انتخاب مانتوی مناسب برای اندام‌های مختلف
کد خبر: ۱۷۷۳۷۵
تاریخ انتشار: 2020 April 24    -    ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
انتخاب مانتو یکی از مهمترین انتخاب در حوزه خرید لباس برای خانم‌هاست، زیرا تنها آیتمی که خانم‌ها می‌توانند در محیط بیرون از منزل بپوشند، مانتوست. البته در سال‌های اخیر، روپوش‌های خانم‌ها تغییرات زیادی کرده و تنوع زیادی در آن ایجاد شده، از تبدیل شدن به کت گرفته تا تونیکی که همراه با دامن می‌پوشند تا پیراهن بلند گلدار و…

انتخاب مانتوی مناسب برای اندام‌های مختلفبه گزارش «تابناک با تو»؛ انتخاب مانتو یکی از مهمترین انتخاب در حوزه خرید لباس برای خانم‌هاست، زیرا تنها آیتمی که خانم‌ها می‌توانند در محیط بیرون از منزل بپوشند، مانتوست. البته در سال‌های اخیر، روپوش‌های خانم‌ها تغییرات زیادی کرده و تنوع زیادی در آن ایجاد شده، از تبدیل شدن به کت گرفته تا تونیکی که همراه با دامن می‌پوشند تا پیراهن بلند گلدار و…، اما درهرصورت ما تمامی آن‌ها را مانتو یا همان روپوش درنظر گرفته و در این مطلب، نکاتی درباره انتخاب مانتو باتوجه به نوع اندامتان ارائه می‌دهیم.

با ما همراه باشید.

مانتوی مناسب برای خانم‌های چاق

 

انتخاب مانتوی مناسب برای اندام‌های مختلف

خانم‌هایی که درشت اندام هستند، بهتر است از مانتو‌هایی با جنس پارچه نخی، کتان و… استفاده کنند و دور پارچه‌های کشی و استرچ و.. را که به بدنشان می‌چسبد، خط بکشند، زیرا آن‌ها را چاقتر نشان می‌دهد. مانتوی شما باید آزاد باشد، البته نه آنقدر گشاد که شما را چاقتر از آنچه که هستید، نشان دهد. از لحاظ دوخت نیز مانتوی راسته و آزاد بهترین انتخاب برای آن‌هاست و رنگ‌های تیره نیز آن‌ها را لاغرتر نشان می‌دهد.

مانتوی مناسب برای خانم‌های لاغر

 

انتخاب مانتوی مناسب برای اندام‌های مختلف

خانم‌های لاغر (اگر دوست دارند که درشت‌تر به‌نظر برسند)، بهتر است که مانتو‌های رنگ روشن بپوشند و طرح‌هایی مثل راه‌راه افقی یا مورب را انتخاب کنند. مانتو‌هایی که دامنشان چیندار است یا دوختشان کمی پفی، برای خانم‌های لاغر بهترین انتخاب است. استفاده از حریر و تور در دوردوزی دامن و آستین‌ها نیز باعث چاقتر نشان دادن فرد می‌شود. پارچه‌های طرحدار و مانتو‌های گلدار تابستانی نیز به چاقتر نشان دادن شما کمک می‌کند.

مانتوی مناسب برای خانم‌های قدبلند

 

انتخاب مانتوی مناسب برای اندام‌های مختلف

اگر قدتان بلند است و دوست ندارید بیشتر از این قدبلند به‌نظر برسید، باید از مانتو و شلوار‌های یک‌رنگ و ست دوری کنید؛ اما اگر مانتو شلوار فرم کارتان یکدست است، بهتر است اگر می‌توانید رنگ روشن‌تری انتخاب کنید یا اگر نمی‌توانید، حداقل کفشی با رنگ کاملا متفاوت از شلوار بپوشید. مانتو‌های تنگ و کوتاه، پا‌های شما را بلندتر نشان می‌دهد، بنابراین بهترین اندازه مانتو برای شما تا روی زانو یا تا مانتو‌های بلند تا روی قوزک پاست.

انتخاب مانتوی مناسب برای اندام‌های مختلف

مانتوی مناسب برای خانم‌های قد کوتاه

قد مانتوی خانم‌های کوتاه قد بهتر است که چندان بلند نباشد، چون آن‌ها را کوتاهتر نشان می‌دهد. بهترین اندازه مانتوی برای کوتاه‌قد‌ها تا روی زانو یا بالاتر است. اگر آستین مانتو لوله‌ای باشد و کمی آن را بالا بزنید، به بلندتر نشان دادن شما کمک می‌کند. از پوشیدن مانتو‌هایی با پف و چین و پلیسه، خصوصا در قسمت پایین‌تنه خودداری کنید و درعوض، مانتو و شلواری بپوشید که یکرنگ هستند یا رنگشان به‌هم نزدیک است.

مانتوی مناسب برای خانم‌هایی با شانه‌های پهن

 

انتخاب مانتوی مناسب برای اندام‌های مختلف

بهترین انتخاب برای شما مانتوی یقه هفت است که شانه‌ها را جمع‌وجورتر نشان می‌دهد. بهتر است از پوشیدن مانتو‌هایی با یقه گرد یا مربعی خودداری کنید. مانتویتان نباید به‌هیچ عنوان، فیلر (نوعی حجم‌دهنده در قسمت شانه) داشته باشد. مانتویی با بالاتنه بدون طرح و ساده انتخاب کنید و درعوض، مانتوی کمرکش یا دامن پلیسه بپوشید. بهتر است که از آستین‌هایی که در قسمت سرشانه پفی هستند هم استفاده نکنید.

مانتوی مناسب برای خانم‌هایی با شانه‌های کوچک

 

انتخاب مانتوی مناسب برای اندام‌های مختلف

درست برعکس مورد قبلی؛ از فیلر در شانه‌های مانتو استفاده کنید. مانتو‌هایی با بالاتنه طرحدار، یقه مربعی یا گرد بپوشید. مانتویی انتخاب کنید که در قسمت دامن، ساده و ترجیحا خمره‌ای باشد و شلوارتان را نیز ساده و به‌رنگ تیره انتخاب کنید. آستینی که سرشانه آن پفی باشد، بسیار مناسب شماست.

مانتوی مناسب برای خانم‎‌هایی با شکم بزرگ

 

انتخاب مانتوی مناسب برای اندام‌های مختلف

مهمترین چیزی که خانم‌هایی با چاقی شکم یا خانم‌های باردار باید از آن دوری کنند، مانتوی کمرکش‌دار یا کمربنددار است، زیرا شکم را بیش از پیش نمایان می‌کند. مانتوی لنگی بهترین انتخاب برای شماست؛ مانتوی جلوبازی که اطرافش مانند لنگ روی هم می‌آیند، البته بهتر است که بند آن را در پهلو ببندید، نه روی شکمتان. یقه گرد باز یا یقه مربعی نیز به کوچکتر نشان دادن شکم شما کمک می‌کند.

مانتوی مناسب برای خانم‌هایی با باسن بزرگ

 

انتخاب مانتوی مناسب برای اندام‌های مختلف

مانتوی جلوباز برای شما بسیار مناسب است، زیرا در قسمت پشت آزاد می‌ایستد و توجه را ازروی باسن شما برمی‌دارد. اگر اهل پوشیدن مانتوی جلوباز نیستید، مانتوی راسته و گشاد (البته نه خیلی گشاد) انتخاب کنید و شلوار رنگ تیره بپوشید. درضمن مانتوی شما نباید در قسمت پهلو جیب داشته باشد و پشت مانتو نیز باید ساده و ترجیحا رنگ آن تیره‌تر باشد.

منبع: چی بپوشم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار