حمام یخ در آیسلند، درمان شگفت انگیز با سرما
کد خبر: ۱۷۵۲۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2020 April 02    -    ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
روش فیم‌هاف بر این تکنیک تنفسی استوار است؛ این روش نام خود را از یک مرد هلندی گرفته که به دلیل مقاومت در برابر سرما رکورد جهانی را در اختیار دارد. در سال ۲۰۰۷، ورزشکاری ملقب به آدم برفی تنها با پوشیدن شلوار کوتاه به کوه اورست صعود کرد و به ارتفاع ۷۴۰۰ متری رسید. از جمله فعالیت های ثبت شده وی حضورش در نیمه ماراتن قطب شمال بود.

حمام یخ در آیسلند، درمانوشگفت انگیز با سرما

حمام یخ در آیسلند، درمانوشگفت انگیز با سرمااختصاصی«تابناک با تو»؛ خو گرفتن و تحمل سرما کار آسانی نیست و قبل از وارد شدن در آب های یخی نیاز به آموزش‌های ویژ‌ ای دارد. در سواحل کلایوارفاتن، یکی از عمیق ترین دریاچه های ایسلند ، درجه حرارت ۶ درجه زیر صفر است؛ جایی که یک مربی به نام اندی اینارسون با تبر خود، ۵ سانتیمتر از ورق یخ را می‌شکافد تا حفره‌ای ایجاد کند که بتواند آبهای یخی را آماده میزبان گروهی از مردم بکند.

در همین حال، یک گروه پانزده نفری که از حومه شهر ریکیاویک به پایتخت آمده‌اند و برای یک تجربه استثنایی آماده می شوند، آنها ژاکت ضخیم و کلاه پوشیده‌اند و تمرین گرم کردن بدن مانند حرکات با رقص سنتی هاکا در نیوزیلند می‌کنند. اندی اینارسون می‌گوید: این تمرینات سیستم ایمنی بدن را برای تحمل سرما آماده و منجر به انگیزه بخشی روانی و فعالیت چربی سوزی می‌شود و انرژی تولید می‌کند.

سرما درمانی

روش فیم‌هاف بر این تکنیک تنفسی استوار است، این روش نام خود را از یک مرد هلندی گرفته که به دلیل مقاومت در برابر سرما رکورد جهانی را در اختیار دارد.

در سال ۲۰۰۷، ورزشکاری ملقب به آدم برفی تنها با پوشیدن شلوار کوتاه به کوه اورست صعود کرد و به ارتفاع ۷۴۰۰ متری رسید. از جمله فعالیت های ثبت شده وی حضورش در نیمه ماراتن قطب شمال بود.

از مزایای استفاده از سرمادرمانی، که ترکیبی از تکنیک های خاص تنفسی و قرار گرفتن در معرض سرما و مراقبه است، می‌توان به رفع خستگی و ملال و بهبود دفاعی سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

حمام یخ در آیسلند، درمانوشگفت انگیز با سرما

 آخرین تمرین در یک دوره چهار هفته‌ای رخ می‌دهد که طی آن بتدریج در معرض سرما قرار می گیرند؛ تمرینات از یک حمام با دمای ۱۰ درجه شروع می شود، تا یک حمام یخ ادامه می‌یابد و در نهایت شرکت کنندگان در دریاچه یخ زده کار خود را به اوج می‌رسانند. حمام یخ دو دقیقه طول می کشد و به گفته کسانی که این روش را دنبال می کنند، تمرکز روی تنفس یکی از مواردی است که مانع احساس سرما می‌شود. هنگام خارج شدن از آب یخی، پاها در اثر سرما به خواب رفته‌اند و چند دقیقه طول می‌کشد تا به حالت عادی برگردند. مارکو پیسولاتو پس از این تجربه عجیب می‌گوید: این طور احساس می‌شود که سوزن‌هایی به بدن شما نفوذ می کند.

بازیابی انرژی

سرما از دیرباز یک نوع مسکن درد به شمار می‌رود و این نوع تمرین روشی است که حدود پانزده سال پیش ورزشکاران حرفه‌ای برای تسریع در بازیابی انرژی پس از استرس، ورزش و خستگی انجام داده اند، اما مطالعات علمی در این زمینه هنوز هم نسبتاً مبهم است.

هاوکور بورسنسون، پزشک تیم ملی فوتبال ایسلند می‌گوید: ما برای تأیید مزایای این روش به تحقیقات بیشتری نیاز داریم. سرمادرمانی در توصیه‌های بازیابی انرژی توصیه می‌شود؛ اما خواب و تغذیه تنها دو عنصری هستند که درباره آنها شواهد علمی محکمی داریم. در حالی که آب یخی چندی پیش فقط ورزشکاران حرفه‌ای را به خود جلب کرده بود، اما در سال های اخیر محبوبیت زیادی در بین عموم مردم پیدا کرده است.

حمام یخ در آیسلند، درمانوشگفت انگیز با سرما

در ایسلند تقریباً تمام حمام‌ها بین ۲ تا ۱۰ درجه سانتیگراد دما دارند. اندی اینارسون توضیح می دهد: همه می توانند به حمام یخی بروند و بنشینند و در برابر سرما مقاومت کنند. اما آرامش در آب یخ یک داستان متفاوت است و این دقیقاً همان چیزی است که من برای آن آموزش دیدم. انگار که از تعطیلات دو هفته ای در اسپانیا برگشته ام. ما از همه چیز، از ترس و اضطراب خود رها می شویم. همه چیز از بین می رود.

با وجود لزوم مستندتر شدن تحقیقات پیرامون این روش، شرکت کنندگان در مصاحبه با آژانس فرانس‌پرنس درباره مزایا و تاثیر آن بر سلامتی خود گفتند. گفته می‌شود سرمادرمانی در رهایی از دردهای مزمن کمر و سر تاثیر داشته است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
1
22
من نمی دونستم تو ایسلند با کلاه و ژاکت می رن آب تنی:))
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
کلاه برای خودشه،
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار