قیمت هر کیلو مرغ به ۹ هزار و ۲۵۰ تومان رسید
کد خبر: ۱۷۵۸۹۵
تاریخ انتشار: 2020 April 06    -    ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ گرم در خرده فروشی ها ۹ هزار و ۲۵۰ تومان است.

عظیم‌حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور، از کاهش ۵۰۰ تومانی نرخ مرغ نسبت به ابتدای هفته در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۵ هزار و ۹۰۰ تومان تا ۶ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها ۹ هزار و ۲۵۰ تومان است.

وی قیمت مرغ را تابع عرضه و تقاضا دانست و افزود: بنابر برنامه ریزی صورت گرفته میزان جوجه ریزی در ایام پایانی سال به حدی چشمگیر بود که ازدیاد عرضه در برابر تقاضا منجر به زیان ۳ هزار و ۵۰۰ تومانی مرغداران در فروش هر کیلو مرغ شده است.

حجت شیوع کرونا را یکی دیگر از عوامل زیان مرغداران در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش بینی می شود که روند فعلی زیان مرغداران در بازار استمرار یابد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به راهکارهای کاهش زیان مرغداران بیان کرد: اگر دولت پیشنهاد اتحادیه مبنی بر حمایت از خانوارهای آسیب پذیر کرونا را بپذیرد و همانند تجربه موفق گذشته اقدام به توزیع مرغ کند، تا حدی از زیان مرغداران جلوگیری می شود.

به گفته وی، اگر دولت بخشی از یارانه اقشار آسیب پذیر را به عنوان کالا پرداخت کند، به عنوان مثال برای هر خانواده ۱۰ کیلوگرم مرغ در نظر بگیرد، این موضوع منجر به رشد سرانه مصرف و کاهش زیان تولیدکنندگان می شود.
بازار ذرت همچنان آشفته است

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت نهاده های دامی بیان کرد: اگرچه بازار کنجاله سویا تاحدی آرام تر است، اما در خصوص ذرت آشفتگی وجود دارد و تا زمانیکه اقدام به عرضه سهمیه ذرت فروردین نکنند، این روند استمرار خواهد یافت.

وی از افت چشمگیر قیمت جوجه یکروزه در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومان است که با نرخ مصوب خود ۲ هزار تومان فاصله دارد.

وی نبود انگیزه مرغداران به جوجه ریزی واحدهای مرغداری را دلیل اصلی افت قیمت جوجه یکروزه در بازار اعلام کرد.

حجت بازار مرغ در ماه رمضان را پیش بینی کرد و گفت: اگر ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده برنامه دولت به افزایش قیمت مرغ در بازار کمک کند، مشکلی در بازار نخواهیم داشت.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان درباره تاثیر شیوع بیماری کرونا بر بازار مرغ تصریح کرد: با گسترش ویروس کرونا و بحث قرنطینه خانگی، لغو سفرها و تعطیلی کسب و کار میزان مصرف مرغ نسبت به دیگر ماه های سال افت چشمگیری داشته که این امر منجر به کاهش قیمت مرغ و عرضه کمتر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار شده است.

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار