هزینه سرویس مدارس پرداخت نمی‌شود
کد خبر: ۱۷۷۰۵۷
تاریخ انتشار: 2020 April 19    -    ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش گفت: به استناد قرارداد سرویس مدارس برای روزهای تعطیل که خدمات ارائه نشده پولی به رانندگان پرداخت نمی شود.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش گفت: به استناد قرارداد سرویس مدارس برای روزهای تعطیل که خدمات ارائه نشده پولی به رانندگان پرداخت نمی شود.

ماجرای سرویس مدارس در اسفند ماه با توجه به تعطیلی مدارس مورد سوال بسیاری از مدارس و خانواده‌ها قرار داشتY از سوی دیگر رانندگان سرویس نیز مدعی بودند آخر سال و شب عید است و اگر مدارس به آنها حقوقی را پرداخت نکنند، دچار مشکل می‌شوند.

همین ماجرا باعث شد تا آموزش و پرورش اعلام کند، با توجه به تعطیلی‌های اخیر چگونگی این موضوع در حوزه کارگروه ماده ۱۸که معاون عمرانی استاندار در آن حضور و اختیار دارد، با تفویض اختیار به استان‌ها تعیین تکلیف می‌شود، در کارگروه ماده ۱۸ نیز نماینده اولیا و شهرداری عضو هستند و با توجه به اقتضائات استانی می‌توانند تیپ قرارداد با رانندگان سرویس مدارس را اصلاح کنند و بندی به آن اضافه شود که پرداخت حقوق در اسفند منوط به ارائه خدمات به شکل رایگان در ماه پایانی سال تحصیلی است که براساس سیاست آموزش وپرورش تعیین می شود.

اما هم‌اکنون که وضعیت ادامه سال تحصیلی مشخص نیست و از گفته‌های مسئولان آموزش و پرورش برمی‌آید که فعلا خبری از بازگشایی و ادامه فعالیت مدارس نخواهد بود، برخی مدیران مدارس درباره وضعیت پرداخت هزینه‌های سرویس مدارس در ماه اسفند که عملا خدماتی ارائه نکرده بودند، سوالاتی دارند.

در همین رابطه نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: پرداخت هزینه سرویس مدارس برای ماه اسفند به اختیار استان‌ها واگذار شد و قرار شد در کارگروه ماده ۱۸ برای این موضوع تصمیم بگیرند که در برخی استان‌ها موافقت شد تا هزینه سرویس مدارس در اسفند ماه پرداخت شود و به جای آن در ماه پایانی سال تحصیلی خدمات رایگان ارائه دهند.

وی افزود: برخی مدارس نیز ممکن است هزینه‌ای را بابت سرویس مدارس پرداخت نکرده باشند. هم‌اکنون نوع قرارداد مدارس با سرویس مدارس ملاک است، به استناد مفاد تیپ قراردادی که برای پیمانکارن سرویس و مدارس در سال ۹۳ تنظیم و ابلاغ‌شده، در روزهای تعطیل اضطراری هزینه‌ای به رانندگان تعلق نمی‌گیرد و اگر خدمات سرویس مدارس ارائه شد به راننده و پیمانکار پول پرداخت شود و در غیر اینصورت پولی پرداخت نشود.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش گفت: با توجه به اینکه درصدی از هزینه سرویس مدارس در ابتدای قرارداد دریافت و مابقی هم اسفندماه دریافت می‌شود اگر هزینه سرویس توسط پیمانکار دریافت شده، باید با محاسبه ایام تعطیل به مدارس بازگردانده شود تا به اولیاء دانش آموزان پرداخت کنند.

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار