سامانه بارشی قوی در راه جنوب شرق
کد خبر: ۱۷۵۰۷۹
تاریخ انتشار: 2020 March 29    -    ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۸
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: فردا سامانه بارشی جدید وارد استان می شود که بیشینه بارش های آن گاهی به بیش از ۵۰ میلی متر نیز می رسد و موجب سیلابی شدن و طغیان برخی رودخانه های محلی می شود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: فردا سامانه بارشی جدید وارد استان می شود که بیشینه بارش های آن گاهی به بیش از ۵۰ میلی متر نیز می رسد و موجب سیلابی شدن و طغیان برخی رودخانه های محلی می شود.معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: فردا سامانه بارشی جدید وارد استان می شود که بیشینه بارش های آن گاهی به بیش از ۵۰ میلی متر نیز می رسد و موجب سیلابی شدن و طغیان برخی رودخانه های محلی می شود.

دوست محمد کلیم در گفت و گویی اظهار داشت: رگبار و رعدوبرق شدید، باد شدید و گردوخاک از مخاطرات جوی مورد انتظار این سامانه بارشی است. معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: این سامانه از بعدازظهر یکشنبه در استان فعال می شود و پیش بینی می شود بارش های آن در نقاط شمالی بین ۵ تا ۲۰ و مناطق مرکزی وغربی شامل زاهدان، خاش، میرجاوه، شمال ایرانشهر، بزمان، دلگان، فنوج بین۳۰ تا ۵۰ برخی نقاط بیش از ۵۰ میلی متر باشد.

کلیم تصریح کرد: میران بارش در مناطق جنوبی استان بین ۱۰ تا ۳۰ میلی متر برآورد می شود. البته میزان بارش در ارتفاعات بیش از ۳۰ میلی متر خواهد بود.

وی با بیان اینکه اثر مخاطره آمیز این سامانه آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی است، گفت: برخورد صاعقه و بارش تگرگ، خیزش گردوخاک و کاهش دید در جاده های مواصلاتی شمال استان و مواج شدن آب های دریای عمان در روزهای دوشنبه و سه شنبه از پیامدهای دیگر این سامانه بارشی است.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: توصیه می شود از رفتن به ارتفاعات و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها خودداری شود و در ترددهای جاده ای و دریایی احتیاط شود.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار