روش عجیب برای خوشمزه شدن پنیرها در سوئیس
کد خبر: ۱۷۵۴۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 April 03    -    ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
بیت‌وامپفلر شاهکارهای افسانه‌های موسیقی مانند: Led Zeppelin و A Tribe Called Quest را برای پنیرهایش پخش می‌کند به این امید که نظریه خود مبنی بر اینکه موسیقی بر طعم پنیر تأثیر می‌گذارد و ویژگی های آن را بهتر می‌کند را ثابت کند. بیت وامپفلر متقاعد شده است که رطوبت و دما تنها مواردی نیستند که بر طعم پنیر تأثیر می گذارند، اما این صداها ، امواج مافوق صوت و موسیقی نیز می توانند در طعم و مزه پنیر تأثیر داشته باشند.

روش عجیب برای خوشمزه تر شدن پنیرها در سوئیس

روش عجیب برای خوشمزه تر شدن پنیرها در سوئیساختصاصی«تابناک با تو»؛  پیش از این درباره کشاورزانی که برای گاوها موسیقی پخش می‌کنند تا بیشتر شیر تولید کنند بسیار شنیده‌ایم، اما اینکه یک سازنده پنیر برای پنیر خود موسیقی پخش کند ، از موارد نادر است!

پنیر ساز اهل سوئیس برای اینکه پنیرهای خوشمزه‌ای تولید کند، برای پنیرها موسیقی پخش می‌کند!

یک سازنده پنیر سوئیسی در منطقه امنتال با پخش آهنگ های مختلف برای پنیرهایش در تلاش است تا طعم آنها را خوشمزه تر کند، او رویکردی عجیب و غریبی را برای بهبود کیفیت پنیر خود اتخاذ کرده است.

روش عجیب برای خوشمزه تر شدن پنیرها در سوئیس

این سازنده پنیر، بیت‌وامپفلر شاهکارهای افسانه‌های موسیقی مانند: Led Zeppelin و A Tribe Called Quest را برای پنیرهایش پخش می‌کند به این امید که نظریه خود مبنی بر اینکه موسیقی بر طعم پنیر تأثیر می‌گذارد و ویژگی های آن را بهتر می‌کند را ثابت کند. بیت وامپفلر متقاعد شده است که رطوبت و دما تنها مواردی نیستند که بر طعم پنیر تأثیر می گذارند، اما این صداها ، امواج مافوق صوت و موسیقی نیز می توانند در طعم و مزه پنیر تأثیر داشته باشند.

روش عجیب برای خوشمزه تر شدن پنیرها در سوئیس

اگرچه ایده وامپفلر کمی دیوانه‌وار به نظر می رسید - البته نه خیلی زیاد - اما موفق شد تعدادی از محققان دانشگاه هنر در برن را برای شرکت در تجربیاتش با خود همراه کند. اگرچه در ابتدا در مورد منشأ نظریه و صحت آن شک و تردید داشتند، آنها از طریق آزمایشات نتیجه گرفتند که یک میدان سونوشیمیایی (فراصوت) وجود دارد که به بررسی تأثیر صدا روی اجسام جامد و واکنشهای شیمیایی می‌پردازد، به این معنی که سازنده پنیر ممکن است در بعضی از جنبه های نظریه خود درست عمل کند! مایکل هارنبرگ مدیر موسیقی دانشگاه هنر به خبرگزاری فرانسه اظهار داشت: ما در تلاشیم تا به این سؤال پاسخ دهیم: آیا در این آزمایش چیزی قابل اندازه گیری وجود دارد در واقع چیزی که روی مزه اثر بگذارد؟!

روش عجیب برای خوشمزه تر شدن پنیرها در سوئیس

برای آزمایش نظریه خود، وامپفلر بلندگوهای کوچک را در زیر چرخ‌های پنیر بزرگ از پنیر امنتال نصب کرد، و بسته به نوع آهنگ‌های موسیقی، آنها را به چندین گروه تقسیم کرد. تأثیر ژانرهای مختلف موسیقی بر روی چرخ های پنیر مانند هیپ هاپ، راک، تکنو و آهنگ های کلاسیک مانند موتزارت مورد آزمایش قرار گرفت. برای ارزیابی این تجربه، هیئتی از کارشناسان پنیر که تجربه موسیقی منحصر به فرد پنیر وامپفلر را تجربه کرده اند ، نتیجه نهایی را در این موضوع ارائه خواهند داد. 

روش عجیب برای خوشمزه تر شدن پنیرها در سوئیس

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سوباسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
2
8
این پنیرها با ذائقه ما ایرانیها سازگار نیست
طعم نا و پوسیدگی داره
پنیر فقط پنیر تبریز و لیقوان با بربری تازه و خیار گوجه و سبزی وگردو بزنی به بدن(ایموجی خنده با دندانها!)
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار