دور این شوخی‌های زن و شوهری خط قرمز بکشید
کد خبر: ۱۷۵۴۵۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2020 April 03    -    ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
برخی از مردان به عنوان شوخی با همسر خود از واژه طلاق به صورت مکرر استفاده می‌کنند و با همین یک شوخی ساده در زندگی مشترک خود جنجال به پا می‌کنند و سبب کدورت می‌شوند مثلا اگر همسرمان به شوخی از ما پرسید «اگر یک ماه آشپزی نکنم، چه کار می‌کنی؟» به او نگویید که طلاقت می‌دهم، چون ممکن است او را ناراحت کنیم.

دور این شوخی های زن و شوهری خط قرمز بکشید !به گزارش «تابناک با تو»؛ شوخی باعث کاهش استرس و نزدیک شدن افراد به یکدیگر می شود . بسیاری از مردان می دانند که شوخ طبعی یک ابزار کارآمد برای کسب توجه خانم ها، است اما باید توجه داشت که با هر موضوعی نمی توان شوخی کرد و برخی موضوعات بسیار ریز در زندگی وجود دارد که اگر از جانب همسران رعایت نشود، روابط زناشویی را تخریب می کند بنابراین به شوخی هایتان نیز توجه کنید و دقت کنید که چه کلماتی را هنگام شوخی به کار می برید. در این بخش ما به بیان زشت ترین شوخی ها می پردازیم که زوجین نباید آنها را به کار ببرند.

دور این شوخی های زن و شوهری خط قرمز بکشید !

زشت ترین شوخی های زن و شوهری چیست؟

زشت ترین شوخی های زن و شوهری که باید به سرعت ترکشان کنید

استفاده از کلمه طلاق

برخی از مردان به عنوان شوخی با همسر خود از واژه طلاق به صورت مکرر استفاده می کنند و با همین یک شوخی ساده در زندگی مشترک خود جنجال به پا می کنند و سبب کدورت می شوند مثلا اگر همسرمان به شوخی از ما پرسید« اگر یک ماه آشپزی نکنم، چه کار می کنی؟ » به او نگویید که طلاقت می دهم، چون ممکن است او را ناراحت کنیم .

به همسرتان بی جنبه نگویید

زن و مرد از لحاظ احساس و عاطفه با یکدیگر متفاوتند پس اگر شوخی کردیم که همسرمان از آن ناراحت شد به او نگوییم که «بی جنبه» است . در برخی مواقع با یک حرف ساده سبب ایجاد استرس و اضطراب در همسرمان می شویم و موجب دلخوری کوچک او می گردیم و توجه نمی کنیم که همین دلخوری های کوچک می تواند موجبات شکل گیری سایر اختلاف ها گردد و زندگی زناشویی را سرد کند.

دور این شوخی های زن و شوهری خط قرمز بکشید !

زشت ترین شوخی ها و حرف ها بین زن و شوهر

زشت ترین شوخی های زن و شوهری کدامند؟

مرگ و زندان

برخی اوقات آقایان با یک سرماخوردگی کوچک به شوخی شروع به وصیت نمودن می کنند و یا با به وجود آمدن مشکلی در کارشان به شوخی به همسر خود می گویند امروز فرداست که با مامور بیان دنبالم یا اومدی ملاقاتم کمپوت آناناس هم بیار.

در حالی که این قبیل از جملات که هیچ پایه و اساسی ندارند و مرد تنها برای شوخی آنها را بیان می کند، به روحیه همسر لطمه می زنند و او را نگران و مضطرب می کنند.

پای زن دوم را هرگز وسط نکشید

برخی از مردان یک شوخی از نظر خودشان جالب و شیرین با همسر خود می کنند و در جواب اینکه چرا دیر به خانه آمدی پاسخ می دهند که خانه زن دومم بودم در حالی که این شوخی از نظر خانم ها بسیار بی مزه است و اگر جملاتی با این مضمون تکرار گردد ناخودآگاه زن را به احتمال خیانت سوق می دهد و زندگی زناشویی را با تنش و شک روبرو می سازد.

دور این شوخی های زن و شوهری خط قرمز بکشید !

حرف از زن دوم از زشت ترین شوخی های زن و شوهر

زشت ترین شوخی ها بین زن و مرد را بدانید

در مورد اعضای خانواده شوخی نکنید

در حضور همسرتان با خانواده او شوخی نکنید مثلا اگر مشکلی برایتان پیش آمد که همسرتان به شما گفت پدر من کمکمان خواهد کرد به شوخی نگویید:(بابای تو هنوز قسط جهیزیه ات رو داده که بخواد کاری کنه حالا ) چون این قبیل حرف ها به احساس حقارت، دلخوری و کاهش اعتماد به نفس منجر می شود.همچنین با خانواده همسرتان شوخی ای نکنید که دور از شان آنها باشد و یا بی ادبی محسوب شود.

مسخره نکنید

مسخره کردن همه افراد به خصوص همسرهمیشه بد است و در حضور دیگران بدترین کار ممکن می باشد. اگر همسرتان کاری را درست انجام نداده شما کلماتی مانند نابغه ، آی کیو ، دانشمند بکار نبرید و یا قد ، هیکل یا لهجه همسرتان را مسخره نکنید حتی اگر در ظاهر حکم شوخی را داشته باشد زیرا این کار روی ادامه روابط زناشویی تأثیر زیادی می گذارد و ممکن است باعث شود همسرتان در لاک خود فرو رود و حتی علایم افسردگی را بروز دهد. همچنین مسخره کردن غذایی که همسرتان پخته است بسیار بد و زننده است.

دور این شوخی های زن و شوهری خط قرمز بکشید !

مسخره کردن یکدیگر از زشت ترین شوخی های زناشویی

شناخت زشت ترین شوخی های زناشویی

شوخی های حاوی فحش

شوخی های حاوی فحش و الفاظی مانند “لامصب” “بدبخت” “بیچاره” و … که جا مانده از دوران مجردی است و بیان این الفاظ در بین دوستان نشانه محبت می باشد پس از اینکه وارد زندگی مشترک می شوند نیز در بین همسران دیده می شود که بسیار زشت و بی ادبانه و خراب کننده رابطه است.

شوخی های تمسخرآمیز و حاوی فحش برای روابط زناشویی گرم، مناسب نیست، چون حرمت ها را از بین می برد . باید بدانید که بکار بردن این واژه ها سبب می شود که به آن عادت کرده و زندگی تان را به مرز طلاق می کشاند.

شوخی های فیزیکی با همسر

انجام شوخی های فیزیکی در فضای دوستانه و مردانه نشانه محبت و دوست داشتن است ولی هرگز از این شوخی ها با همسرتان نکنید، زیرا خانم ها احساساتی هستند و اگر به شوخی به او ضربه ای بزنید برای او دردآور و ناراحت کننده است. پس از این شوخی ها اصلا نکنید.

دور این شوخی های زن و شوهری خط قرمز بکشید !

شوخی های فیزیکی بین زن و شوهر

تفاوت شوخی و متلک

شوخی را با متلک گفتن اشتباه نگیرید زیرا بسیاری از افراد حرف خود را به صورت متلک در جمله ای به شکل شوخی بیان و سپس ادعا می کنند که شوخی کردم و منظوری نداشتم. برای حفظ زندگی مشترک خود از متلک گویی و نیش و کنایه به شدت بپرهیزید و اگر از موضوعی ناراحت هستید، آن را واضح و با احترام بیان کنید تا بتوانید راه حل مناسبی برای آن بیابید . متلک گفتن در پوشش شوخی، تنها سبب دلخوری و ناراحتی فرد مقابل می شود.

نکته

برای شوخی نمودن باید شرایط را نیز در نظر گرفت و شوخی را که در خلوت خویش با یکدیگر مطرح کرده اید در جمع و در مقابل دیگرانمطرح نکنید. شاید فرد از شنیدن یک جمله از زبان همسری که به عشق او اعتماد دارد، ناراحت نشود اما به طور قطع تکرار آن از زبان یک فرد دورتر آزار دهنده است.

منبع: نمناک

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
6
10
این جور که شما می گویید .... بالاتر از گل نباید گفت
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
حضرت پیامبر(ص) میفرمایند زن ریحانه است.
بله بالاتر از گل نباید گفت آنوقت بالاتر از گل هم نمیشنوی.
ناشناس
| |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
بله. واقعا کمتر از گل نباید گفت. اگر همسرمان را دوست داشته باشیم و برایمان خانواده ارزش و مقام داشته باشد دلیلی هم ندارد غیر از این رفتار کنیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
5
22
کاش همه مردها این نوشته را بخوانند و رعایت کنند
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
نوشته همسر ننوشته که فقط مردان بخونن زنا هم باید رعایت کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار