بیماری شایعی که گریبانگیر چهره های مشهور شد
کد خبر: ۱۷۶۴۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 April 15    -    ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
بیماری پارکینسون یکی از امراض شایع سالمندان است که نشانه‌های بروز آن بین ۴۰ تا ۶۰ سالگی خود را نشان می‌دهد. سازمان‌های بهداشتی، شنبه روز جهانی بیماری پارکینسون ۱۱ آوریل هر سال را برپا می‌دارند تا آگاهی اجتماعی را درباره‌ی این بیماری و خسارت‌های ناشی از آن را بالا ببرند

چهره‌هایی که از پارکینسون رنج می‌بردند

چهره‌هایی که از پارکینسون رنج می‌بردنداختصاصی«تابناک با تو»؛ بیماری پارکینسون یکی از امراض شایع سالمندان است که علائم آن بین ۴۰ تا ۶۰ سالگی خود را نشان می‌دهد.

سازمان‌های بهداشتی، ۱۱ آوریل هر سال را به عنوان روز جهانی پارکینسون برپا می‌دارند تا آگاهی اجتماعی درباره‌ی این بیماری و خسارت‌های ناشی از آن را در جوامع بالا ببرند.

بیماری پارکینسون به تدریج ظاهر می‌شود، و اغلب با یک لرز تقریبا غیرقابل تصور و نامرئی در یکی از دست‌ها شروع می‌شود، یک اختلال سیستم عصبی مرکزی که عمدتا بر سیستم حرکتی تأثیر می گذارد.

این بیماری به نام کاشف آن جیمز پارکینسون نامگذاری شده است که در سال ۱۸۱۷ آن را کشف کرد. ۷ میلیون نفر در سراسر جهان از این بیماری رنج می برند، افراد مشهور بسیاری در سیاست، هنر و ورزش نیز درگیر پارکینسون بوده‌اند که باعث بازنشستگی و یا دوری آنها از زندگی عمومی شده است.

رابین ویلیامز
پس از مرگ رابین ویلیامز، همسر این بازیگر آمریکایی در سال ۲۰۱۴ فاش کرد که رابین‌ویلیامز از مراحل اولیه پارکینسون رنج می‌برد، اما رابین تصمیم نداشت این خبر را با هواداران خود به اشتراک بگذارد، بنابراین وی تا زمان خودکشی بیماری خود را پنهان کرد.

چهره‌هایی که از پارکینسون رنج می‌بردند

محمد علی کلی
بوکسور معروف محمدعلی کلی در سال ۱۹۸۴ به دلیل ضربه‌های متعددی که در طول مسابقات به سرش وارد شده بود، به پارکینسون مبتلا شد.

چهره‌هایی که از پارکینسون رنج می‌بردند

فردوس کاویانی

فردوس کاویانی بازیگر کهنه کار سینما و تلویزیون ایران با بیماری «پارکینسون» دست و پنجه نرم می کند، او در سریال‌های قدیمی و پرطرفدار همچون همسران ایفای نقش کرده بود. 

چهره‌هایی که از پارکینسون رنج می‌بردند

هری ترومن
رئیس جمهور پیشین آمریکا، هری ترومن که بین سالهای ۱۹۴۵ و ۱۹۵۳ ریاست جمهوری ایالات متحده را به عهده گرفت از پاركینسون رنج می برد.

چهره‌هایی که از پارکینسون رنج می‌بردند

سالوادور دالی
نقاش معروف اسپانیایی مبتلا به پارکینسون بود، اما او در سال ۱۹۸۹ بر اثر سکته‌ی قلبی از دنیا رفت.

چهره‌هایی که از پارکینسون رنج می‌بردند

رونالد ریگان
رییس‌جمهور چهلم ایالات متحده‌ی آمریکا رونالد ریگان نیز به بیماری پارکینسون مبتلا بود و در سال ۲۰۰۴ میلادی تحت تأثیر این بیماری و در ۹۲ سالگی از دنیا رفت.

چهره‌هایی که از پارکینسون رنج می‌بردند

مایکل جی فاکس
هنگامی که مایکل جی فاکس بازیگر آمریکایی فهمید که در سن سی سالگی به بیماری پارکینسون مبتلا شده است افسرده شد و به الکل اعتیاد پیدا کرد، اما با اعلام این بیماری به عموم در سال ۱۹۹۸ ، پیامی امیدبخش از محمد علی بوکسور آمریکایی دریافت کرد که زندگی وی را تغییر داد.

چهره‌هایی که از پارکینسون رنج می‌بردند

ياسر عرفات
یاسر عرفات فلسطینی، چهره شناخته شده در دنیای سیاست نیز در فهرست چهره‌هایی قرار دارد که از بیماری پارکینسون رنج می‌بردند.

چهره‌هایی که از پارکینسون رنج می‌بردند

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
13
3
میون این همه اجنبی .... فردوس کاویانی ....
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار