پیرترین لاک پشت جهان با تجربه زندگی در ۳ قرن متفاوت + عکس
کد خبر: ۱۷۷۱۷۸
تاریخ انتشار: 2020 April 21    -    ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
این لاک پشت دوست داشتنی چیزهای زیادی در طول عمر طولانی خود دیده است. او ۷ پادشاه و ملکه را بر تخت سلطنت بریتانیا، اختراع لامپ حبابی و خودروهای موتوری، تکمیل برج ایفل و اولین آسمانخراش را به چشم دیده است. اما علیرغم این سن حیرت انگیز، جاناتان لاک پشت همچنان فعال بوده و اصلاً از زندگی کردن خسته نشده است. در ادامه می خواهیم داستان جاناتان لاک پشت را برای شما روایت کنیم که پیرترین حیوان زنده روی زمین لقب گرفته است.

جاناتان یکی از لاک پشت های غول پیکر جزیره سیشل است که در سال ۱۸۸۲ از این جزیره به جزیره سنت هلنا برده شد. این جزیره دنج و آرام در اقیانوس اطلس جنوبی بیشتر به خاطر اینکه محل تبعید ناپلئون بناپارت بوده شناخته می شود. از آن زمان به بعد، جاناتان در زمین های متعلق به محل زندگی فرماندار جزیره زندگی کرده است. اگر چه هیچ کسی اطلاعی از سن دقیق جاناتان ندارد اما برآورد می شود که این لاک پشت زمانی که به جزیره سنت هلنا آورده شده به سایز نهایی بلوغ خود رسیده بود و این بدان معناست که جاناتان در آن زمان ۵۰ سال عمر داشته است.

در ادامه می خواهیم داستان جاناتان لاک پشت را برای شما روایت کنیم که در جزیره سنت هلنا زندگی کرده و پیرترین حیوان زنده روی زمین لقب گرفته است.

از این رو دامپزشکان بر این باورند که این لاک پشت در سال ۱۸۳۲ به دنیا آمده و حدود ۱۸۷ یا ۱۸۸ سال عمر داشته باشد. طول عمر معمول این نوع از لاک پشت ها حدود ۱۵۰ سال است و این بدان معناست که جاناتان حدود ۳۰ سال بیشتر از دوستانش زندگی کرده است. بدین ترتیب نام جاناتان در کتاب رکوردهای گینس به عنوان پیرترین حیوان زنده روی زمین به ثبت رسیده است. اگر چه جاناتان به خاطر آب مروارید نابینا شده، حس بویایی اش را از دست داده و دیگر نمی تواند غذا را تشخیص دهد اما همچنان هنوز هم یک لاک پشت قدرتمند است.

در ادامه می خواهیم داستان جاناتان لاک پشت را برای شما روایت کنیم که در جزیره سنت هلنا زندگی کرده و پیرترین حیوان زنده روی زمین لقب گرفته است.

جاناتان (سمت چپ) در سال های ابتدایی قرن بیستم

جدای از این مشکلات که طبیعی و مرتبط با سن بالای او هستند، جاناتان از سلامت نسبتاً کامل برخوردار بوده و زندگی خوبی در جزیره دارد. در روزهای آفتابی، او معمولاً گردن و پاهای درازش را از لاکش بیرون آورده و از آفتاب لذت می برد. اما در هوای سرد، جاناتان به درون علف ها رفته و تمام روز را همانجا می ماند. همچنین او هفته ای یک بار غذای محبوبش را می خورد که شامل هویج، خیار، کلم، سیب و موز است. علیرغم سن بسیار بالایش، جاناتان هنوز هم بسیار فعال بوده و توجه مردم را به خود جلب می کند. او از اینکه انسان ها گردنش را نوازش کنند لذت برده و همیشه آماده عکس گرفتن است.

در ادامه می خواهیم داستان جاناتان لاک پشت را برای شما روایت کنیم که در جزیره سنت هلنا زندگی کرده و پیرترین حیوان زنده روی زمین لقب گرفته است.

او خانه اش را با ۳ لاک پشت دیگر تقسیم می کند: دیوید، اما و فرد که خیلی جوان تر از او هستند. دیوید بهترین دوست جاناتان و دومین لاک پشت پیر جزیره است که تنها ۸۰ سال سن دارد. در جزیره سنت هلنا، جاناتان یک افسانه واقعی است. او شاهد آمدن و رفتن نسل های زیادی از انسان ها بوده و به نماد ثبات و ماندگاری برای مردم محلی تبدیل شده است. مردم بسیاری از سراسر جهان برای دیدن این لاک پشت افسانه ای به این جزیره می آیند.

منبع: روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار