لباس‌‌های عجیب روی سنگ‌نگاره‌ای باستانی
کد خبر: ۱۷۶۸۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 April 17    -    ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
دکتر جردن نوبل از دانشگاه آبردین گفت: به لطف سوابق و شعرهای تاریخی، دریافتیم که مبارزان مهمترین بخش جامعه و بخش اصلی قدرت بودند. نکته جالب اینجاست که این سنگ سومین مورد است که در این منطقه کشف شده است. در این منطقه تابلوهای صخره‌ای زیادی وجود دارد که با حیوانات یا نمادهای انتزاعی حکاکی شده اند.

شکل عجیب در سنگ‌نگاره‌ای باستانی

شکل عجیب در سنگ‌نگاره‌ای باستانیاختصاصی«تابناک با تو»؛ یک سنگ‌نگاره قدیمی توجه دانشمندان را به خود جلب کرده‌ است. مجله Antiquity اظهار داشت، آنچه مورد توجه دانشمندان قرار گرفت، علاوه بر شلوار و نیزه، مدل موی عجیب مبارزی بود که روی آن نقش بسته بود.

در سپتامبر سال ۲۰۱۷ کارگران ساختمانی در حین آماده سازی برای ساخت جاده جدید در پرت شمال غربی شهر اسکاتلند، صخره ای به ارتفاع ۱.۹ متر و عرض ۰.۷ متر کشف کردند که در یک طرف آن تصویری از فردی با شمایلی عجیب حکاکی شده بود.

سطح صخره از بین رفته بود و بخشی از نقاشی‌ها پاک شده بود. اما باستان شناسان با کمک روش تصویربرداری سه بعدی و روشی به نام فتوگرامتری (تصویر سنجی) توانستند شکل اصلی سنگ را بازیابی کنند. با این حال دانشمندان نتوانسته اند مشخص کنند که این مبارز، برهنه است یا شلوار تنگ به تن دارد اما وجود دو خط در ناحیه مچ پا ممکن است نشان دهنده وجود کفش یا شلوار تنگ باشد. محققان تشخیص داده اند كه این نقاشی اثر قدیمی ترین ساكنان اسكاتلند است.

لباس‌‌های عجیب روی سنگ‌نگاره‌ای باستانی

بنا بر این گزارش رومی ها به دلیل تعداد زیاد خالکوبی به رنگ‌های مختلف روی بدن ساکنان بومی اسکاتلند نام پیکیست یا رنگ‌شدگان را روی آنها گذاشتند. آنها توانستند از سرزمین های اسکاتلند امروزی در برابر حملات مكرر رومی ها دفاع كنند، بنابراین جنگ در اوایل قرون وسطی بخش مهمی از شیوه زندگی آنها بود.

دکتر جردن نوبل از دانشگاه آبردین گفت: به لطف سوابق و شعرهای تاریخی دریافتیم که مبارزان مهمترین بخش جامعه و بخش اصلی قدرت بودند. نکته جالب اینجاست که این سنگ سومین مورد است که در این منطقه کشف شده است. در این منطقه تابلوهای صخره‌ای زیادی وجود دارد که با حیوانات یا نمادهای انتزاعی حکاکی شده اند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دادبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
0
0
جورابه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار