دانشگاه آکسفورد : ساخت واکسن کرونا تا سپتامبر آینده
کد خبر: ۱۷۶۳۳۰
تاریخ انتشار: 2020 April 12    -    ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
دانشگاه آکسفورد انگلیس فاش کرد که این دانشگاه به همراه تیمی از محققان واکنسی را برای ویروس کرونا تولید کرده اند و شاید تا سپتامبر آینده در دسترس عموم قرار گیرد.

به نقل از آرتی عربی، «پروفسور ساره گیلبرت» استاد واکسیناسیون و ایمن سازی دانشگاه آکسفورد در گفتگو با روزنامه تایمز انگلیس گفت: تیم تحقیقاتی این دانشگاه یک واکسن احتمالی را برای ویروس کرونا ابداع کرده اند و آزمایش های آن روی انسان قرار است ظرف دو هفته آتی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه از موفقیت این واکسن اطمینان ۸۰ درصدی دارد، خاطرنشان کرد: اجازه دادن به داوطلبان اماکنی که قرنطینه برای جلوگیری از شیوع ویروس اثرگذار نبوده، آزمایشات بالینی را تسریع خواهد بخشید.

این استاد دانشگاه آکسفورت افزود: اگر مشخص شود که یکی از این اماکن دارای میانگین بالای انتقال ویروس است، با سرعت بیشتری به نتیجه می رسیم بنابراین این یک استراتژی برای کاستن زمان تهیه واکسن است.

وی با تاکید بر اینکه قرنطینه کامل کار را سخت می کند ، افزود: اما ما خواهان مصونیت گروه نیستیم.. بلکه می خواهیم که آنها به منظور آزمایش اثربخشی، تست شوند.

این پژوهشگر انگلیسی با تاکید بر اینکه برای توزیع واکسن در پاییز، دولت باید پیش از اثبات اثربخشی، تولید را آغاز کند، خاطرنشان کرد: ما نمی خواهیم به اواخر سال برسیم و فاش کنیم که یک واکسن موثری داریم اما هیچ واکسنی برای استفاده نداشته باشیم.

اظهارات این استاد دانشگاه درحالی مطرح می شود که کارشناسان وکسن سازی می گویند تولید واکسن و توزیع آن در سراسر جهان ممکن است ۱۸ ماه به طول انجامد.

شفقنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار