

حیدری مقدم ادامه داد: خوشبختانه روند بهبودی بیماران کرونایی در کشور رو به افزایش است و در استان همدان هم از ۷۹۷ نفر مبتلا به ویروس کرونا بیش از ۶۰۰ نفر بهبود یافته اند و از بیمارستان‌ها مرخص شده اند.

فوتی‌های کرونا در کرمان به ۵۰ نفر رسید
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با فوت ۲ بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد فوتی‌های بیماری کرونا در استان کرمان به ۵۰ نفر رسید.

مهدی شفیعی، مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با ارسال ۱۲۰ نمونه به آزمایشگاه‌های استان کرمان، تست ۱۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است.

او با بیان اینکه از ۱۵ نفر مبتلای جدید، ۷ نفر زن و ۸ نفر مرد هستند، افزود: از این تعداد ۱۴ نفر، مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان و یک نفر مربوط به حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان است.

شفیعی تصریح کرد: تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان از آغاز اپیدمی این بیماری تاکنون ۶۴۶ نفر است.

او با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته، دو نفر در استان به دلیل ابتلا به بیماری کرونا فوت کرده اند، گفت: در مجموع از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۵۰ نفر در استان کرمان به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۸ نفر از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند، بیان کرد: در مجموع از ابتدا تاکنون، ۳۳۹ نفر مبتلا به بیماری کووید۱۹ بهبود پیدا کرده اند.

شناسایی ۲۴ مورد کووید۱۹ در ۳ روز گذشته در استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از ظهر روز جمعه ۵ اردیبهشت تا ظهر امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی ۲۴ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در استان شناسایی شده است.

سید محمد جمالیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: از ظهر روز جمعه ۵ اردیبهشت تا ظهر امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی ۲۴ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در استان شناسایی شده است و به این ترتیب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۱۶۴۲ نفر رسیده است.

وی افزود: خوشبختانه از ابتدای شیوع بیماری در استان مرکزی ۱۲۲۶ نفر از بیماران کووید۱۹ در استان بهبود یافته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: در حال حاضر در بیمارستان‌های استان ۵۱ بیمار مبتلا به کرونا ویروس بستری هستند که خدمات تخصصی درمانی لازم را دریافت می‌کنند.

جمالیان ادامه داد: ۲۱۰ نفر از مبتلایان به کروناویروس در منزل بستری و قرنطینه هستند.

وی تصریح کرد: در این سه روز ۴ مورد فوتی در اثر کرونا ویروس در استان گزارش شده است که بدین ترتیب تعداد فوتی‌های این بیماری ۱۵۵ نفر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان مرکزی تاکنون در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک ۱۰۴۵ مورد، دانشکده علوم پزشکی خمین ۸۶ مورد و در دانشکده علوم پزشکی ساوه ۵۱۱ مرد مبتلا به کووید۱۹ گزارش شده است.

بهبودی 87 درصد از مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی

استاندار آذربایجان شرقی گفت: 87 درصد از مبتلایان به کرونا در استان بهبود یافته‌اند که نشان می‌دهد سیستم درمان و طرح‌های پیشگیرانه عملکرد خوبی داشته‌اند و ادامه این روند، در گرو رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی مردم و پرهیز از ترددهای غیرضروری است.
محمدرضا پورمحمدی امروز در نوزدهمین جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی از نظر تعداد مبتلایان به این بیماری، به یک وضعیت تثبیت‌شده رسیده است، اظهار داشت: تنها در هفته سوم فروردین، افزایش آمار مبتلایان را داشتیم که آن هم به دلیل اجرای غربال‌گری و بیماریابی هوشمند بود.

وی با اشاره به اینکه آمار قربانیان کرونا در استان به زیر 6 درصد کاهش یافته است، افزود: 87 درصد از مبتلایان به کرونا در استان بهبود یافته‌اند که نشان می‌دهد سیستم درمان و طرح‌های پیشگیرانه عملکرد خوبی داشته‌اند و ادامه این روند، در گرو رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی مردم و پرهیز از ترددهای غیرضروری است.

رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا با قدردانی از همراهی مردم با دستگاه‌های مسئول در مدیریت و کنترل این بیماری، گفت: آن‌چه در کشور ما اتفاق می‌افتد در مقایسه با آن‌چه در کشورهای پیشرفته در جریان است، شبیه یک معجزه است و از این بابت باید شکرگزار درگاه الهی باشیم.

وی افزود: این موفقیت‌ها در سایه ایمان و همراهی مردم و تلاش خستگی‌ناپذیر جامعه پزشکی و پرستاری و همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مسئول به دست آمده است.

پورمحمدی همچنین گفت: اصناف و تولیدکنندگان استان نیز با وجود مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا، همراهی خوبی با ستاد مقابله با کرونا داشتند و چه در عرصه تولید مواد ضدعفونی‌کننده و بهداشتی و چه با توقف فعالیت‌های اقتصادی در راستای برای حفظ سلامت مردم تلاش کردند.

وی با اشاره به اینکه عمده فعالیت‌های اقتصادی در استان از سر گرفته شده است، افزود: در صورت ادامه روند رو به بهبود شرایط، سایر فعالیت‌ها نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه خواهد یافت.

استاندار آذربایجان شرقی، تجلی روحیه نوع‌دوستی و کمک به نیازمندان را از موهبت‌های ایام کرونا دانست و گفت: بعد از فرمایش رهبری مبنی بر کمک مومنانه به خانواده‌های نیازمند، جریان ارزشمندی در کشور شکل گرفت و مردم در قالب خیریه‌ها، مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج به یاری نیازمندان شتافتند.

وی درخصوص فعالیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیز گفت: با توجه به افزایش ترافیک در محدوده مرکزی شهر تبریز به دلیل استفاده بیشتر افراد از خودروهای شخصی، لازم است با اتخاذ تدابیر لازم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت این ناوگان به تدریج به حالت عادی بازگردد.

 

کاهش 25 درصدی مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی / تاکید بر جلوگیری از شکل‌گیری هرگونه تجمع

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از کاهش 25 درصدی مبتلایان به کرونا در استان خبر داد.
محمدحسین صومی امروز در در نوزدهمین جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، اظهار داشت: در یک هفته گذشته، آمار مبتلایان قطعی به کرونا در استان، 25 درصد و آمار فوتی‌ها 13 درصد نسبت به هفته قبل از آن کاهش داشته است.

وی افزود: بیشترین آمار فوتی‌ها در رده سنی 71 تا 80 سال اتفاق افتاده، اما روند غربال‌گری نشان می‌دهد که جوانان هم در معرض این بیماری هستند و اغلب بدون اینکه متوجه باشند ناقل ویروس هستند.

صومی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی بعد از استان فارس، بیشترین تعداد مراجعه به مراکز 16ساعته سلامت را داشته است، افزود: مردم استان همراهی خوبی با طرح غربال‌گری داشتند و 98 درصد از افرادی که در این طرح شرکت کردند فاقد علائم بیماری بوده‌اند.

وی همچنین با تأکید بر ضرورت پرهیز از تجمعات و میهمانی‌ها در ماه مبارک رمضان، از دستگاه‌های مسئول خواست تمام تلاش خود را برای جلوگیری از شکل‌گیری هرگونه تجمعی به کار گیرند.

در این جلسه همچنین رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان درخصوص عملکرد کمیته علمی و فناوری ستاد مقابله با کرونا و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان درخصوص استانداردهای غربال‌گری، تشخیص، درمان و مراقبت بیماران کرونا در مرکز ماده 16 به ارائه گزارش پرداختند.

همچنین گزارش طرح هوشمند کنترل بیماران کرونایی قرنطینه‌شده در خارج از مراکز درمانی توسط مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان شرقی ارائه و تصویب شد.

 

شناسایی ۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از شناسایی پنج بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید شیرانی بعد از ظهر دوشنبه با اشاره به آمار جدید ابتلاء به کرونا در استان چهارمحال و بختیاری در هشتمین روز از اردیبهشت ماه سال ۹۹ عنوان کرد: از شروع خطر اپیدمی تا کنون یک هزار و۹۲ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند.

وی گفت: تعداد افراد نمونه گرفته شده بستری و سرپایی یک هزار و۶۴۱ نفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: تعداد بهبود یافتگان ترخیص شده از بیمارستان یا درمان در منزل ۳۱۲ نفر بوده است.

وی بیان کرد: تعداد افراد بستری فعلی در مراکز درمانی ۳۵ نفر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با مثبت اعلام شدن آزمایشات پنج بیمار مشکوک طی ۲۴ ساعت گذشته، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۳۵۱ نفر است.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدید فوتی ناشی از ابتلاء به بیماری نوپدید کووید ۱۹، گزارش نشده و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلاء به این بیماری در استان همان ۲۵ نفر است.

تعداد مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۴۷۲ نفر رسید
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در استان به ۴۷۲ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز یزدانپناه ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از ۹۹ مورد مشکوک به کرونا و با دریافت جواب از آزمایشگاه یاسوج، جواب آزمایش پنج بیمار مشکوک به کرونا مثبت اعلام شد.

وی با بیان اینکه از این تعداد، سه بیمار مرد و یک بیمار زن در شهرستان لنده و یک بیمار مرد در شهرستان بهمئی هستند، گفت: مردم باید توجه کنند که این بیماری همچنان در حال گسترش است و باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت و به فاصله گذاری اجتماعی توجه داشته باشند.

یزدانپناه اظهار داشت: متأسفانه رفت و آمدهای غیر ضروری و ازدحام در برخی نقاط وجود دارد.

وی افزود: به توجه به بازگشایی بازار، فروشندگان حتماً باید از ماسک و دستکش استفاده کرده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و مردم نیز به جد از برگزاری مراسم‌های دورهمی، مراسم جشن، ختم، خاکسپاری و هرگونه تجمع خودداری کنند

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار