زمان برگزاری آزمون‌های سال ۹۹
کد خبر: ۱۷۷۴۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 April 23    -    ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
زمان برگزاری بسیاری از آزمون‌ها در کشور به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد، در این گزارش به بیان زمان برگزاری آن‌ها در سال ۹۹ می‌پردازیم.

زمان برگزاری بسیاری از آزمون‌ها در کشور به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد، در این گزارش به بیان زمان برگزاری آن‌ها در سال ۹۹ می‌پردازیم.

آزمون فلوشیپ ۲۹ خرداد ۹۹

مرحله کتبی آزمون پذیرش در دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال ۱۳۹۹ طبق مصوبات شـورای آموزش پزشکی و تخصصی به صورت متمرکز و الکترونیک توسط دانشگاه‌های مجری برنامه آموزشی در ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۹ خرداد ۹۹ برگزار می‌شود. اول تا سوم اردیبهشت ۹۹ فرصت ثبت نام آزمون پذیرش در دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال ۱۳۹۹ فراهم شد. داوطلبان می‌توانند با ورود به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir در این آزمون ثبت نام کنند.

مرحله شفاهی (به صورت منفـرد یـا ترکیبـی از روش هـای PMP و OSCE و مصـاحبه ساختارمند یا سایر روش‌های نوین ارزشیابی و اختصاصی مرتبط با رشته خود) در روز‌های ۲ تا ۴ تیر ۹۹ در یکی از دانشگاه‌های سطح تهران برگزار خواهد شد.

آزمون میان دوره جامع علوم پایه و پیش کاورزی ۸ خرداد ۹۹

آزمون‌های علوم پایه و پیش کارورزی برای داوطلبان تحصیل کرده در داخل و خارج از کشور برگزار می‌شوند. دانشجویانی که در نیمسال اول موفق به قبولی در دروس علوم پایه شده اند و یا می‌خواهند وارد دوره کارورزی شوند، در آزمون اسفند و دانشجویان پذیرفته شده در نیمسال دوم باید در آزمون شهریور شرکت کنند.

این آزمون در سال ۹۹ نیز مطابق هر سال دو بار برگزار می‌شود که بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور، برای آزمون‌های علوم پایه پزشکی و پیش کارورزی دوره اول تاریخ ۲۰ شهریور و برای دوره دوم، ۱۴ اسفند در نظر گرفته شد، اما به علت شیوع و ابتلای بسیاری از شهروندان کشور به ویروس کرونا، زمان برگزاری آزمون‌های علوم پایه و پیش کارورزی به ترتیب به ساعت ۱۴ و ۸ روز ۲۰ فروردین موکول گردیده بود که با توجه به همه گیر شدن این ویروس و جلوگیری از شیوع آن مجددا بر اساس اطلاعیه مرکز سنجش آموزش پزشکی، برگزاری این آزمون برای بیستم فروردین هم لغو شد.

این آزمون نیز مطابق هر سال؛ دو بار برگزار می‌شود که بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور، برای آزمون‌های علوم پایه پزشکی و پیش کارورزی دوره اول تاریخ ۲۰ شهریور و برای دوره دوم، ۱۴ اسفند در نظر گرفته شد، اما به علت شیوع و ابتلای بسیاری از شهروندان کشور به ویروس کرونا زمان برگزاری آزمون‌های علوم پایه و پیش کارورزی به ترتیب به ساعت ۱۴ و ۸ روز ۲۰ فروردین موکول گردیده بود که این آزمون هم لغو شد.

مرکز سنجش آموزش پزشکی پیش از این در تقویم آزمون خود ویرایش دوم اعلام کرده است که آزمون (الکترونیک) میان دوره پیش کارورزی و آزمون جامع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی در ۸ خرداد ۹۹ برگزار می‌شود.

آزمون کارشناسان رسمی قوه قضائیه

سازمان سنجش آموزش کشور ۲۶ فروردین با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به دلیل شرایط حاصل از شیوع ویروس کرونا آزمون کارشناسی رسمی قوه قضاییه که مقرر بود در تاریخ ۹ خرداد برگزار شود به تعویق افتاده و زمان جدید آن متعاقبا اعلام می‌شود.

آزمون غربالگری المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی

بر اساس اعلام مرکز امور نخبگان و دانشجویان استعداد‌های درخشان وزارت بهداشت به دلیل وضعیت ابتلاء و انتقال عفونت کرونا ویروس جدید و جهت آرامش بخشی به فضای دانشجویی و دانشگاهی زمان آزمون غربالگری تغییر کرد. به این ترتیب آزمون مرحله غربالگری المپیاد که قرار بود روز جمعه ۲۲ فروردین ۹۹ و به شیوه الکترونیک برگزار شود؛ به روز جمعه ۹ خرداد ۹۹ موکول شد. با توجه به زمان بندی جدید درباره گزارش پروژه بر اساس موضوع اعلام شده (مرحله اول آزمون گروهی) امسال لغو شده و دانشجویان پذیرفته شده در مردادماه ۹۹ به رقابت می‌پردازند.

آزمون دکتری تخصصی گروه پزشکی خرداد ۹۹

آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) سال ۹۹ در رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی در روز‌های ۲۱، ۲۲ و ۲۳ خرداد سال ۹۹ به صورت الکترونیک برگزار می‌شود.

آزمون دستیاری پزشکی

دوره چهل و هفتم آزمون دستیاری پزشکی که قرار بود ۱۵ اسفند ۹۸ برگزار شود به دلیل شیوع بیماری کرونا لغو و برگزاری آن به ۴ اردیبهشت ۹۹ موکول شد، اما طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مجددا اعلام شد که آزمون دستیاری در این تاریخ هم برگزار نخواهد شد و زمان دقیق آن متعاقباً از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام می‌شود.

داوطلبانی که در مهلت مقرر موفق به ثبت نام برای شرکت در این آزمون نشدند می‌توانند در روز‌های ششم تا هشتم اردیبهشت با مراجعه به سایت این مرکز به نشانی sanjeshp.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

آزمون پذیرش دستیار در رشته‌های تخصصی دندانپزشکی ۵ تیر

آزمون پذیرش دستیار در رشته‌های تخصصی دندانپزشکی در سال ۱۳۹۹ به صورت الکترونیکی در ۱۷ شهر و ۱۹ حوزه امتحانی در پنجشنبه، ۵ تیرماه ۹۹ برگزار می‌شود. داوطلبانی که در مهلت‌های مقرر موفق به ثبت‌نام نشدند می‌توانند روز‌های چهارم و پنجم اردیبهشت نسبت به ویرایش اطلاعات و ثبت‌نام مجدد اقدام کنند.

آزمون زبان MHLE وزارت بهداشت

این آزمون زبان در روز ۲۸ فروردین برگزار نشد و قرار است تاریخ جدید برگزاری آن به زودی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شود.

آزمون المپیاد دانشگاه‌های علوم پزشکی ۶ تیر

المپیاد علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که پیش از این قرار بود در خرداد برگزار شود طبق اعلام مسئولان کمیته برگزاری یازدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در ۶ تیر برگزار خواهد شد.

آزمون‌های علوم پایه، جامع داروسازی و پیش کارورزی

طبق اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی آزمون‌های علوم پایه، جامع داروسازی و پیش کارورزی در تاریخ مقرر یعنی ۲۰ فروردین ۹۹ برگزار نشد و زمان جدید برگزاری این آزمون‌ها به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

آزمون صلاحیت بالینی پزشکی عمومی

آزمون صلاحیت بالینی پزشکی عمومی که قرار بود در تاریخ ۲۹ فروردین ۹۹ برگزار شود، لغو شد؛ تصمیم لازم در این موارد به زودی اتخاذ و اطلاع رسانی خواهد شد.

آزمون‌های بین‌المللی

کلیه آزمون‌های بین‌الملل در ایران شامل TOEFL, GRE General, GRE Subject, IELTS, Life Skills, UKVI تا ۲۰ ماه می ۲۰۲۰ برابر با ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ برگزار نخواهد شد و زمان و نحوه برگزاری این آزمون‌ها متعاقبا از طریق سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

المپیاد‌های علمی جهانی

به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا در جهان، تغییراتی در زمان و نحوه برگزاری المپیاد‌های علمی جهانی ۲۰۲۰ و در نتیجه تغییر اعزام تیم‌ها ایجاد شده که به شرح زیر اعلام می‌شود:

چهاردهمین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک که بنا بود ۲۳ شهریور تا اول مهر در کلمبیا برگزار شود، به اواخر خرداد موکول شده است.

سی و یکمین المپیاد جهانی زیست شناسی که بنا بود در ۱۳ تا ۲۱ تیر در ژاپن برگزار شود لغو و به سال آینده موکول شد.

پنجاه و یکمین المپیاد جهانی فیزیک که بنا بود در ۲۸ تیر تا ۵ مرداد در لیتوانی برگزار شود به تعویق افتاده و زمان آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

سی و دومین المپیاد جهانی کامپیوتر که بنا بود ۲۹ تیر تا ۵ مرداد در سنگاپور برگزار شود به تعویق افتاده، هنوز زمان دقیقی برای آن اعلام نشده و نزدیکترین زمان ممکن را اواسط شهریور اعلام کرده‌اند.

شصت و یکمین المپیاد جهانی ریاضی که بنا بود از ۱۸ تا ۲۸ تیر در روسیه برگزار شود نیز به تعویق افتاده و زمان برگزاری بعداً اعلام خواهد شد.

تیر ماه زمان برگزاری کنکور سراسری ۹۹

بر اساس اعلام سازمان سنجش کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ در روز‌های ۱۲ و ۱۳ تیر برگزار می‌شود و تاکنون تصمیمی برای تغییر زمان برگزاری این آزمون گرفته نشده است، ولی با توجه به سخنان وزیر آموزش و پرورش کنکور سراسری باید حداکثر ۲۰ روز بعد از پایان امتحانات نهایی برگزار شود.

آزمون کارشناسی ارشد ۹۹

آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ نیز که پیش از این به دلیل مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۹ فروردین به روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه ۳ و ۴ اردیبهشت۹۹ تغییر یافته بود طبق مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و تعطیلی کلیه مراکز آموزش عالی آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ روز‌های پنجشنبه و جمعه ۲۲ و ۲۳ خرداد برگزار خواهد شد.

آزمون دکتری نیمه متمرکز ۹ خرداد ۹۹

آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۹ ابتدا قرار بود در روز ۹ اسفند ۹۹ برگزار شود. با توجه به همه گیری ویروس کرونا و تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا این زمان به فروردین ۹۹ موکول شد اما پس از آن دوباره ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اعلام کرد کلیه آزمون‌های کشوری در فروردین و اردیبهشت به تعویق می‌افتد.

بنابر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۳۹۹ در صبح جمعه ۹ خرداد سال ۱۳۹۹ برگزار می‌شود.

آزمون‌های غیرحضوری پایان پودمان دوره‌های علمی کاربردی

نظر به مصوبات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا و برای جلوگیری از شیوع این ویروس در دانشگاه جامع علمی کاربردی، آزمون‌های پایان پودمان دوره‌های علمی کاربردی به شیوه غیرحضوری که قرار بود در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت برگزار شود، لغو شد و زمان برگزاری آن‌ها به شیوه غیرحضوری متعاقبا اعلام می‌شود.

آزمون زبان تخصصی دوره دکتری دانشگاه پیام نور

برگزاری آزمون زبان تخصصی دوره دکتری دانشگاه پیام نور ETPNU که برای ۳۱ فروردین برنامه‌ریزی شده بود، لغو به تاریخ دیگری موکول شده که دانشگاه پیام نور زمان جدید را اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

آزمون EPT دانشگاه آزاد

طبق اعلام مرکز سنجش پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی تاریخ برگزاری آزمون‌های EPT و فراگیر مهارت‌های عربی برگزاری آزمون EPT در ۵ اردیبهشت لغو و و زمان برگزاری آن در آینده اعلام خواهد شد. تنها دانشجویان دوره دکترای تخصصی شاغل به تحصیل در دانشگاه آزاد که در موعد مقرر موفق به ثبت نام در آزمون مذکور نشده اند می‌توانند با مراجعه به سامانه مرکز سنجش و پذیرش به نشانی english.iau.ac.ir/ept نسبت به ثبت نام اقدام کرده و از منابع و بودجه بندی سوالات این آزمون آگاهی پیدا کنند.

باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
0
0
مرسی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار