تلاش محققان برای ساخت داروی کرونا
کد خبر: ۱۷۵۵۶۲
تاریخ انتشار: 2020 April 03    -    ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
یک گروه بین‌المللی از محققان دارویی ساختند که مسیرهای سلولی مورد استفاده ویروس SARS-CoV-۲ برای آلوده کردن میزبان را مسدود می‌کند.

یک گروه بین‌المللی از محققان دارویی ساختند که مسیرهای سلولی مورد استفاده ویروس SARS-CoV-۲ برای آلوده کردن میزبان را مسدود می‌کند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری مدیکال اکسپرس، این تحقیقات، اطلاعات جدیدی را در رابطه با ویژگی‌های کلیدی ویروس جدید کرونا و تعاملات آن در سطح سلولی و همچنین نحوه آلوده شدن رگ‌های خونی و کلیه توسط این ویروس به دست می‌دهد.

پیش از این محققان یک پروتئین کلیدی موسوم به ACE۲ را در غشای ویروس کرونا شناسایی کردند که یکی از گیرنده‌های اصلی شاخک‌های تاجدار ویروس محسوب می‌شوند.

اکنون محققان شواهدی را به دست آوردند که داروی موسوم به hrsACE۲ که به زودی توسط شرکت اروپایی Apeiron Biologics آزمایشات بالینی آن آغاز می‌شود، یک داروی ضد ویروس مناسب برای مقابله با Covid-۱۹ محسوب می‌شود.

محققان با کشت سلول‌های بافت کلیه و رگ‌های خونی نشان دادند که hrsACE۲ قادر است میزان ویروس کرونا را در بافت آلوده بین ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ برابر کاهش دهد. همچنین با استفاده از ارگانویدهای کلیه و رگ‌های خونی نشان دادند که ویروس کرونا قادر است این اندام‌ها را آلوده کرده و در آن‌ها تولید مثل کند. . ارگانوید به مجموعه‌ای از سلول‌ها گفته می‌شود که عملکردشان دقیقا مشابه بافت طبیعی است و گزینه مناسبی برای آزمایش انواع روش های درمانی محسوب می‌شود.

این یافته‌ها اطلاعات مهمی را در رابطه با توسعه بیماری در بدن فراهم می‌کند و نشان می‌دهد موارد پیشرفته Covid-۱۹ موجب ازکار افتادن مجموعه‌ای از اندام‌های بدن و آسیب‌های قلبی و عروقی است. در آزمایشات انجام گرفته، داروی hrsACE۲ میزان ویروس کرونا را در این ارگانویدها به میزان قابل توجهی کاهش داد.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار