هتل‌های لاکچری سوئیس برای بی‌خانمان‌ها رایگان شد
کد خبر: ۱۷۷۳۴۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: 2020 April 24    -    ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰
زندگی در سایه کرونا
سفیان رحمانی، نوجوان الجزایری که سالها در خیابان آواره بود باورش نمی‌شود .چه اتفاقی برای او افتاده است. او به لطف انتشار کرونا ویروس جدید حالا در یک هتل سه ستاره در ژنو و در یک اتاق ویژه و وعده‌های غذایی رایگان اقامت دارد. این نوجوان شانزده ساله الجزایری در هتل بل‌اسپیرانس در وسط ژنو اقامت دارد. او می‌گوید: در حال حاضر یک زندگی لاکچری دارم.

هتل‌های لاکچری سوئیس برای بی‌خانمان‌ها رایگان شد

هتل‌های لاکچری سوئیس برای بی‌خانمان‌ها رایگان شداختصاصی«تابناک با تو»؛ سفیان رحمانی نوجوان الجزایری که سالها در خیابان آواره بود باورش نمی‌شود که چه اتفاقی برای او افتاده است، او به لطف انتشار کرونا ویروس جدید حالا در یک هتل سه ستاره در ژنو و در یک اتاق ویژه با وعده‌های غذایی رایگان اقامت دارد.

این نوجوان شانزده ساله الجزایری در هتل بل‌اسپیرانس در وسط ژنو اقامت دارد. او می‌گوید: در حال حاضر یک زندگی لاکچری را سپری می‌کنم.

در ماه مارس و در سایه قوانین قرنطینه به دلیل انتشار ویروس کرونا، مدیر هتل تصمیم گرفت از خیابان‌خواب‌ها و آوارگان استقبال کند.

بیست اتاق هتل در خدمت زنان آواره و یازده اتاق دیگر برای افرادی مانند سفیان رحمانی در نظر گرفته شده، افرادی که طبق قوانین اروپا امکان درخواست پناهندگی در سوئیس را ندارند.

آلن مولی، مدیر هتل از اتاق صبحانه که جداول آن از قبل تنظیم شده بود که فقط یک نفر در آن بنشیند گفت: این اتفاق به طور طبیعی رخ داده است و هنگامی که سوئیس شروع به لغو کلیه رویدادهای عمومی و بستن رستوران ها و مغازه ها برای متوقف کردن انتشار ویروس در اوایل ماه مارس کرد، بیش از ۹۰ درصد از رزروهای ما لغو شد.

این هتل وقتی متوجه شد که  سازمان خیریه پروتستان (ارتش‌‌نجات) در جستجوی مکانی امن برای پناه دادن به صدها خیابان‌گرد در سوئیس در دوران همه‌گیری کروناست، وارد عمل شد.

هتل‌های لاکچری سوئیس برای بی‌خانمان‌ها رایگان شد

تلویزیون و اینترنت


در سوئیس بیش از ۱۱۰۰ تن در اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. این در حالی است که هر یک از ۲۶ کانتون سوئیس دارای قانون ویژه ای برای مدیریت پرونده بی خانمان ها هستند.

ارتش نجات و سایر سازمان ها در ژنو مدت‌هاست که پناهگاه های اضطراری با ده‌ها تخت فراهم کرده اند، اما هرگز تا پیش از این به آنها شبانه روزی چنین خدماتی ارائه نشده بود.

به کارمندان هتل مرخصی اجباری داده شد و تیمی از مددکاران اجتماعی برای دریافت میهمانان جدید که مجاز به ماندن در سایت بودند تا اول ژوئن استخدام شدند.

مولی می‌گوید: این مردم ویژه هستند، از اتاق‌ها برخی زوائد موجود در هتل‌های سه ستاره از جمله تبلت و قهوه‌ساز را برداشته‌ایم اما سطح رفاه همچنان به قوت خود باقی است. آنها در همان تختخواب ها و بالش ها می‌خوابند و تلویزیون های یکسانی دارند و از اینترنت بی سیم نیز لذت می برند.

هتل‌هایی با اجاره ۶۱۸ دلار در شب، رایگان در اختیار آوارگان سوئیسی


قیمت یک شب در این هتل معمولاً تا ٦٠٠ فرانک سوئیس (٦١٨ دلار) در فصل اوج اقامت‌کنندگان است. مولی از تأثیرات منفی میزبانی از آوارگان در هتل پس از بحران کرونا هراس ندارد. وی با اشاره به اینکه برای نشان دادن این موضوع من در حال حاضر ایمیل های زیادی را از مشتریان دائم خود دریافت می کنم که می دانند ما چه کاری انجام می دهیم. آنها از ما قدردانی کردند و پیشنهاد کمک نیز دادند. او تأکید کرد: این ابتکار حتی ممکن است یک قدرت تجاری باشد.

هتل‌های لاکچری سوئیس برای بی‌خانمان‌ها رایگان شد

استراحت کامل


به نظر می رسد، سفیان رحمانی از اقامت موقت خود بسیار خوشحال است، زیرا از استراحت کامل برخوردار است و ابراز تمایل می کند کل زندگی‌اش را در قرنطینه بماند و سه سال او با قایق به اسپانیا و از آنجا به پاریس رفت و سپس عازم ژنو شد.

یک زن مغربی به نام حفیظه مرسلی ۴۲ ساله که نزدیک به یک دهه پیش وارد سوئیس شده، با سفیان هم نظر است. او می‌گوید: ما واقعاً در اینجا در اتاقهایمان راحت هستیم.

والری سپانیا، مدیر پناهگاه‌های شبانه در ارتش نجات می‌گوید، شرایط این پناهگاه‌ها بسیار متفاوت از پناهگاه‌های بی‌خانمان‌ها در مناطق دیگر است.

وی خاطرنشان کرد: اسکان شبانه روزی، مانند هتل اسپیرانس به بی خانمان ها استراحت فراهم می‌کند، آنها در این هتل‌ها توجه و خواب در هر وقت از روز را دریافت می‌کنند و زندگی طبیعی خود را بازیابی می‌کنند؛ با این حال بازگشت به زندگی واقعی بعد از کرونا برای آنها بسیار سخت و دردناک خواهد بود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
1
26
هتل سه ستاره تو اتاق تبلت و چایساز داره؟؟!!!
سه ستاره های ایران مثل سلول انفرادی هستن...
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
3
19
کافران بد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
31
5
سوییس هم بی خانمان داره. قابل توجه بعضیا...
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
بله ولی اگه بخونی میگه اصالتا سوئیسی نیستن !!
ناشناس
| |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
مهندس بیخانمان های سوییس اهالی فراری خاورمیانه هستن نه سوییسی ها
اگه زحمت‌میکشیدی متن دا میخوندی متوجه میشدی اینجور ناغافل فضل و دانش پرتاب نمیکردی:))
ناشناس
| |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
یه بار دیگه بخون و به اسامی دقت کن. بی خانمان کسی هست که اقامت غیرقانونی داره و شرایط پناهندگی هم نداره. نه اینکه شهروند قانونی باشه ولی از نداری و بدبختی آواره خیابون شده باشه
ناشناس
|
Thailand
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
3
32
بی خوانمانهای ما هم در قبر می خوابن ! این فرق جهان اول و عمل کردن است با این همه ادعا ی ما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
1
5
هتل دارهای ما که از این کارها نمیکنند ولی حتی مسئولینمون هم فکر این کارها رو نمیکنند. چون خیلی ادعای مسلمونیشون میشه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار