درمان کرونا با داروی مالاریا متوقف شد
کد خبر: ۱۷۶۷۲۲
تاریخ انتشار: 2020 April 16    -    ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۷
درمان بیماران کوئید۱۹ با دوز بالای داروی مالاریا می‌تواند در ضربان قلب اختلالات سنگین و خطرناک ایجاد کند. به همین دلیل، در پی مرگ ۱۱ بیمار مبتلا به کوئید۱۹ در برزیل، این آزمایش متوقف شد.

به نقل از رسانه فارسی زبان؛ درمان بیماران کوئید۱۹ با دوز بالای داروی مالاریا می‌تواند در ضربان قلب اختلالات سنگین و خطرناک ایجاد کند. به همین دلیل، در پی مرگ ۱۱ بیمار مبتلا به کوئید۱۹ در برزیل، این آزمایش متوقف شد.

به موازات تلاش پزشکان برای تولید واکسن ویروس کوئید۱۹، آنها دست به آزمایش‌هایی زده‌اند که احتمالا داروهایی که برای مقابله با مالاریا وجود دارد بتواند بدین منظور مؤثر واقع شوند. یکی از این داروها «رسوچین» نام دارد که ماده مؤثر آن «کلوروکوئین» و مشتقات آن است که ده‌ها سال است برای درمان مالاریا استفاده می‌شود.

دوز بالای این ماده و ترکیب آن با آنتی‌بیوتیک در آزمایش‌هایی که در برزیل صورت گرفت منجر به مرگ ۱۱ نفر به دلیل اختلال در ماهیچه‌های قلب شده است.

در این آزمایش تحقیقاتی که با کمک مالی دولتی صورت گرفته بود، ۸۱ بیمار به طور داوطلبانه شرکت کردند. نتایج این تحقیقات در وبگاه علمی MedRxiv منتشر شده است.

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار