کهن‌ترین آثار باستانی کشف شده در جهان
کد خبر: ۱۷۷۵۴۳
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: 2020 April 26    -    ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹
از ابتدای تاریخ، بشر اقدام به ساختن ابزار‌ها و وسایلی کرده است که به او کمک می‌کند تا زنده بماند و با مشکلات و چالش‌ها روبرو شود، برخورد با محیط پیرامون، مبارزه با حیوانات وحشی، تهیه غذا و تجهیز خانه‌های خود با ابزار‌هایی بود که به وی امکان می‌داد زندگی روزمره مطابق با توانایی خود داشته باشد

کهن‌ترین آثار باستانی کشف شده در جهاناختصاصی«تابناک با تو»؛ از ابتدای تاریخ، بشر اقدام به ساختن ابزارها و وسایلی کرده است که به او کمک می‌کند تا زنده بماند و با مشکلات و چالش ها روبه رو شود؛ برخورد با محیط پیرامون، مبارزه با حیوانات وحشی، تهیه غذا و تجهیز خانه های خود با ابزارهایی بود که به وی امکان می‌داد زندگی روزمره مطابق با توانایی‌هایش داشته باشد. با پیشرفت علم و گذشت روزها، دانشمندان و محققان ابزارها و اشیایی را پیدا کردند که قدمت آنها به میلیونها و هزاران سال بازمی گردد، این یافته‌ها به بشر کمک می‌کند تا چیزهای غافلگیرکننده و عجیب درباره تمدن ها و مردمان باستان بیاموزد.

در زیر گروهی از قدیمی ترین آثار باستانی را که در تاریخ یافت و کشف شده اند، مرور می کنیم.

جعبه غذا: ۳۵۰۰ سال


هزاران سال پیش کوهنوردی که در کوه های آلپ حرکت می‌کرد، جعبه غذای خود را که یک جعبه چوبی دایره ای کوچک بود، گم کرد. این صندوق در سال ۲۰۱۲ پیدا شد و پس از آنکه محققان محتوای آن را تجزیه و تحلیل کردند، دریافتند که حاوی شیر و بقایای گوشت و بقایای دانه‌هایی شبیه گندم است.

کهن‌ترین آثار باستانی کشف شده در جهان

ابزار سنگی: ۳.۳ میلیون سال


ابزارهای سنگی با قدمت بیش از ۳.۳ میلیون سال در کنیا کشف شد، تحقیقات و مطالعات نشان داده است که این ابزارهای سنگی با توسعه، تغییرات آب و هوایی و گسترش گیاهان ساوانا همراه بوده‌اند.

کهن‌ترین آثار باستانی کشف شده در جهان

 

یک مجسمه که نمایانگر یک انسان است: قدمت ۴۰ هزار ساله
غارهای زیادی در رشته کوهی در جنوب آلمان وجود دارد که شامل بقایای خیمه‌ها، جواهرات، ابزار و الهه‌ها و همچنین مجسمه‌ها، سنگ‌تراشه‌ها و ابزارهای سنگی است. این مجسمه که شبیه انسان است به حدود ۴۰ هزار سال پیش تعلق دارد و یک شخص با سینه‌ها و دستگاه تناسلی بزرگ است. دانشمندان بر این باورند كه این مجسمه باستانی، نماد باروری باشد.

کهن‌ترین آثار باستانی کشف شده در جهان

ابزارهای سنگی در قاره آمریکا: ۱۵.۵۰۰سال قدمت


مایکل ووترز مدیر مرکز مطالعات نخستین دانشگاه تگزاس و تیم او ابزارهای سنگی را از دوره هایی که انسانها در اواخر آخرین عصر یخبندان از سیبری به تنگه بیرینگ در آمریکا مهاجرت کردند پیدا کردند. محققان گفتند كه این ابزارها نشان می‌دهد كه آمریكایی‌ها برای رسیدن به سرزمین اصلی در شمال و جنوب آمریكا در امتداد سواحل غربی، شاید در قایق ها، سفر كرده و سپس در قاره‌ها پراکنده شده‌اند.

کهن‌ترین آثار باستانی کشف شده در جهان

معبد: ۱۱ هزار سال قدمت
این معبد در جنوب شرقی ترکیه ساخته و در آن تعداد زیادی سنگ و مجسمه بزرگ و ابزار فلزی و سنگی یافت شده است که برخی از آنها تا طول ۱۶ فوت هستند. باستان شناس كلاوس اشمیت در سال ۲۰۰۸ گفت كه این معبد اولین مکان مقدس است كه توسط انسان ساخته شده است.

کهن‌ترین آثار باستانی کشف شده در جهان

 

قایق با ۱۰ هزار سال قدمت


این قایق در هنگام ساخت بزرگراه در سال ۱۹۵۵ میلادی در هلند پیدا شد و قدیمی‌ترین قایق کشف شده در نظر گرفته می‌شود. موزه درینتس در آسن هلند، نسخه ای از آن را تهیه کرد و قایق را درون آن نگه داشت.

کهن‌ترین آثار باستانی کشف شده در جهان

شهر ۹۵۰۰ سال قدمت


این شهر در مرکز ترکیه قرار دارد و یکی از بزرگترین شهرک‌های نوسنگی در جهان به حساب می‌آید و ممکن است اولین جایی باشد که انسان‌ها به روشی معمول جمع شده و زندگی می‌کردند، آنها صدها خانه آجر خشتی ساختند، تابلو نقاشی رسم کردند و حکاکی روی دیوارها انجام دادند و همچنین گورستان‌ها و مقبره‌ها ساخته‌اند. محققان دریافتند که همه خانه ها از نظر ظاهری کاملاً مشابه هستند.

کهن‌ترین آثار باستانی کشف شده در جهان

لباس کتانی، با ۵۲۰۰ سال قدمت


این قدیمی ترین لباس کتان است که تاکنون کشف شده است. این لباس در اوایل قرن بیستم در یک قبرستان در مصر پیدا شد و یک لباس سبک با آستین های بلند و گردن به شکل V است.

کهن‌ترین آثار باستانی کشف شده در جهان

زیورآلات از طلا: ۶۵۰۰ سال قدمت


جواهرات طلا در بلغارستان به قطر ۸ اینچ کشف شد و به احتمال زیاد در منطقه‌ای واقع شده است که محل تمدن عصر مس در بالکان بود، جایی که تولید مواد معدنی، تشکیل و تولید و فروش در آن انجام می‌شد.

کهن‌ترین آثار باستانی کشف شده در جهان

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
2
32
انگار در ایران هیچ چیزی کشف نشده است؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
3
23
یه چیزه کوچیک هم از ایران میذاشتین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
7
7
البته قدیمی ترین وسیله دست ساز بشر در استان کرمانشاه کشف شده است که یک تبر سنگی است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
5
3
آثار باستانی افغانستانو عراق و ایران و ... باید منهدم شود و نشانی از آن ها بر جا نماند تا اروپا مهد تمدن به نظر رسد ، چنان که یونان را زادگاه فلسفه و دانش جلوه می دهند .
پاسخ ها
امیر
| |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
بی ربط میگی
فلاسفه ایرانی هم بر مبنای فلسفه یونان بنای فلسفه خودشونو میزاشتن
ناشناس
| |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
فلات ایران مهد تمدن و شهر نشینی است . یونانیان عصر هخامنشی در ترکیه کنونی می زیستند و تابع شاهنشاهی ایران بودند . در زمان زندگی افلاطون و ارسطو ساکنان آن طرف تنگه بین دریای سیاه و دریای مدیترانه خود را به نام قبیله می شناختند و فرهنگ توده مردم به خدایانی انسان گونه باور داشتند . اندیشه افلاطون و ارسطو برایند تفکر متن جامعه خودشان نبوده چنان که فیزیک کوانتومی و فلسفه تحلیلی در ایران امروز برایند تحول اندیشه بومی نیست . تاریخ مستند به یافته های مادی بسی قابل اتکاتر از تاریخ مبتنی بر نقل و گفتار است ؛ و یافته های باستان شناسی همگی مبین قدمت تمدن در نیمه غربی آسیاست . اندیشه تجریدی پیامد و لازمه برساختن جوامع پیچیده و گسترده از نوع حکومت مادی و هخامنشی بوده است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
2
5
تو ایران همه را غارت کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار