درازترین حیوان روی زمین چیست؟
کد خبر: ۱۷۷۳۷۴
تاریخ انتشار: 2020 April 23    -    ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
به نظر شما در حال حاضر درازترین موجود زنده روی زمین چیست؟ یک وال درون آب؟ یک ماهی مرکب؟ طبق جدیدترین کشفی که در سواحل غربی استرالیا انجام شده است؛ ممکن است یک حیوان ژله‌ای، نیش‌زننده و رشته‌ای مانند لوله‌داران (Siphonophore) باشد. این جانور غول پیکر طی یک سفر علمی ماهیانه در دره‌های زیردریایی نزدیک به صخره‌های نینگالوی استرالیا کشف شده است.

درازترین حیوان روی زمین چیست؟

درازترین حیوان روی زمین چیست؟به گزارش «تابناک با تو»؛ به نظر شما در حال حاضر درازترین موجود زنده روی زمین چیست؟ یک وال درون آب؟ یک ماهی مرکب؟

طبق جدیدترین کشفی که در سواحل غربی استرالیا انجام شده است؛ ممکن است یک حیوان ژله‌ای، نیش‌زننده و رشته‌ای مانند لوله‌داران (Siphonophore) باشد.

این جانور غول پیکر طی یک سفر علمی ماهیانه در دره‌های زیردریایی نزدیک به صخره‌های نینگالوی استرالیا کشف شده است.

دانشمندان تخمین زدند که بدن بیرونی این سیفونوفور حدود ۱۵۰ فوت (بیش از ۴۵ متر) طول دارد. در مقایسه، ۵۰ فوت درازتر از یک نهنگ آبی است. هنوز طول کامل این موجود مشخص نیست. یک تصویر کلی از این موجود کشف شده در بالا آمده است.

لوگان موک بونتینگ، سخن‌گوی موسسه Schmidt Ocean Institute می‌گوید شاید طول واقعی این موجود به بیش از ۱۲۰ متر برسد؛ یعنی بالای ۳۹۰ فوت که به این ترتیب بزرگ‌ترین حیوانی است که الان روی زمین زندگی می‌کند.

سیفونوفورها از دسته عروس‌های دریایی و مرجان‌ها هستند و شکار می‌کنند. با استفاده از نیش خود موجودات بسیار ریز دریایی را شکار می‌کنند و گاهی می‌توانند ماهی‌های بزرگ‌تری را هم از پای درآورده و ببلعند.

درازترین حیوان روی زمین چیست؟

در حقیقت، شاید نتوان گفت این موجودات حیوان هستند بلکه بیشتر بدن‌شان از یک سری قطعات مشابه و یکسان متصل به هم تشکیل شده است و ژنتیک بسیار اولیه‌ای دارند. به همین دلیل، آن‌ها را موجودات رشته‌ای مانند می‌گویند.

ساختار بدنی مشابه ولی بسیار تخصصی

به این قطعات که ده‌ها بار در بدن یک سیفونوفور تکرار شده‌اند؛ «zooids» گفته می‌شود. یک zooids به تنهایی نمی‌تواند زنده بماند و باید در کنار دیگر zooids باشد تا به یک سیفونوفور محکم و سخت تبدیل شوند.

البته، در ظاهر همه zooids مشابه هم هستند ولی از DNA کاملا یکسان برخوردار نیستند. در DNA هریک از آن‌ها اشتراک‌هایی یافت می‌شود ولی هر کدام نقشی در بدن و ساختار سیفونوفور دارند.

برخی‌ها فقط اسباب شنا کردن و حرکت به جلوی موجود هستند و برخی دیگر وظیفه خوردن و بلعیدن را دارند.

درازترین حیوان روی زمین چیست؟

به این ترتیب یک سیفونوفور از ده‌ها و صدها zooids با ساختار مشابه ولی عملکرد متفاوت و تخصصی تشکیل شده است. یک نظم کلی بر همه zooids یک سیفونوفور حاکم است ولی در یک سیفونوفور دیگر شاید الگوی دیگری را ببینیم.

جالب‌تر اینکه zooids به تنهایی شاید عمری بسیار طولانی در حد عمر کل سیاره زمین داشته باشند.

به هر حال، سیفونوفورها موجودات عجیب و ناشناخته‌ای هستند که تا کنون فقط چند نمونه از آن‌ها مشاهده شده و دانشمندان اطلاعات زیادی درباره‌شان ندارند.

منبع: یک پزشک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار