قربانیان کرونا در آمریکا بیش از کشتگان جنگ داخلی
کد خبر: ۱۷۵۵۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 April 04    -    ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷
پس از آنکه دونالد ترامپ کرونا وبروس جدید را کوچک شمرد و آن را فقط یک آنفلوآنزای فصلی توصیف کرد، لحن خود را تغییر داد و به مردم آمریکا نسبت به میزان مرگ و میر احتمالی و صدمات بی سابقه در تاریخ ایالات متحده هشدار داد.

قربانیان کرونا در آمریکا بیش از کشتگان جنگ داخلی در این کشور!

قربانیان کرونا در آمریکا بیش از کشتگان جنگ داخلی در این کشور!اختصاصی«تابناک با تو»؛ پس از آنکه دونالد ترامپ کرونا وبروس جدید را کوچک شمرد و آن را فقط یک آنفلوآنزای فصلی توصیف کرد، لحن خود را تغییر داد و به مردم آمریکا نسبت به میزان مرگ و میر احتمالی و صدمات بی سابقه در تاریخ ایالات متحده هشدار داد.

ترامپ و مشاوران ارشد بهداشتی وی که با پاندمی کرونا ویروس جدید سروکار دارند، برخی از آمارهای سیاه را که در هفته‌های آینده در انتظار آمریکایی‌هاست ارائه داده اند. مدل های آماری نشان داده است که حدود ۱۰۰ تا ۲۴۰ هزار آمریکایی می‌توانند از این بیماری جان خود را از دست دهند. این هشدار حتی اگر آمریکایی ها به دستورالعمل‌های همچون فاصله‌گذاری اجتماعی، که توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها صادر شده است پایبند باشند، همچنان ادامه دارد.

طبق گفته تیم ترامپ در مورد کنترل ویروس کرونا، اعداد پیش بینی شده در صورت مقایسه با همه گیری ها و جنگ‌های دیگر، بسیار نگران کننده هستند.

به گزارش Business Insider، ترامپ روز سه شنبه لحن خود را تغییر داد تا آمار جدید را منعکس کند، زیرا پیش از این ویروس جدید کرونا را آنفلوآنزای فصلی توصیف می کرد؛  در پایان ماه فوریه وی گفت: این آنفلوآنزاست. این مانند آنفلوآنزاست.

اما ترامپ روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفید گفت: من می‌خواهم هر آمریکایی برای روزهای دشوار پیش روی، آماده شود. وی افزود: ما دو هفته بسیار دشوار را پشت سر خواهیم گذاشت.

براساس برآوردها کرونا ویروس منجر به مرگ بین ۲۰۰ هزار تا ۱.۷ میلیون تن و ابتلای ۱۶۰ تا ۲۱۴ میلیون تن دیگر در ایالات متحده خواهد شد. از عصر سه شنبه، بیش از ۱۸۴.۳۴۳ مورد و مرگ و میر و ۳۷۹۶ مورد مرگ در ایالات متحده رخ داده است.

دبورا بیركس، هماهنگ كننده كار گروه ویروس كرونا در كاخ سفید گفت: ما واقعاً فکر می‌کنیم، می‌توانیم بهتر از این کارها انجام دهیم. وی افزود: ضروری است كه مردم علیرغم احتمال بهبود در كوتاه مدت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی ادامه دهند. دبورا تأکید کرد که هیچ گلوله جادویی یا واکسن یا درمان جادویی وجود ندارد و شیوع این بیماری به رفتار انسان بستگی دارد.

تلفات پیش بینی شده از ۱۰۰ تا ۲۴۰ هزار کشته اگر در مقایسه با مبتلایان و قربانیان سایر بیماری‌ها و جنگ‌های ایالات متحده قرار گیرند، نگران کننده است. در این گزارش به برخی از آمارهای در مورد مرگ و میر در ایالات متحده اشاره شده است.

مرگ بر اثر تصادف: ۱۶۹.۹۳۶
مرگ بیماری آلزایمر ۱۲۱.۴۰۴
مرگ بیماری آنفلونزا و ذات الریه: ۵۵.۶۷۲

مرگ بر اثر همه‌گیری‌ها
آنفلونزای اسپانیایی در 1918-1920: ۶۷۵ هزار مرگ.
آنفلونزای پرندگان «H2N2» در 1957-1958: ۱۱۶ هزار تن.
مرگ بر اثر جنگ‌های داخلی: ۲۱۵ هزار تن.
جنگ جهانی دوم: ۲۹۱.۵۵۷ هزار
جنگ جهانی اول: ۵۳.۴۰۲
جنگ ویتنام: ۴۷.۴۳۴
جنگ کره: ۳۳.۷۳۹

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
2
9
عوضش در کشور ما تعداد قربانیان کرونا تا الان کمتر ازیک ششم تعداد کشته های جاده ای در یک سال هست. از بس ما کارمون درسته...
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار