مردم در آرایشگاه‌های ووهان به صف شدند+عکس
کد خبر: ۱۷۵۴۶۴
تاریخ انتشار: 2020 April 02    -    ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
با پایان قرنطینه دو ماهه در «ووهان» مرکز استان «هوبی» چین و کانون شیوع ویروس کرونا، اکنون مردم برای اصلاح موی سر خود مقابل آرایشگاه‌های این شهر صف کشیده‌اند.

ووهان ۱۱ میلیون نفره اوائل بهمن ماه سال گذشته (۱۳۹۸) به دلیل شیوع ویروس کرونا قرنطینه شد و روز شنبه این هفته برابر با ۹ فروردین ۱۳۹۹ بعد از افزون بر دو ماه از قرنطینه خارج شد و مردم اجازه یافتند در سطح شهر و خیابان‌ها تردد کنند.

اکنون بعد از دو ماه تعدادی از مغازه‌های شهر از جمله آرایشگاه‌ها شلوغ شده و مردمی که برای اصلاح به این مغازه آمده‌اند به دلیل تعداد زیاد مشتریان مجبور شده‌اند صف تشکیل دهند و در نوبت بیایستند.

مردم در آرایشگاه‌های ووهان به صف شدند

با شلوغ شدن آرایشگاه‌ها، تعداد آرایشگاه‌های سیار نیز در شهر افزایش یافته است برخی از آرایشگر‌ها در پارک‌ها و خیابان‌ها بساط خود را پهن کرده و به اصلاح موی مردم مشغول هستند.

اصلاح موی سر مردان در چین از ۳۰ تا ۱۶۰ یوان (هر دلار آمریکا ۶. ۷ یوان) هزینه دارد، اما این روز‌ها به دلیل شلوغی آرایشگاه‌ها، آن‌ها از اصلاح‌های وقت گیر و به اصطلاح مدل دار خودداری کرده و تنها به اصلاح ساده که حدود ۱۵ دقیقه وقت می‌گیرد می‌پردازند.

پیشتر و در حین قرنطینه نیز تعدادی از آرایشگر‌های شهر به صورت داوطلبانه اقدام به آرایش موی سر پرستاران و پزشکان کرده بودند.

ساکنان «ووهان» که در خارج از این شهر کار یا زندگی می‌کنند از ۹ فروردین اجازه یافته‌اند شهر را ترک کنند، اما هنوز کسی نمی‌تواند وارد شهر شود قرار است از ۸ آوریل (۲۰ فروردین) ورود به این استان هم به شرط داشتن کد بهداشتی مجاز شود.

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا صبح امروز پنجشنبه در ووهان چین به ۵۰ هزار و ۷ نفر رسیده که ۲ هزار و ۵۵۹ تن فوت شده و ۴۶ هزار و ۳۲۰ نفر بهبود یافته‌اند.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار