الکل ۲۴ نفر را در آذربایجان‌شرقی به کام مرگ برد
کد خبر: ۱۷۵۵۶۴
تاریخ انتشار: 2020 April 03    -    ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵
استاندار آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: مصرف الکل در این استان طی روزهای گذشته تعداد ۲۴ نفر را به کام مرگ برد.

استاندار آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: مصرف الکل در این استان طی روزهای گذشته تعداد ۲۴ نفر را به کام مرگ برد.

محمدرضا پورمحمدی مجموع مسمومیت‌های ناشی از مصرف الکل در استان را ۲۰۰ نفر اعلام و اضافه کرد: متأسفانه این تعداد بروز مسمومیت، دلایل فرهنگی در جامعه دارد که به دلیل ناآگاهی‌های بهداشتی و درمانی افراد را دچار مشکلات جسمانی کرده و هزینه‌های سنگینی به بخش مهمی از امکانات درمانی کشور و استان وارد می‌کند.

وی اظهار داشت: تاکنون از مجموع ۲۰۰ مسموم ناشی از مصرف الکل در آذربایجان شرقی، تعداد ۷۸ نفر به علت شرایط وخیم خود از دستگاه‌های تنفسی و درمانی ویژه بیماران کرونایی استفاده کرده اند که این رقم در شرایط حاد کنونی ضربه‌ای به سیستم درمانی به شمار می‌رود.

پورمحمدی با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی و دستگاه قضائی استان برای شناسایی افراد دخیل در تهیه و تولید مواد الکلی، گفت: این افراد توسط نهادهای مزبور شناسایی و با افراد متخلف به شدت برخورد شده است.

وی یکی از دلایل اصلی عدم تداوم صدمات و تلفات ناشی از مصرف الکل در آذربایجان شرقی را اقدامات و برخوردهای پلیس و دادگستری استان دانست و افزود: بر همین اساس طی روزهای اخیر افزایش آماری در این زمینه نداشته ایم.

استاندار آذربایجان شرقی میانگین مرگ و میر ناشی از مصرف الکل در کشور طی روزهای اخیر را ۱۰ درصد اعلام کرد که این رقم در استان پایین‌تر از متوسط کشوری است.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار