شیب ابتلا به کرونا در گیلان نزولی شد
کد خبر: ۱۷۵۳۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 March 31    -    ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان از شیب نزولی ابتلا به کرونا در این استان خبر داد و گفت: ایجاد بیمارستان صحرایی در سایت لاکان رشت از جمله موضوعاتی است که برای آن در حال برنامه‌ریزی هستیم.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان از شیب نزولی ابتلا به کرونا در این استان خبر داد و گفت: ایجاد بیمارستان صحرایی در سایت لاکان رشت از جمله موضوعاتی است که برای آن در حال برنامه‌ریزی هستیم.

محمد حسین قربانی راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در سایت لاکان رشت را از جمله برنامه‌های ستاد مقابله با کرونا خواند و با بیان اینکه این موضوع با جدیت در حال پیگیری است اظهار داشت: اجرای طرح غربالگری به خوبی پیش می‌رود از طرفی شیب ابتلا به کرونا در گیلان نزولی شده است.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان ضعف‌های موجود در زیرساخت‌های درمانی استان و ضرورت رفع آن را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: بحران شیوع ویروس کرونا که سریعاً به اپیدمی تبدیل شد مشکلات و نقص‌های موجود در سیستم بهداشت و درمان و کمبود تجهیزات را در بیمارستان‌های استان گیلان نشان داد.

قربانی با بیان اینکه از زمان ورود وی به ستاد استانی برای مدیریت بحران کرونا در گیلان بسیاری از کمبودهای مراکز درمانی استان برطرف شده‌اند تصریح کرد: این مشکلات هنوز حل و فصل نشده‌اند اما با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده در مورد احتمال بروز موج دوم کرونا تلاش می‌کنیم کمبود بیمارستان‌های گیلان را به موقع جبران کنیم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس فرسودگی بیمارستان رازی رشت از یک سو و افزایش تخت‌های آی‌سی‌یو این مرکز درمانی پس از بحران کرونا را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: تأمین 8 دستگاه سی‌تی‌اسکن و 11 دستگاه اکسیژن‌ساز برای بیمارستان های استان گیلان از جمله اقدامات انجام شده چند وقت اخیر است.

وی انجام دور دوم سفرهای نوروزی و تبعات سخت و زیانباری که این موضوع می‌تواند بر روی روند شیوع بیشتر ویروس کرونا ایجاد کند را موضوعی نگران‌کننده تلقی کرد و گفت: با رعایت مردم، مشارکت و همدلی آنان شیب ابتلا به کرونا در گیلان نزولی شده است و انتظار داریم این سطح از همکاری‌ها همچنان ادامه پیدا کند.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس از راه‌اندازی سامانه ورود و خروج کالاهای بهداشتی در گیلان سخن گفت و خاطرنشان کرد: با امکانات زیرساختی که در استان فراهم شده است میزان اقلام بهداشتی و درصد مصرف آن مشخص خواهد شد از طرفی تمام سعی و تلاش ما این است که با رایزنی‌های گسترده مشکلات این بخش را کاملاً حل کنیم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا و غربالگری خانوارهای گیلانی به مراحل پایانی خود رسیده است تصریح کرد: بهورزان با کمک و همکاری همه‌جانبه نیروهای سپاه قدس گیلان و بسیج این طرح را در سطح شهرها و روستاهای استان گیلان اجرایی کردند.

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت و درمان دیروز آخرین آمارها از شیوع ویروس کرونا در کشور را مطرح کرد و با بیان اینکه طبق یافته‌های قطعی آزمایشگاهی، 3 هزار و 186 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شدند تعداد کل بیماران مبتلا شده به این بیماری را 41 هزار و 495 نفر اعلام کرد.

وی از بهبود یافتن 13 هزار و 911 نفر از بیماران مبتلا به این بیماری و ترخیص آنان خبر داد؛ علاوه بر این‌ها بر اساس آمارهای وزارت بهداشت در طول ساعات گذشته 117 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 در کشور جان خود را از دست دادند به طوری‌که شمار جان‌باختگان این بیماری در کشور تا دیروز مجموعاً به 2 هزار و 757 نفر رسید.

تسنیم

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
0
1
امید کاذب به مردم ندید که فکر کنند خطر رفع شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار