روند کاهشیِ بیماری کرونا در مازندران ادامه دارد
کد خبر: ۱۷۵۳۵۷
تاریخ انتشار: 2020 April 01    -    ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
روند کاهشی شیوع بیماری کرونا در مازندران و پیش افتادن ترخیص بیماران از آمار بستری‌ها در بیمارستان‌های زیر پوشش هر ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل دهه اول خود را کامل کرد.

روند کاهشی شیوع بیماری کرونا در مازندران و پیش افتادن ترخیص بیماران از آمار بستری‌ها در بیمارستان‌های زیر پوشش هر ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل دهه اول خود را کامل کرد.

بیمارستان‌های کرونایی مازندران در آخرین روزهای ماه اسفند به تعادل در ورود و خروج بیماران رسیدند و چند روز بعد یعنی از چهارم فروردین هم روند کاهشی شروع شد که همچنان ادامه دارد.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران سه شنبه شب به نقل از نماینده وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی وضعیت بیماری کرونا در استان و بیمارستان های زیر پوشش هر دو دانشگاه علوم مازندران و بابل را ارئه کرد که نشان می دهد با اقدامات اتخاذ شده و همراهی مردم روند کاهشی دهمین روز خود را کامل کرد.

به گفته دکتر محمدمهدی ناصحی ، در ۲۴ ساعت منتهی به روز سه شنبه در مجموع ۲۰۹ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان اعم از تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری و در همین مدت ۲۵۷ بیمار نیز پس از بهبودی از مراکز درمانی مرخص شدند.

وی اضافه کرد : هم اکنون یک هزار و ۲۰۹ بیمار کرونایی در مازندران همچنان بستری هستند.

ناصحی گفت که از مجموع بیماران کرونایی که ۲۴ ساعت منتهی به سه شنبه بستری شدند ، ۱۷۹ نفر تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار دارند که ۲۱ شهرستان را تحت پوشش دارد و ۲۷ نفر نیز در بیمارستان های شهرستان بابل تحت درمان قرار گرفتند.

در مجموع در ۱۰ روز اخیر حدود ۲ هزار بیمار مبتلا به کرونا در مازندران پس از بهبودی مرخص شدند.

پیش از این رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفته بود که سرعت شیوع بیماری کرونا در مازندران از حدود چهار نفر در روزهای نخستین شیوع به حدود یک نفر در حال حاضر رسید.

با این وجود ، تمامی مسئولان و کارشناسان پزشکی هشدار داده اند که روند کاهشی بیماری کرونا به معنای ریشه کنی آن نیست و خطر همچنان باقی است و در صورت عدم رعایت توصیه های بهداشتی امکان رسیدن به روزهای پیک بیماری وجود دارد.

ویروس کرونا از اول اسفند با شناسایی ۲ بیمار در شهرستان بابل به صورت رسمی وارد مازندران شد.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار