فنلاند: ماسک‌های چینی کارایی ندارند
کد خبر: ۱۷۶۱۲۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2020 April 09    -    ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
دولت فنلاند تایید کرد که دو میلیون ماسکی که این کشور از چین خریده تا برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا استفاده شوند جهت مصارف بیمارستانی کارایی ندارند.

دولت فنلاند تایید کرد که دو میلیون ماسکی که این کشور از چین خریده تا برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا استفاده شوند جهت مصارف بیمارستانی کارایی ندارند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز سه شنبه گذشته وزیر بهداشت فنلاند با ارسال عکسی در توییتر اعلام کرد که اولین محموله دو میلیون ماسک جراحی و ۲۳۰ هزار دستگاه تنفس مصنوعی از چین به فرودگاه هلسینکی رسیده است و این تجهیزات پیش از استفاده بررسی و آزمایش می‌شوند.

مقامات فنلاند روز چهارشنبه پی بردند که ماسک‌های ارسالی استانداردهای حفاظتی در برابر ویروس کرونا برای استفاده در محیط پزشکی را ندارند.

کرسی وارهیلا، مقام وزارت بهداشت فنلاند، در کنفرانسی خبری به این مساله واکنش نشان داد و اظهار کرد که این موضوع بسیار ناامیدکننده است و این ماسک‌ها فقط در زمانی قابل استفاده هستند که به‌طور مثال کادر درمانی قصد دارند به منازلشان بروند.

تامی لونما، مسؤول تدارکات در مبارزه علیه شیوع بیماری در فنلاند، بیان کرد که کشورهای دیگری نیز با چنین مساله‌ای روبرو شده‌اند چراکه بازار چین به دلیل درخواست بالای ماسک بسیار آشفته است، قیمت‌ها همچنان درحال افزایش هستند و باید سریعا خریداری کرد و هزینه را جلوتر پرداخت کرد.

در هفته‌های اخیر، اسپانیا، هلند، ترکیه و استرالیا ماسک‌هایی که از چین خریداری کرده بودند را برگشت زدند.

دولت فنلاند اعلام نکرده است که برای این تجهیزات نامناسب چه میزان هزینه کرده است. این کشور روز چهارشنبه تاکید کرد که ۶۰۰ میلیون یورو برای تهیه تجهیزات محافظتی و پزشکی و دارو اختصاص داده است.

در آخرین آمارهای منتشر شده از مبتلایان کووید-۱۹ در فنلاند در روز چهارشنبه، تعداد افراد مبتلا ۲۴۸۷ اعلام شده است و ۴۰ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
0
3
چین فکر کرده داره به ایران ارسال می کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
0
5
هر چی بدبختی تو این دنیا هست یکسرش کمونیستها وبلوک شرق هستند لعنت بر اینها

امیدوارم قدرتشون زیاد نشه اگه اینا ابرقدرت بشن آدمها را هم مثل سگ وگربه می خورند

نگاه به ظاهر مظلومشون نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
غیر از جکی چان قیافه بقیه شون مثل برج زهرماره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
0
4
فکر کردن دارند به ایران ارسال می کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار