ارتفاعات گیلان سفیدپوش شد
کد خبر: ۱۷۵۹۶۲
تاریخ انتشار: 2020 April 07    -    ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸
مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به نفوذ جریانات سرد و بارشی، گفت: بارش باران در مناطق جلگه ای تا فردا(چهارشنبه) ادامه دارد و مناطق کوهستانی گیلان نیز سپید پوش شده است.

محمد دادرس با اشاره به نفوذ سامانه سرد و بارشی از روز دوشنبه به منطقه، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی ابرناکی، مه آلوده بودن هوا، کاهش دما، بارندگی و وزش باد و رعد و برق، احتمال تگرگ و بارش برف در ارتفاعات تا روز چهارشنبه برای استان پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه از اواخر وقت چهارشنبه با کاهش ناپایداری شرایط برای کاهش ابر و افزایش نسبی دما تا پایان هفته مهیا می‌شود، افزود: برای امروز (سه شنبه) اکثر نقاط استان گیلان ابری و مه آلود همراه با کاهش دما، بارندگی و وزش باد رعد و برق و احتمال تگرگ و بارش برف در ارتفاعات پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان در ادامه با اشاره به وضعیت دریای خزر، گفت: ارتفاع موج دریا برای امروز بین ۱.۵ تا دو متر بوده و برای انجام فعالیت‌های مرتبط نامناسب است.

وی با بیان اینکه برای روز چهارشنبه نیز آسمان گیلان ابری و مه آلود همراه با بارندگی و وزش باد، رعد و برق و احتمال تگرگ و بارش برف در ارتفاعات پیش بینی شده است، ادامه داد: از اواخر وقت چهارشنبه نیز شاهد کاهش ناپایداری‌ها در منطقه خواهیم بود. ارتفاع موج دریای خزر نیز برای روز چهارشنبه ۲.۵ متر بوده که برای انجام فعالیت‌های مرتبط نامناسب است.

مدیرکل هواشناسی گیلان در ادامه با اشاره به بارش برف در ارتفاعات استان گیلان، گفت: بر اساس آخرین گزارشات دریافتی، بارش برف در مناطق کوهستانی اسالم تالش، درگاه، لشکان، کشایه، اره چاک، کاکرود، چاکل و ولنی رودسر، زندانه، سنگ ده و ارده رضوانشهر، تماجان، سرتربت، شهرسمام، هلوچالک، خصیل دشت، کشمش، رودبار سرا، گرمابسرا، شوییلک و سیاه کوه املش، دیلمان مناطق لاریخانی و اسپیلی سیاهکل، اولسبلنگاه ماسال، ونه بین، حیران و حاجی امیر آستارا را سفید پوش کرده است.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار