نظافتچی بیمارستان، ۲۰ بیمار سرطانی را کرونایی کرد
کد خبر: ۱۷۶۷۳۳
تاریخ انتشار: 2020 April 16    -    ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
حدود ۲۰ بیمار مبتلا به سرطان و چند تن از کادر درمانی بخش سرطان‌شناسی یک بیمارستان در هامبورگ به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. احتمال می‌رود سرمنشا شیوع ویروس در این بخش، یکی از نظافتچی‌های بیمارستان بوده است.

رسانه‌های آلمان گزارش داده‌اند در بخش درمان بیماران سرطانی در درمانگاه دانشگاهی هامبورگ اپن‌دورف (UKE) حدود ۲۰ بیمار و ۲۰ تن از کادر درمانی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

اشپیگل روز چهارشنبه ۲۷ فروردین (۱۵ آوریل) به نقل از منابع مطلع نوشته، گمان می‌رود منشاء شیوع ویروس کرونا در این درمانگاه، یکی از نظافتچی‌ها بوده که هفته گذشته پس از آنکه کادر درمانگاه متوجه وضعیت نامناسب جسمی او شده‌اند، از این شخص آزمایش کرونا گرفته‌اند. نتیجه آزمایش مثبت بوده است.

یک سخنگوی این درمانگاه ضمن تأیید خبر به "اشپیگل" گفته در حال حاضر تلاش‌ها به شدت بر یافتن مسیر دقیق انتشار ویروس متمرکز است و نمی‌توان سرمنشاء "را به یک فرد مجزا نسبت داد".

این مقام مسئول اظهار داشته پس از تشخیص نخستین موارد ابتلا به کرونا در این درمانگاه "تمامی بیماران بخش سرطان‌شناسی مورد آزمایش قرار گرفته‌اند و تمامی مبتلایان، به بخش ویژه درمان کووید ۱۹ که خارج از بخش سرطان‌شناسی است، منتقل شده‌اند".

این سخنگو تأکید کرده این بیماران توسط کادر مجرب بخش سرطان‌شناسی تحت نظارت هستند و درمان‌های لازم برای بیماری سرطان را همچنان دریافت می‌کنند.

نظافتچی مبتلا به ویروس کرونا در بخش درمان بیماران سرطان خون نیز تردد داشته و این احتمال دور از انتظار نیست که ویروس در این بخش هم منتشر شده باشد. بیماران مبتلا به سرطان خون به دلیل سیستم ایمنی ضعیف جزو گروه‌های به شدت حساس و در معرض خطر بالای عفونت به شمار می‌روند.

در سایت درمانگاه دانشگاهی هامبورگ اپن‌دورف ذکر شده که در بخشی که مبتلایان به سرطان خون نگهداری می‌شوند، سیستم‌های ویژه تهویه هوا و آب به کار گرفته شده تا محیطی تا حد امکان عاری از میکروب و قارچ فراهم آید.

مسئولان این درمانگاه به پرسش در این باره که آیا بیماری از بخش سرطان خون نیز جزو مبتلایان به کووید ۱۹ بوده یا خیر پاسخ نداده‌اند.

پیش از این نیز در ماه فوریه یکی از پزشکان بخش کودکان در درمانگاه دانشگاهی هامبورگ اپن‌دورف به کووید ۱۹ مبتلا شده بود.

طبق اطلاعات مندرج در وبسایت UKE نزدیک به سه هزار پزشک در این درمانگاه، با ظرفیت بیش از ۱۷۰۰ تخت، مشغول به کار هستند.

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار