درخواست دولت بلژیک از مردم برای افراط در مصرف سیب‌زمینی
کد خبر: ۱۷۷۷۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2020 May 01    -    ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
وی افزود: ما همچنین در حال تلاش برای افزایش فروش به کشورهای اروپای مرکزی هستیم که می‌خواهند از سیب‌زمینی‌ها در تهیه نشاسته، خوراک دام یا حتی برق استفاده کنند. انتظار می‌رود سیب زمینی مازاد در جریان تداوم بحران ویروس به بانک‌های مواد غذایی در سراسر کشور توزیع شود. این روزنامه خاطرنشان کرد...

درخواست دولت بلژیک از مردم برای افراط در مصرف سیب‌زمینی

درخواست دولت بلژیک از مردم برای افراط در مصرف سیب‌زمینیاختصاصی«تابناک با تو»؛ دولت بلژیک از شهروندان خود خواست هفته‌ای دو بار سیب زمینی بخورند تا کوههای سیب زمینی را که در نتیجه قرنطینه ناشی از ویروس کورونا شکل گرفته‌ است، از بین ببرند.

کشاورزان از شهروندان برای از بین بردن بیش از ۷۵۰ میلیون تن سیب زمینی که از زمان شیوع کرونا انباشته شده است، کمک خواستند.

سیب زمینی سرخ کرده یکی از غذاهای ملی بلژیک است و معمولاً با سس مایونز سرو می‌شود، اما کشت سیب زمینی به شدت تحت تأثیر قوانین قرنطینه رستوران‌ها و کاهش تهیه غذا قرار گرفته است.

روزنامه انگلیسی سان گزارش داد که اتحادیه کشاورزان بلژیکی از شهروندان این کشور خواست تا حداقل دو بار در هفته سیب زمینی بخورند تا این حجم از سیب زمینی هدر نرود. رومین کالز، مسئول اتحادیه گفت: بگذارید همه‌ی ما به جای یک بار در هفته دو بار سیب زمینی سرخ کرده بخوریم.

درخواست دولت بلژیک از مردم برای افراط در مصرف سیب‌زمینی

وی افزود: ما همچنین در حال تلاش برای افزایش فروش به کشورهای اروپای مرکزی هستیم که می‌خواهند از سیب‌زمینی‌ها در تهیه نشاسته، خوراک دام یا حتی برق استفاده کنند. انتظار می‌رود سیب زمینی مازاد در جریان تداوم بحران ویروس به بانک‌های مواد غذایی در سراسر کشور توزیع شود. این روزنامه خاطرنشان کرد: در بلژیک با ۱۱ میلیون جمعیت بیش از ۵۰۰۰ فروشنده دوره‌گرد سیب زمینی سرخ‌شده وجود دارد که چندین برابر بیشتر از مصرف هر فرد است.

متوسط​​ مصرف سالانه سیب زمینی سرخ شده بلژیکی ها ۷۵ کیلوگرم در سال است که یک سوم بیشتر از آمریکایی‌ها می‌باشد.

نخست وزیر بلژیک سوفی ویلمز در ماه مارس وضعیت تعطیلی کافه‌ها و رستوران‌ها و فروشگاه‌ها را اعلام کرد، اما امروز طرحی تفصیلی را اعلام کرد تا به تدریج محدودیت ها برداشته شود. طبق قوانین جدید از یازده ماه مه اجازه باز شدن مجدد کلیه فروشگاه‌ها در بلژیک داده خواهد شد و در هفته بعد از اجرای آن،  مدارس مجدداً بازگشایی می‌شوند.

درخواست دولت بلژیک از مردم برای افراط در مصرف سیب‌زمینی

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا بخششی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
0
3
ببرند آفرقا کشور های ضعیف توضیع کنند.
ناشناس
|
Canada
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
0
0
اينجا بعني كانادا هم از مردم خواستند سيب زمينيهاي فريز شده را بيشتر بخرند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار