الکل، همچنان در فارس جان می‌گیرد
کد خبر: ۱۷۴۸۶۳
تاریخ انتشار: 2020 March 26    -    ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲
با توجه به شیوع کرونا و به رغم آنکه متخصصان علوم پزشکی بارها تاکید کرده‌اند که مصرف الکل تاثیری در عدم ابتلا به کرونا ندارد روند مرگ و مسمومیت با الکل در استان فارس همچنان افزایشی است و شمار جان باختگان به ۷۲ نفر رسید.

با توجه به شیوع کرونا و به رغم آنکه متخصصان علوم پزشکی بارها تاکید کرده‌اند که مصرف الکل تاثیری در عدم ابتلا به کرونا ندارد روند مرگ و مسمومیت با الکل در استان فارس همچنان افزایشی است و شمار جان باختگان به ۷۲ نفر رسید.با توجه به شیوع کرونا و به رغم آنکه متخصصان علوم پزشکی بارها تاکید کرده‌اند که مصرف الکل تاثیری در عدم ابتلا به کرونا ندارد روند مرگ و مسمومیت با الکل در استان فارس همچنان افزایشی است و شمار جان باختگان به ۷۲ نفر رسید.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز پنج‌شنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا اعلام کرد :در طی روزهای اخیر ۵۹۲ بیمار با مسمومیت الکل به بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان فارس مراجعه کرده که تاکنون ۷۲ نفر فوت کرده اند و ۱۷ نفر نیز در بخش مراقبت ‌های ویژه بستری شده اند.
علی اکبری با بیان اینکه مصرف خوراکی هر نوع الکل تاثیری در نابودی ویروس کرونا و ضدعفونی بدن ندارد افزود: متاسفانه این روزها باور غلطی در برخی افراد شکل گرفته که تصور می ‌کنند شرب ترکیبات الکلی باعث ضدعفونی و پیشگیری از بروز عفونت ویروسی کرونا می ‌شود، در حالی ‌که این مساله هیچ پایه و اساس علمی نداشته و فاقد وجاهت قانونی است.
وی با هشدار نسبت به افزایش تعداد مراجعان دچار مسمومیت ناشی از مصرف الکل در بیمارستان ‌ها، اظهار کرد: عده‌ ای تصور می ‌کنند که چون بیماری کرونا نسبت به الکل حساس بوده و با ضدعفونی دست و سطوح با الکل از بین می ‌رود، بنابراین با شرب الکل نیز همین اتفاق در داخل بدن می ‌افتد و در واقع به شکلی نقش ضدعفونی‌ کننده در بدن ایجاد می‌ شود، در حالی ‌که این یک باور و تصور غلط، غیرعلمی و غیربهداشتی است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: همین باور غلط باعث شده در چند روز اخیر شاهد بیمارانی باشیم که با تصور نابودی ویروس کرونا، اقدام به شرب ترکیبات الکلی کرده ‌اند و در برخی موارد این الکل متانول بوده و منجر به بروز مسمومیت حاد و شدید در افراد شده است.
دکتر اکبری با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی همه بیمارستان‌ ها و کادر درمان کشور درگیر درمان بیماران مبتلا به کرونا هستند، گفت: در این شرایط باید سعی کنیم با مراقبت بیشتر و پرهیز از انجام رفتارهای غلط بی ‌پایه و اساس، از بروز سایر بیماری ‌ها و افزایش فشار کاری در اورژانس و مراکز درمانی و تحمیل بار اضافه بر سیستم درمان کشور، جلوگیری کنیم.
با شناسایی۴۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس و افزایش مبتلایان به ۶۳۳ نفر ، روند افزایشی ابتلا به کرونا در این استان همچنان تداوم دارد.تاکنون ۲۵ نفر در این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.۲۲۰ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شدند و ۱۸۵ نفر از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند.
علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.
بیمارستان های شهید چمران و شهید فقیهی شیراز به عنوان مراکز درمانی پشتیبان هم اکنون در کنار بیمارستان علی اصغر شیراز کار مراقبت و درمان از بیماران کرونا را انجام می دهند.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار