آخرین آمار مبتلایان به کرونا در جهان
کد خبر: ۱۷۶۱۸۷
تاریخ انتشار: 2020 April 10    -    ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
امروز ۸۲۸۳۷ نفر بر تعداد مبتلایان به کروناویروس در جهان اضافه شد.
به نقل از رسانه فارسی زبان؛ امروز ۸۲۸۳۷ نفر بر تعداد مبتلایان به کروناویروس در جهان اضافه شد.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که تعداد مبتلایان به کروناویروس طی شبانه روز گذشته در جهان ۸۳ هزار نفر افزایش یافته است.

تاکنون یک میلیون و ۵۱۹ هزار نفر در ۱۸۴ کشور جهان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و از مجموع تعداد مبتلایان، ۳۳۰ هزار و ۶۹۷ نفر بهبود یافته اند. در اروپا بیشترین تعداد مبتلایان و فوتی‌ها به ثبت رسیده است: ۷۵۹، ۶۶۱ مبتلا و ۶۱، ۵۱۶ فوتی. طی یک روز در اروپا، تعداد مبتلایان ۳۹، ۴۴۲ افزایش یافت و ۳، ۸۷۷ به فوتی‌ها افزوده شد.

موضع دوم ابتلا به کروناویروس در جهان به آمریکای شمالی و جنوبی و موضع سوم به منطقه غرب اقیانوس آرام تعلق دارد که در چین، کره و ژاپن ۱۱۵، ۸۵۲ مبتلا و ۳، ۹۴۴ فوتی اعلام شده است.

ایالات متحده با شناسایی ۴۵۰ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا تا روز پنجشنبه درگیرترین کشورجهان با اپیدمی کووید- ۱۹ به شمار می‌رود. تا این روز نزدیک به ۵۶ هزار مورد ابتلا در بریتانیا به ثبت رسیده است. در این کشور ۱۴ هزار و ۷۹۷ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور اسپانیا به عنوان دومین کشور مبتلای جهان، با افزایش ۶ هزار و ۲۷۸ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۴۸ هزار و ۲۲۰ مبتلا رسیده است. تاکنون ۱۴ هزار و ۷۹۲ اسپانیایی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

کشور ایتالیا که بعد از اسپانیا در رده سوم جهان قرار دارد، با افزایش ۳ هزار و ۸۳۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۳۹ هزار و ۴۲۲ مبتلا رسیده است؛ تعداد قربانیان این کشور ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفر است. کشور‌های آلمان، فرانسه و چین نیز به ترتیب با ۱۱۳ هزار و ۲۹۶، ۱۱۲ هزار و ۹۵۰ و ۸۱ هزار و ۸۶۵ مبتلا در رده‌های چهارم تا ششم جهان جای گرفته‌اند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشور‌های چین، اسپانیا و آلمان به ترتیب با ۷۷ هزار و ۳۷۰، ۴۸ هزار و ۲۱ و ۴۶ هزار و ۳۰۰ بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم جهان قرار دارند.
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار