کشتن حیوانات در باغ وحش آلمان به دلیل قرنطینه
کد خبر: ۱۷۷۰۴۶
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 April 20    -    ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۹
تصمیم بسته شدن اجباری بر اثر همه گیری کووید ۱۹ به نفع باغ وحش‌ها در سراسر جهان تمام نشد، زیرا یکی از باغ وحش‌های آلمان اخیراً اعلام کرده که ممکن است برای نگهداری باغ وحش در این اوقات دشوار، مجبور به اتانازی در حق حیوانات شود. حیواناتی که پس از کمبود منابع مالی برای تأمین مواد غذایی، قربانی حیوانات دیگر شده و به عنوان غذا برای حیوانات دیگری کشته می‌شوند.

کشتن حیوانات در باغ وحش آلمان در شرایط قرنطینه

کشتن حیوانات در باغ وحش آلمان در شرایط قرنطینهاختصاصی«تابناک با تو»؛ تصمیم برای بسته شدن اجباری بر اثر همه‌گیری کووید ۱۹ به نفع باغ وحش‌ها در سراسر جهان تمام نشد، زیرا یکی از باغ وحش‌های آلمان اخیراً اعلام کرده که ممکن است برای نگهداری باغ وحش در این اوقات دشوار، مجبور به اتانازی در حق حیوانات شود. حیواناتی که پس از کمبود منابع مالی برای تأمین مواد غذایی، قربانی حیوانات دیگر خواهند شد و به عنوان غذا برای سایر حیوانات کشته می‌شوند.

خانم ویرینا کاسپاری مدیر باغ وحش نویمونستر در ایالت شلسویگ_هولشتاین به روزنامه دی‌ویلت آلمان گفت: بدترین سناریویی که ممکن است در دوره آینده با آن روبرو شویم تمام شدن پول برای تأمین خوراک برای حیوانات است، و یا اینکه تأمین کننده غذا به دلیل محدودیت های جدید قادر به انتقال غذا به ما نیست، پس باید حیوانات را ذبح کنیم تا آنها را به حیوانات دیگر برای تغذیه بدهیم.

این باغ وحش همچنین برای هر حیوان در داخل باغ وحش برنامه های احتمالی دارد، این نقشه‌ها نشان می‌دهد که ابتدا حیوانات کشته خواهند شد. وی با تشریح این تصمیم گفت: ما مطمئناً می توانیم حیوانات را به پارک های دیگر بفروشیم، اما سهولت این روند از حیوانی به حیوان دیگر متفاوت است.

کشتن حیوانات در باغ وحش آلمان در شرایط قرنطینه

باغ وحشی در فرانکفورت که دو خرس هدیه تولدی را که حاوی سبزی و میوه‌ است دریافت کردند. عکس: AP

بسیاری از باغ وحش‌ها پس از تصمیم برای بستن کلیه اماکن تفریحی برای محدود کردن شیوع کرونا (Covid-19) از مشکل کمبود بودجه برای تأمین هزینه‌های زیاد خود رنج می‌برند، اما برخلاف برخی دیگر از مکان‌های توریستی، باغ وحش ها حتی اگر وجود داشته باشند مجبور به صرف مبالغ هنگفتی هستند. باغ‌وحش‌ها حتی اگر برای عموم بسته شده باشند هم، باید برای مراقبت از حیوانات هزینه کنند و مقادیر زیادی از غذای تازه را برای آنان تأمین و برای محافظت از آنها نگهبان استخدام کنند.

انجمن باغ وحش آلمان از دولت این کشور درخواست کمک اضطراری ۱۰۰ میلیون یورویی کرده است تا در این شرایط دشوار به حفاظت از باغ وحش‌ها کمک کند. پروفسور یورگ گانولد رئیس انجمن جانورشناسی و مدیر باغ وحش لایپزیگ در بیانیه‌ای گفت: بر خلاف سایر امکانات، ما نمی توانیم به راحتی باغ‌وحش‌ها را ببندیم، ما باید همچنان حیوانات خود را تأمین و از آنها مراقبت کنیم.

تأمین نقدینگی مالی تنها مشکلی نیست که باغ وحشها با آن روبرو هستند، بلکه خطرات بزرگ‌تری وجود دارد، زیرا این پارک‌ها معمولاً حاوی گونه‌های در معرض خطر هستند. گانولد می‌گوید: از بین رفتن احتمالی این حیوانات با ارزش پس از تلاش های بی وقفه ما برای حفظ تنوع زیستی، به عنوان یک دردسر بزرگ و زمینه‌ساز یک فاجعه بزرگ خواهد بود. 

انجمن باغ وحش‌ها و آکواریوم‌های آمریکا از مردم خواست و آنها را ترغیب به برقراری ارتباط با کنگره و اعلام حمایت از مطالبات باغ وحش برای حمایت مالی در طول بیماری همه گیر کووید۱۹ کرد.

با وجود همه اثرات منفی قرنطینه‌ی اجباری، برخی از نکات مثبت هم وجود دارد، به طوریکه شماری از حیوانات باغ وحش از وقت خود برای لذت بردن از امکاناتی بهره می‌برند که نگهبانان برای آنها فراهم کرده‌اند، و بعضی حیوانات کم‌خطر هم آزادی بیشتری برای رفت و آمد در گوشه و کنار باغ وحش پیدا کرده‌اند، حتی بین برخی از انواع حیوانات دوستی شکل گرفته است و حیوانات از آرامش حاصل از تعطیلی اجباری لذت می‌برند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
11
41
خوب زنده زنده خاک کردن حیوانات را به انها هم یاد بدهند
پاسخ ها
م م
| |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
کم توی سر خودمون بزنیم، همون اروپا آمریکا برا یه کنسرو یا شوینده باید یه روز صف وایسی اینجا کوچکترین کمبودی پیش نیومد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
0
10
لطفا عنوان گزارش خود را عوض کنید چون با توچه به متن اشاره شده : یکی از باغ وحش‌های آلمان اخیراً اعلام کرده که ممکن است برای نگهداری باغ وحش در این اوقات دشوار، مجبور به اتانازی در حق حیوانات شود"
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
5
28
یادشون بدهند نگران نباشند و اینکه در یک روز می توانند 15 میلیون حیوان و جسم زنده را زنده بگور کنند آب از آب هم تکان نخواهد خورد. من نمیدونم این آلمانیها یا اصلا اروپایی ها چرا اینقدر سوسولند. کاری نداره. اگر نتونسن دو نفر را بفرستند ایران تا آموزش عملی ببینند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
4
12
چند واحد کلاس کشتن تو ایران پاس کنن کاراشون راحتتر میشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
3
6
وای چقدر اینها وحشی هستند چه طوری می توانند این کار را بکنند خوب اینها را در حیات وحش رها کنند خودشان طعمه گیر می آورند اصلا هم فلسفه بافی نکنند که اینها در اسارت زندگی کردند بلد نیستند غذا گیر بیارند چون این کارها غریزی است
مهتاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
0
7
باید همه باغ وحش ها تعطیل شوند و حیوانات به زادگاهشون در طبیعت رها شوند در عوض میتوان در شهرها باغ وحش مجازی مثل سینماهای 3بعدی ایجاد کرد که خیلی متنوع و مهیج هستش مخصوصا برای کودکان که با عینک مخصوص تماشا کنند انگار وارد مثلا طبیعت آفریقا شده اند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
0
12
برن این حیوانات رو در محیط مناسبشون آزاد کنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
0
10
اینا همونایی اند که شیمیایی میدادن به صدام تا مردمو بکشه. عایا؟
babi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
4
9
حالا دنبال توجیه کردن کشتن جوجه ها هستن...
رجبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
0
3
بجای اینکه جوجه های یکروزه را معدوم کنند بدهند به اینها برای غذای حیوانات باغ وحش.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار