گریم ها و تغییرات سنگین چهره های معروف برای ایفای نقششان
کد خبر: ۱۷۷۵۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2020 April 26    -    ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
بازیگران برای ایفای نقش‌های مختلف به تغییرات و گریم‌های زیادی تن می‌دهند. در این میان، ولی برخی از آن‌ها برای ایفای هرچه بهتر نقششان از هیچ کاری دریغ نمی‌کنند. نگاهی خواهیم‌داشت به ۱۰ بازیگر مشهور هالیوود که برای نقش‌هایشان بیشترین از خود گذشتگی را کرده‌اند.

بازیگرانی که برای ایفای نقششان ازخودگذشتگی کردندبه گزارش «تابناک با تو»؛ بازیگران برای ایفای نقش‌های مختلف به تغییرات و گریم‌های زیادی تن می‌دهند. در این میان، ولی برخی از آن‌ها برای ایفای هرچه بهتر نقششان از هیچ کاری دریغ نمی‌کنند. نگاهی خواهیم‌داشت به ۱۰ بازیگر مشهور هالیوود که برای نقش‌هایشان بیشترین از خود گذشتگی را کرده‌اند.

۱. کریستین بیل در فیلم The machinist

بازیگرانی که برای ایفای نقششان ازخودگذشتگی کردند

کریستین بیل به جرئت یکی از فداکارترین بازیگران سینمای هالیوود است و برای نقش‌هایش از هیچ کاری دریغ نمی‌کند. وی برای ایفای نقش در فیلم The machinist با رژیم هرروز فقط یک فنجان قهوه، یک کنسرو ماهی و یک عدد سیب وزن خود را از ۸۲ به ۵۴ کیلوگرم رساند!

وی همچنین از سیگار برای سرکوب اشتهایش استفاده می‌کرد و می‌خواست وزنش را به ۴۵ کیلوگرم برساند که با مخالفت شدید و جدی پزشکانش موجه شد.

۲. شارلیز ترون در فیلم Monster

بازیگرانی که برای ایفای نقششان ازخودگذشتگی کردند

شارلیز ترون که یکی از زیباترین بازیگران هالیوود به‌حساب می‌آید، پس از خواندن فیلمنامه‌ی این فیلم متوجه می‌شود که شخصیت فیلم از بدنش راضی نیست و به‌همین خاطر تصمیم گرفت ۱۵ کیلوگرم وزن اضافه کند؛ به‌طوری‌که چربی دور شکمش را کاملا بپوشاند. او برای این فیلم ابروهایش را نیز تراشید و چهره‌ای کاملا متفاوت از خود را نشان داد. این بازیگر سینما هرروز پیش از آغاز فیلم‌برداری این فیلم ساعت‌ها گریم می‌شد.

۳. متیو مک کانهی در فیلم Dallas buyers club

بازیگرانی که برای ایفای نقششان ازخودگذشتگی کردند

مک‌کانهی که در این فیلم نقش یک بیمارمبتلا به ایدز را ایفا می‌کند، نزدیک به ۲۵ کیلوگرم از وزنش را کاهش داد. او همچنین برای درک بهتر حس بیماری و تنهایی شخصیت فیلم، خودش را برای مدت زیادی در یک خانه حبس کرد. او پس از پایان دادن به ریاضتش به‌حدی رنگ‌پریده و بیمار بود که باعث نگرانی اطرافیانش شد.

نهایتا متیو مک‌کانهی توانست برای ایفای این نقش جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را از آن خود کند که قطعا شایسته‌ی آن بوده‌است.

۴. هیث لجر در فیلم Dark knight

بازیگرانی که برای ایفای نقششان ازخودگذشتگی کردند

هیث لجر یا همان جوکر سینما برای ایفای نقش جوکر به مدت ۶ هفته خود را در اتاق یک هتل حبس کرد. او در این مدت ضمن تمرین بیان و حرکات جوکر، به یادداشت افکار شیطانی این شخصیت و تکیه کلام‌های مدنظرش می‌پرداخت. عوامل فیلم در هنگام فیلم‌برداری، از شدت فرورفتن لجر در نقش متعجب بودند.

ازخودگذشتگی‌های هیث لجر بازی بی‌نظیر او را رقم زد و باعث شد بسیاری او را بهترین جوکر تاریخ سینما بدانند. همچنین توانست برای بازی در این فیلم جایزه‌ی اسکار را از آن خود کند.

۵. رابرت دنیرو در فیلم Cape fear

بازیگرانی که برای ایفای نقششان ازخودگذشتگی کردند

دنیرو برای بازی در نقش یک قاتل روانی در این فیلم بدنش را با استفاده از رنگ‌های گیاهی، پر از خالکوبی کرد و با پرداخت ۵ هزار دلار به دندانپزشک از او خواست دندان‌هایش را خراب کند. وی پس از پایان فیلم‌برداری ۲۰ هزار دلار هزینه‌ی درست کردن دندان‌هایش کرد.

۶. ناتالی پورتمن در فیلم Black swan

بازیگرانی که برای ایفای نقششان ازخودگذشتگی کردند

ناتالی پورتمن که در این فیلم نقش یک بالرین را ایفا می‌کرد، برای ایفای هرچه بهتر این نقش هرروز بین ۶ تا ۸ ساعت تمرین رقص می‌کرد. طی ماه‌های منتهی به تصویربرداری با رژیم غذایی خیلی سخت بدنش تا حد زیادی ضعیف شده‌بود و در خلال تمرینات یکی از دنده‌هایش جابه‌جا شد.

بازی زیبای پورتمن در این فیلم، جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی زن را برایش به ارمغان آورد.

۷. ادرین برودی در فیلم The pianist

بازیگرانی که برای ایفای نقششان ازخودگذشتگی کردند

بازیگر نقش اشپیلمن در فیلم پیانیست، برای این‌که در حس بی‌کسی و آوارگی شخصیت به‌خوبی غرق شود، به مدت ۶ ماه با خانواده و دوستانش به‌طور کامل قطع ارتباط کرد و خانه و اتومبیلش را نیز فروخت. او در این دوره‌ی سخت روزی ۴ ساعت به تمرین پیانو می‌پرداخت. بازی زیبای او در این فیلم هنوز هم زبانزد سینمادوستان است.

ادرین برودی نیز برای بازی در این فیلم جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را از آن خود کرد.

۸. لئوناردو دی‌کاپریو در فیلم The revenant

بازیگرانی که برای ایفای نقششان ازخودگذشتگی کردند

دی‌کاپریو بازی در این نقش را به فتح قله اورست تشبیه کرده‌است. ایناریتو کارگردان این فیلم می‌خواست به‌جای استفاده از جلوه‌های کامپیوتری، فیلم را در مکان‌های واقعی با آن شرایط سخت و نور طبیعی تصویربرداری کند؛ به همین‌خاطر تصویربرداری این فیلم ۹ ماه به طول انجامید. در طول این فیلم‌برداری دی‌کاپریو مجبور به خوردن گوشت خام، ماندن طولانی در برف شدید و همینطور شنا در رودخانه یخ‌زده شد.

بازی زیبای او در این فیلم منجر به تحسین این فیلم از سوی تماشاگران و منتقدین شد. او همچنین برای بازی در این فیلم جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را از آن خود کرد.

۹. تام هنکس در فیلم Cast away

بازیگرانی که برای ایفای نقششان ازخودگذشتگی کردند

هنکس در مدت ۴ ماه قبل از شروع فیلم‌برداری این فیلم ۲۵ کیلوگرم وزن کم کرد. او در این مدت علاوه‌بر اجرای یک رژیم غذایی سخت، برای آشنایی بیشتر با حال و هوای جزیره مدت زیادی را در آب می‌گذراند. وی در این مدت مو‌های سر و صورتش را نیز اصلاح نمی‌کند تا کاملا شبیه یک مرد دورافتاده باشد.

تام هنکس مدتی بعد به دلیل تغذیه نامناسب و کاهش و افزایش ناگهانی وزن بدنش به بیماری دیابت از نوع ۲ مبتلا شد.

۱۰. جانی دپ در فیلم Fear and loathing in lasvegas

بازیگرانی که برای ایفای نقششان ازخودگذشتگی کردند

این فیلم که براساس یکی از کتاب‌های تامسون، نویسنده محبوب جانی دپ، نوشته شده‌است، باعث شد جانی دپ برای برای آماده شدن در این نقش، مدتی را در زیرزمین خانه تامسون زندگی کرد. او در این مدت بیشتر وقتش را صرف سیگار کشیدن می‌کرد. بعد‌ها متوجه شد تمام این مدت یک بشکه‌ی باروت در فاصله‌ی یک و نیم متری‌اش قرار داشته‌است.

منبع: برترینها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
3
0
مورد ۶ و ۷ اصلا گریم یا تغییر چهره یا جثه خاصی برای فیلم ذکر شده نداشتند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
0
7
عین بازیگرای ما که متخصص همه چی هستن و مدعی...
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار