تحت هیچ شرایطی به تک‌ خوانی زنان مجوز نمی‌دهیم
کد خبر: ۱۷۷۶۱
تاریخ انتشار: 2015 November 13    -    ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز این نکته که دستگاه تحت امرش کم‌کاری کرده است، از گفتگو با نوبخت، برای تامین سرمایه در حوزه هنر خبر داد. او می گوید: معاونت امور هنری به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی به تک‌ خوانی زنان مجوز نخواهد داد.

علی مرادخانی در پاسخ این سوال که در نمایشگاه اکسپوی میلان دولت آذربایجان اقدام به پخش کتابچه‌های در راستایی مصادره هنر نگارگری و ثبت تار کرده است، گفت: آنچه ثبت شده است تار آذری است. تار به عنوان یک ساز ایرانی کل ساختارش با تار آذری متفاوت است البته فکر می‌کنم ما در این زمینه کم‌کاری کرده‌ایم و این را قبول دارم. هم اکنون با دوستان در حوزه میراث روی ساز کمانچه کار می‌کنیم که به سرعت معرفی شود. در مورد نگارگری، من از غرفه آذربایجان بازدید کردم و به من چنین کتابچه‌ای ندادند. تنها به من یک معرفی از شهر باکو کشور آذربایجان دادند؛ اما آنچه مهم استف این است که حضور ما در حوزه بین‌الملل باید قوی‌تر باشد. باید حضور خودمان را در برخی جاها تثبیت کنیم. نباید از حضور در این فضاها کوتاه بیاییم که جای ما را اشغال کنند. تمام حرف من این است که ما هر جا در این زمینه کم کار کردیم، بالاخره یکی پیدا شده است این خلاء را به نفع خودش جبران کند. به نظرم اگر در این زمینه فعالیتمان را بیشتر کنیم و در این زمینه بتوانیم حرف خودمان را با نگاه خودمان، با ارزش‌های خودمان، با دیدگاه‌های خودمان بزنیم، خیلی جاها کارهای بزرگی می‌توانیم بزنیم.

وی درباره مساله اپرای عاشورا تاکید کرد معاونت امور هنری به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی به تک‌ خوانی زن‌ها مجوز نخواهد داد و افزود: «در صحنه‌ای که منتشر شده، این طور بوده که تمرینی بوده است و ایشان آمده‌اند کار کرده‌اند. این موضوع با موبایل فردی که در همانجا حضور داشته از یک زاویه سالن فیلمبرداری شده است و متاسفانه آن را پخش کرده است که من این کار را درست نمی‌دانم. چرا که آنچه به عنوان فیلم از فضای کلی سالن موجود است برای مجلس فرستادم و برای وزیر هم فرستادم که ایشان هم برای خیلی از مسئولان فرستادند. آنچه مشخص است و به عنوان کنسرت قبول داریم، همانی است که پخش می‌کنیم. اما نکته‌ دیگری هم هست و آن این‌که این کار، مال امروز نیست. این کار نزدیک شش سال است ساخته شده است. این کار در چند نقطه دنیا رفته و پخش شده است. آقای غریب‌پور کار عروسکی‌اش را کرده است. این همان اپرای عروسکی عاشوراست که طی شش سال کار شده است و این بار توسط خود هنرمندان اجرای زنده شده است.»

مرادخانی در پاسخ به این سوال که برنامه معاونت تحت عنوان اقتصاد هنر است؛ لیکن در ماه‌های اخیر آثار نمایشی در سالن‌های تئاتر طبق آمار فروش مرکز هنرهای نمایشی فروش مناسبی ندارند، گفت: ما مشکلات زیادی در زمینه بودجه داریم. دیشب با وزیر هم صحبتی کردم و قرارهایی گذاشتیم. امیدوارم که با صحبت‌هایی که با جناب نوبخت خواهیم داشت مقداری از این تنگناهایی که وجود دارد، رهایی پیدا کنیم. حوزه هنر، حوزه‌ای است که باید روی آن سرمایه‌گذاری کرد. حوزه‌ای است که باید روی آن کار شود و هر چقدر در این زمینه دولت هزینه کند در واقع دارد سرمایه‌گذاری می‌کند. قبول دارم در این زمینه مشکلاتی داریم. بخشی از بودجه ما محقق نشده است. تا اکنون که دو سوم از سال می‌گذرد باید دو سوم بودجه را دریافت کرده باشیم، واقعاً به این اندازه نرسیده است. البته مذاکراتی داریم و امیدوارم در این زمینه بتوانیم با فعالیت‌هایمان قبل از پایان این ماه مقداری از این امکانات را جذب کنیم.

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار